14 Reacties

20 dagen geleden

Ik zou op je gevoel afgaan! Dat is vaak het juiste om te doen. Onze vk is geen fan van strippen omdat het vaak niet lukt en het veel gezeur mee kan brengen, zeg paar dagen gerommel, weinig slaap daardoor en vermoeid aan je bevalling beginnen. Maar je wordt ook snel ingeleid. Snap je twijfels heel goed, vind het ook wel echt een tijdsdruk dat je voor die 42 weken moet bevallen. Hopen dat de baby vanuit zichzelf nog komt 🤞

20 dagen geleden

Ik had bij mijn eerste hetzelfde dilemma alhoewel ik na 3 strippogingen wel wat ontsluiting had (bleef haken op 2 cm). Werd ingeleid met 42+1 en bleef voor meer dan 24 uur lang op 5cm haken. Dus uiteindelijk een spoedkeizersnee.

20 dagen geleden

Ik ben met 41 + 5 ingeleid. Had precies hetzelfde dat er geen enkel teken was voor enige ontsluiting of te kunnen strippen. Was voor de keuze gegaan om wel zo snel mogelijk na 41 + 2 te willen ingeleid te worden, want kon niet met het idee in mijn hoofd te hebben om te wachten na 42 weken en dat dan alles versneld moest worden vanwege complicaties die kunnen komen. Verder is het luisteren naar je gevoel !

19 dagen geleden

Vanmorgen niet gestript maar had al wel 2 tot 3 cm ontsluiting dus heeft ze de afspraak van morgen voor het plaatsen van een ballonnetje afgezegd. Verwachting is dat hij vanzelf komt..

19 dagen geleden

Reactie op Mari31

Vanmorgen niet gestript maar had al wel 2 tot 3 cm ontsluiting dus heeft ze ...
Spannend! Ik ben heel benieuwd. Ik heb morgen met 41 een strippoging staan en heb in mn hoofd dezelfde dilemma’s als jij. Heel erg benieuwd wat status ontsluiting is… succes!

18 dagen geleden

Reactie op Veenhuisje

Spannend! Ik ben heel benieuwd. Ik heb morgen met 41 een strippoging staan ...
Vanmorgen heeft ze me gestript.. was écht geen pretje 🙈 maar doet tot nu toe niets. Eind van de middag gaan ze mijn vliezen breken. 25% kans dat hij in het vruchtwater heeft gepoept dus dan moeten we gelijk door naar het ziekenhuis. Anders naar huis en hopelijk beginnen dan de weeën. Als dat niet gebeurt, morgen naar het ziekenhuis voor weeënopwekkers (afspraak staat nog).. dus allemaal eventjes spannend 🤞🏻

18 dagen geleden

Spannend zeg! Hopen dat het vruchtwater helder is

18 dagen geleden

Reactie op Preggopreggo

Spannend zeg! Hopen dat het vruchtwater helder is
Was gelukkig helder! Nu wachten op de weeën of die komen.. einde is inzicht 💙

18 dagen geleden

Reactie op Mari31

Was gelukkig helder! Nu wachten op de weeën of die komen.. einde is inzicht ...
Mijn ervaring met kunstmatig inleiden is dat je snel van de ene in de andere interventie terecht komt, omdat je lichaam niet de tijd heeft gekregen om zelf klaar te maken. Dus.. hoop van harte dat het vanzelf op gang mag komen en dat je niet aan de synthetische oxytocine hoeft! Veel geluk en wat fijn dat het vruchtwater helder is, dan is er minder haast!

18 dagen geleden

Reactie op Wietsiszwanger

Mijn ervaring met kunstmatig inleiden is dat je snel van de ene in de ander ...
Afspraak van morgen in het ziekenhuis staat nog wel. Omdat ze de vliezen hebben gebroken (zonder weeën te hebben) moet ik binnen 24 uur bevallen. Dus hopelijk pakt mijn lichaam het zelf op 🍀

16 dagen geleden

Dinsdagmiddag had de verloskundige de vliezen gebroken. Rond 21.30 uur had ik nog onregelmatige weeën en nog zo’n 3-4 cm ontsluiting (controle thuis door verloskundige, ze ging rond 21.45 uur weg). 45 min. later ging het niet meer; buik en rugweeën wisselden elkaar af in 20 sec en kon ze écht niet meer opvangen, verloskundige weer gebeld, om 22.45 uur zat ik al 9 cm dus dat ging 1 keer héél snel en moest het thuis gaan gebeuren. Daarna geen goede persweeën meer, duurde te lang dus moest alsnog naar het ziekenhuis. Was wel pittig in de auto af en toe met persweeën, gelukkig waren ze minder heftig. In het ziekenhuis rond 02.30 uur begonnen met weeënopwekkers en toen ging het vlot. Om 04.04 uur was hij geboren 💙

16 dagen geleden

Reactie op Mari31

Dinsdagmiddag had de verloskundige de vliezen gebroken. Rond 21.30 uur had ...
Pittig maar vlot! Gefeliciteerd met je kindje 🥰

16 dagen geleden

Reactie op Mari31

Dinsdagmiddag had de verloskundige de vliezen gebroken. Rond 21.30 uur had ...
Dank Mari voor het starten van dit item en delen van je verhaal. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Hier nu 40+0 en alles zit nog potdicht, strippen gaat dan idd niet..morgen controle in het ziekenhuis voor gezondheid check baby. Maar dit geeft wel vertrouwen om evt te wachten met inleiden tot na het weekend 🙏🏻 geduld wordt hopelijk beloond.

11 dagen geleden

Reactie op si-ha

Dank Mari voor het starten van dit item en delen van je verhaal. Gefelicite ...
Graag gedaan 🤗 Hoe is het nu met jou ?