8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb zelf laatst een vruchtwater punctie laten doen, het is geen fijn gevoel maar is het wel echt waard. Wij hebben nu 100% zekerheid. Dus ik zelf zou het wel aanraden, ook voor jezelf zodat je niet de rest van de zwangerschap in de stress bent door de onzekerheid, want soms is onzekerheid nog erger als daadwerkelijk weten wat er aan de hand is.
Hoop heel erg voor jullie dat het alleen in de placenta zit ❤️
2 jaar geleden
Hier twee weken terug dezelfde uitslag. Wij hebben uiteindelijk besloten toch van de punctie af te zien ondanks dat we hem wel geboekt hadden. Het is een duivels dilemma maar voor ons was doorslaggevend dat we het niet zouden afbreken als het wel in het kindje zou zitten. Een zwangerschap is natuurlijk nooit zonder risico en er zijn nog zo veel dingen die je niet kunt zien. Wat ons met name heeft geholpen is met meerdere mensen praten. Dat hielp ons erg alles in perspectief zetten. En uiteindelijk gewoon te doen waar jullie je het beste bij voelen.
Sterkte komende tijd met het maken van de keuze en hopelijk gaat alles voorspoedig ❤️
2 jaar geleden
Reactie op matcha_1
Mag ik jou een privé berichtje sturen? 😊
Tuurlijk. Ik heb je net een vriendschapsverzoek gestuurd :)
2 jaar geleden
Reactie op New girls mom
Hier twee weken terug dezelfde uitslag. Wij hebben uiteindelijk besloten to ...
Thanks voor je reactie! ☺️ Wij hebben er ook voor gekozen om de punctie niet te laten doen. De arts zei tegen ons dat chromosoom 7 volgend jaar uit de nevenbevindingen-test word gehaald daar de ouders erg ongerust worden gemaakt voor iets wat eigenlijk bijna nooit voorkomt. Kans is 99% dat het in de placenta zit en minder dan 1.2% dat het kindje het heeft. Wij hebben inderdaad ook met verschillende mensen om ons heen gesprekken gehad. De kans is zo klein dat het bij de baby zit. Terwijl bij een punctie er 0.2% kans is dat er een miskraam door komt, dit risico wilde wij ook echt niet nemen. Dus de kans dat het bij de baby zit is bijna even groot als dat we de punctie hadden laten doen en dan een miskraam konden krijgen.
De keuze die we nu hebben gemaakt voelt goed. 🩷 Het blijft altijd spannend en je weet toch nooit wat er kan gebeuren…
2 jaar geleden
Reactie op matcha_1
Hoi, wij hebben gister ook deze uitslag gehad. Welke keuze hebben jullie ge ...
Hoihoi! Wij hebben de punctie niet laten doen daar er 99% kans is dat het gewoon de placenta is. De arts zei tegen ons dat Trimosie 7 volgend jaar uit de nevenbevindingen-test word gehaald dus dan zou je het ook niet geweten hebben… dat gaf voor ons de doorslag. We vertrouwen erop dat het de placenta is. 🍀