21 Reacties

24 dagen geleden

Ik lees mee, herkenbaar…

24 dagen geleden

Herkenbaar.. lees mee

24 dagen geleden

Wij ook laat van (gehad) kleine is nu 2 weken en bevind zich midden in de regeldagen met borstvoeding. Krampjes beginnen ook vaak in de avond. Wat bij ons helpt is er veel aan toe geven en de kleine veel knuffel. Op onze borst leggen met kussen in onze rug half recht op en vallen zo in slaap. Is niet het meest comfortabele houding om te slapen maar zo wisselen we halverwege de nacht. En er zijn dan ook dagen dat die wel in zijn bedje ligt of dan bij ons slaapt. Kan gewoon zijn dat ze graag jullie geborgenheid wilt voelen.

24 dagen geleden

Ik lees ook mee heel herkenbaar.

24 dagen geleden

Hier was het hetzelfde de eerste periode! Bij ons hielp veel geborgenheid en op mijn buik/borst laten slapen. Officieel niet de veiligste manier maar ik word van elk geluidje wakker en zo slapen we tenminste wat! Nog steeds (nu bijna 4 weken) doe ik dat wel zo als in slaap krijgen niet lukt. Ik denk door de geur, warmte en geluid van je hartslag dat ze sneller ontspannen.

24 dagen geleden

Mijn dochter is pas drie dagen oud, maar zò herkenbaar… overdag slaapt ze zo fijn en veel en is ze zo makkelijk. In de late avond uren begint ze zo intens hard en ontroostbaar te huilen, het gaat echt door merg en been. Ik moet er dan zo van huilen omdat ik het zielig vind. Mijn man en ik raken gefrustreerd van machteloosheid en oververmoeidheid. Ze krijgt BV en dat is sinds vandaag echt een stuk toegenomen. Aan de borst wordt ze rustiger maar zodra ze eraf gaat is het meteen schreeuwen en ze heeft ineens elke keer de hik, terwijl ze altijd erna een tijdje recht op zit om een boertje te laten. Geen idee meer wat ik moet doen..

24 dagen geleden

Heel herkenbaar! Wat hier nu 2 dagen op rij werkt 🤞🏼: Inbakeren en daarna voorlezen/zingen om in het avond ritme te komen. Daarna even op de borst, samen met de white noise knuffel, dan valt ze in slaap. Vervolgens is de overgang naar de cosleeper te doen en blijft ze slapen. 🙏🏽

24 dagen geleden

Hier iets wat bij ons heeft geholpen. Onze dochter heeft dit ook namelijk. ‘S avonds krampjes en meer behoefte aan geborgenheid. Het is natuurlijk hartstikke normaal dat ze graag bij mama willen zijn. Dus we geven er ook wel vaak aan toe hoor, ik leg haar vaak aan de borst of lekker op mijn borst om te knuffelen. Maar haar in zo’n beertje leggen in de cosleeper helpt. Het is lekker warm en zacht. Ook een mutsje helpt, krijgen ze ook een veilig gevoel van.

24 dagen geleden

Wat bij ons helpt is in de kinderwagen laten slapen (op advies van kraamhulp). Ze slaapt ineens door snachts, de co sleeper vond ze niet fijn blijkbaar.. en natuurlijk heel veel knuffels 🥰

24 dagen geleden

Reactie op RS97

Mijn dochter is pas drie dagen oud, maar zò herkenbaar… overdag slaapt ze z ...
Ohhh precies dit!! Die hik, continue aan de borst willen in de avond/nacht. Snap jullie machteloosheid zo.

24 dagen geleden

Reactie op Summergirl7

Hier iets wat bij ons heeft geholpen. Onze dochter heeft dit ook namelijk. ...
Van inbakeren wordt onze dochter alleen nog maar veel bozer 🙈

24 dagen geleden

Bij ons is dit ook zo sinds het begin (nu tien dagen). Ik laat haar lekker drinken als ze wil en als dat lang doorgaat vallen we zo in slaap. Overdag is het wiegje prima en in de nacht ligt ze bij mij. Zo maken we de meeste uurtjes.

24 dagen geleden

Bij ons werkt een inbakerslaapzakje heel goed 🥰

24 dagen geleden

Reactie op kleinekleine

Van inbakeren wordt onze dochter alleen nog maar veel bozer 🙈
We bakeren haar hier ook niet in, daar zit het te losjes voor. Maar het geeft wel meer warmte en zachtheid/geborgenheid.

24 dagen geleden

Hier wilt ze niet weg gelegd worden tussen 19:00 en 22:00. Wilt bij je zijn en erg vaak drinken. (Avond)clusteren volgens mij want ik geef er aan toe, serie aan, baby er bij, drinkt veel kleine beetjes, lekker slapen op mama en tussendoor even bij papa plakken. We eten super laat avond eten maar ze slaapt al 2 weken de nacht door(ze is 1 maand oud 🙃) vanaf 22.00 ligt ze echt in coma als ik er aan toegeef. Als ik d'r wel weg gelegd krijg is dat nooit voor lang, en zit dan snachts alsnog uren met d'r dus dit is voorlopig mijn leven.

23 dagen geleden

Ja hier ook precies de nacht voedingen. Heb nu eerst de kleinste speen besteld, wat snachts drinkt ze ook heel gulzig. Net of ze heel de week geen eten krijgt😂

23 dagen geleden

Reactie op Mevrouwes

Hier wilt ze niet weg gelegd worden tussen 19:00 en 22:00. Wilt bij je zijn ...
Ik heb dit ook een beetje met onze kleine meid. Hele dag slaapt ze zo ongeveer en eind vd middag en de avond is ze dan wakker. En vaak ook wel onrustig. Ik dacht krampjes en moe dat ze niet kon slapen. Maar die tijd voor volgende voeding komt dan ook dichterbij en krijgt ze idd weer eerder honger. Wegleggen mag ik dr ook niet nadat ze bij mij in slaap is gevallen want dan is ze weer klaar wakker terwijl ze verder prima slaapt.

21 dagen geleden

Ik weet ook niet welke houding het beste is. Een beetje recht op of juist wat platter

20 dagen geleden

Reactie op Anouuka

Ik weet ook niet welke houding het beste is. Een beetje recht op of juist w ...
Met voeden wat meer rechtop de fles zoveel mogelijk horizontaal, maar wel de speen gevuld houden. Op die manier kunnen ze beter zelf reguleren hoeveel er uit de fles komt. Ik doe ook altijd na voeden nog even 10 a 15 minuten over mijn schouder hangen of tegen de borst om te boeren en uit te buiken. Dit schijnt wel een beetje te helpen.

19 dagen geleden

Het begint hier nu wat beter te gaan. De kleinste steen (prematuur) en zijwaarts voeden. Ze drinkt nu heel rustig waardoor zo ook minder last heeft van krampen. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan