28 Reacties

11 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad en ben toen ‘s avonds laat naar de spoed huisarts gegaan. Daar stopte ze toen ook niet en ze is toen door verwezen naar de spoedeisende hulp. Daar hebben ze haar geholpen maar ze bleef krijsen dus is ze een nachtje opgenomen. Kinder arts zij dat het niet normaal was dat ze door bleven krijsen. Dus ik zou toch contact opnemen met een spoed huisarts. Dat was ook het advies wat ik mee kreeg, als het nog ene keer gebeurde moest ik gelijk weer bellen.

11 dagen geleden

Zou het een koemelk eiwit allergie kunnen zijn? Zelf geen ervaring mee, maar heb er wel veel verhalen over gehoord.

11 dagen geleden

Reactie op Elora02872

Ik heb dit ook gehad en ben toen ‘s avonds laat naar de spoed huisarts gega ...
Weet je uiteindelijk wat de reden was??

11 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Zou het een koemelk eiwit allergie kunnen zijn? Zelf geen ervaring mee, maa ...
Ik heb dat ook aangegeven, maar ze denken niet dat dat het is. Maar ik wil het eigenlijk wel laten testen om het uit te sluiten

11 dagen geleden

Reactie op kaylee-Cherryll

Weet je uiteindelijk wat de reden was??
Uit eindelijk was het heel veel Last zittende lucht wacht echt vast zat. Ze hebben ook gekeken naar een klemme darm maar dat was het gelukkig niet.

11 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje ook gehad. Niemand nam mij echt serieus. 4 weken huilde ze echt uren aan een stuk. Ik kon echt niet meer. Ik heb 5 artsen gezien voor ik geholpen werd. De laatste arts schreef omeprazol voor. Binnen 2 dagen was het opgelost! Ze had last van reflux. Maar echt heel frustrerend dat niemand wou luisteren. De medicatie was echt een wondermiddel. Ze veranderde meteen naar een vrolijke baby! Bij mijn zoontje (tot nu toe) gelukkig nog geen last. Huilt toch niet meer dan een gemiddelde baby. Sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is! Als jouw gevoel zegt dat het niet klopt, moet je blijven gaan tot iemand je wel serieus neemt

11 dagen geleden

Komt me bekend voor. Hier ook al vanaf 1,5 week veel huilen na de fles tot fles. Weinig slapen. Opname gehad in het ziekenhuis. Daarna ging het een week beter. Uiteindelijk zelf besloten over te stappen op andere voeding. Hier reageerde ze goed op. En nu is het weer drama met in slaap komen avonds en nachts. En net na een fles een dik uur gehuild en pijn gehad. Wordt er echt moedeloos van

11 dagen geleden

Als het medische uitgesloten is kan ik ook echt een osteopaat aanraden (check even je zorgverzekering of er er iets vergoed is). Die van ons had ook erg laat van krampjes en echt ontroostbaar en zijn vorige week voor het eerst geweest en merk al zo'n verschil. Bij ons was het dan niet van 12 tot 12 huilen maar wel elke avond tot een uur of 2 snachts ook na de voeding. Check wel even of de osteopaat ervaring heeft met baby's en reviews

11 dagen geleden

Wij hebben dit gehad met ons eerste kindje. Hij krijsde ruim 20 uur per dag. Gek werden er ervan! De opmerkingen dat hij prematuur was en meer moeite had om te wennen en dat baby's nou eenmaal huilen waren extreem frustrerend en onzeker makend. Ons gevoel zei dat er een oorzaak moest zijn. Al vrij vlot naar de osteopaat geweest, dat hielp wel iets. Rond 6 weken leeftijd op laten nemen in het ziekenhuis om te kijken of er een patroon zat in het krijsen en om ons te ontlasten. Reflux en obstipatie kwam eruit dus medicatie en johannesbroodpitmeel. Ondanks dat en alle andere maatregelen die we nemen bleef hij veel huilen. Toen hij 8 weken oud was kwam ik er achter dat hij een dubbele liesbreuk had. In onze ogen veroorzaakte dit het vele huilen, volgens een van de kinderartsen kon dat niet maar uiteindelijk toch doorgezet en hem via een spoedplek snel kunnen laten opereren. Hij was toen 10 weken oud. In de uren na de operatie zagen we een totaal ander kind. Als je het gevoel hebt dat er wat is volg dan het gevoel mama! Vraag hulp van bijv het consultatiebureau (die hebben ons toen echt goed ondersteund), ga naar de osteopaat en zorg ook goed voor jezelf! Sterkte😘

11 dagen geleden

Wanneer ben je begonnen met vitamine D en wanneer is het huilen begonnen ? Wij ervaarde deze klachten bij onze zoon nadat we vitamine d hadden gegeven. Toen we er mee gestopt waren, zag je binnen 3 dagen een wereld van verandering. Geen idee of jullie het geven en of dit wat verlichting kan geven. Maar wij waren vooral verbaast dat onze zoon er zo sterk op reageerde.

10 dagen geleden

Poeh echt vervelend die reacties van baby's huilen nou eenmaal gewoon. Bij ons meisje kregen we die opmerking met slapen en daar bleek ook iets niet helemaal lekker te zitten. Je zou nog kunnen proberen om een andere voeding te nemen. Kruidvat kreeg die van ons ook ontzettend veel krampjes van en met Hero nooit problemen gehad. Maar heel eerlijk zoals je het beschrijft lijkt me dit niet alleen een kwestie van andere voeding. Volg je moederinstinct en laat je niet zomaar aan de kant zetten. Succes en sterkte!

10 dagen geleden

Ach wat een nare reacties van de “professionals “. Heel frustrerend. En wat zielig voor je kleintje maar voor jou ook heel erg zwaar! Het kan je zo ontzettend onzeker maken. Het kan van alles zijn. Ik heb geen ervaring met een kindje dat zo veel huilt maar misschien zou je eens naar een chiropractor kunnen gaan. Misschien zit er iets niet lekker in het lichaampje. Of een osteopaat. Hier reageert onze man ook heel erg op de vitamine D druppels. Krijsen en gillen. Nu mee gestopt en het is echt stukken minder. Het consultatiebureau zegt wel dat wel écht de druppels moeten geven dus we proberen binnenkort een ander merk. Er zijn verschillende merken op verschillende olie’s dus het proberen waard. Daarnaast hebben we ook probiotica van Orthiflor gekocht. Verder luister altijd naar je moeder gevoel en laat je niet zomaar afwimpelen. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet goed is dan klopt dat vaak ❤️ heel veel sterkte

10 dagen geleden

Wij kregen van ons consultatiebureau te horen dat zij regelmatig meemaken dat de Kruidvat voeding onvoldoende vult waardoor kindjes hongerig blijven (en dus overstuur). Zij raadden het dus specifiek af om voeding van de Kruidvat te gebruiken. Wellicht andere voeding proberen?

10 dagen geleden

Mss infacol geven? Ik herken wat je zegt...maar zoveel huilen is niet normaal...jij als mama weet het beste...ook wat er is met je baby...ook blijft huilen...dan is er wat...vertrouw op je moedergevoel! Sterkte lieve mama

10 dagen geleden

Gebruik je al een draagdoek? Als mijn zoontje zo overstuur is, is dat het enige waar hij rustig in wordt.

10 dagen geleden

Tip: ga naar een osteopaat

9 dagen geleden

Je zou kunnen overstappen op geitenmelk, is lichter verteerbaar. En bij Holland & Barrett lactase druppeltjes kunnen kopen (intolerant). 1 druppel per 50ml voeding en kijken of t verschil maakt. Moet je wel eventjes de tijd geven. Baat het niet schaad het niet, maar dan kun je wel uitsluiten of misschien lactose het probleem zou kunnen zijn. Ik had namelijk ook een extreme huilbaby en kreeg dezelfde adviezen als jou. Alles in mij zei iets klopt niet. Uiteindelijk zelf achter gekomen. Flink gegoogled en kwam toen iemands verhaal tegen met exact dezelfde symptomen etc. Vanuit cb werd mij verteld dat dit het niet kon zijn omdat dit zo weinig voor komt bij baby’s. Maar het was het wel! 6 maand drama gehad en krijsen. 😅 Het hoeft het natuurlijk niet te zijn en er kunnen talloze oorzaken zijn. Maar misschien wel het proberen waard. Ik was ook wanhopig naar de oorzaak vinden en oplossing erop.

9 dagen geleden

Ach lieve mama, dit heb ik bij onze eerste meegemaakt. Eis van de huisarts een doorverwijzing voor de kinderarts. Als je het financieel kunt betalen probeer dan pepti voor 4 weken (bij vaststelling koemelk allergie wordt het daarna vergoed).

9 dagen geleden

Och hier ook bij onze eerste dochter mee gemaakt… als ik 1u30 op een nacht sliep was dat veel… hier 5 maand aangemodderd tot ik er zelf onderdoor ging en idd vele kinderartsen gezien die ons niet serieus namen en idd steeds zeiden ja een baby huilt hoor mevrouw, dat is normaal… ze groeit er wel uit. Uiteindelijk via vrienden naar een andere kinderarts gegaan (België kunnen we zelf de kinderarts kiezen en afspraak maken) en die zei direct mevrouw dat is waarschijnlijk koemelkallergie… ik gaf toen nog borstvoeding en op dieet gegaan en direct na 2 dagen hadden we al een heel ander kind. Intussen is de dochter 2 jaar en 3 maand en nog steeds allergisch aan koemelkeiwit. Dus mama volg je gevoel maar en duw maar door bij de dokters… achteraf gezien had ik dat ook sneller moeten doen 🫣

9 dagen geleden

Zou koemelkallergie kunnen zijn. Wij hadden ook een baby die zoveel uur huilde. Consultatiebureau nam ons niet serieus, dus we zijn op eigen houtje verder gegaan om het uit te zoeken met dokters etc. Het was toen idd een koemelkallergie. Zou dat zeker onderzoeken. Daarna kreeg de kleine andere speciale voeding voor kindjes met koemelkallergie en het gehuil verdween gelijk.