9 Reacties
vorige week
Fases fases... je kindje heeft het nu even moelijk, ze leren zoveel op het moment. Snap dat het je frustreert maar het gaat ook weer over, en lekker naar buiten toe, frisse lucht doet ook veel! Komt goed 🍀🍀
6 dagen geleden
Ja! De twee kleinsten kunnen zo driftig worden. Ze kunnen in 0,1 seconde van lachen naar gillen gaan. Pakken van elkaar af, duwen, trekken etc.
Qua slaan en schoppen ben ik heeeeeeel duidelijk: als ze slaat, zet ik haar duidelijk op de grond weg. Zeg dan steng: "Slaan nee. Wij doen aaien." Ofzo en dan is het brullen, en terug in mijn armen kruipen. Dat werkte heel goed met bijten, en hopelijk ook met slaan etc.
Maarrrr het is gelukkig een fase. Ik tel stiekem elke week af tot ze 3 zijn. Toen was mijn oudste dochter een stuk redelijker en ik hoop deze twee meiden ook.
3 dagen geleden
Hier exact hetzelfde! Echt niet te doen. En ik ben er ook nog niet achter wat ik als beste reactie kan geven. En luiers verschonen is soms zo’n gevecht… ik vind het heel pittig.
3 dagen geleden
Aaiiiii hier ook! Niets is goed. En volgens de “oei ik groei” app moet hij nu een zonnetje zijn. 😅
gisteren
Reactie op AanstekelijkeHemelsblauw257597
Hier exact hetzelfde! Echt niet te doen. En ik ben er ook nog niet achter w ...
Geduldig en rustig blijven, hoe moeilijk en uitdagend dat nu ook is. Je kleintje struggelt en daar heeft hij jou bij nodig, het gaat ook weer voorbij.. fases 🫠
gisteren
Hier is mijn zoon ook erg huilerig, weet het gewoon niet , hangerig en sinds het weekend wilt hij zijn avond eten niet meer. Terwijl hij alles at en zelfs boos werd als het op was. Ik denk ook even een fase of toch de hoektanden die doorkomen. Slapen ging overdag ook al niet zo best.. 😔
4 uur geleden
Dochtertje (15 md.) heeft sinds een week driftbuien, veel huilen, gooit met alles, slaat om zich heen, snel boos. Een luier verschonen is een uitdaging. Ik herken dit gedrag helemaal niet van haar. Ze stelt me qua geduld flink op de proef. Ik las over de '15 maanden sprong' en dat deze heel heftig kan zijn. Eerder had ze nooit zoveel last van sprongetjes, dus dit is nieuw. Ik vind het even pittig, hopelijk is het een fase.
2 uur geleden
Reactie op Ellamae
Dochtertje (15 md.) heeft sinds een week driftbuien, veel huilen, gooit met ...
Precies dit ja! Al was ze hiervoor ook wel pittig maar nu echt niet te doen. Hoe lang staat hiervoor? 😅🙈