14 Reacties

15 dagen geleden

Och meid wat vervelend! Ik kan er niet over mee praten maar ik wil je wel een tip geven om toch misschien al een afspraak te maken met een bekkenbodem fysio. Misschien kan hij of zij je tips of oefeningen geven waardoor je iets meer controle weer gaat krijgen over je kringspieren. En niks om je voor te schamen t is niet niks een bevalling voor je lichaam en t komt zeker wel weer goed

15 dagen geleden

Hai, ik heb hetzelfde gehad. Jij hebt het denk ik dan ook van binnen een subtotaal ruptuur in plaats van buiten als ik het goed begrijp? Ik ben na de bevalling direct geopereerd, een operatie van 1,5 uur. Ik herken mezelf heel erg in je verhaal, heb hier de 1e 2 weken lichamelijk en mentaal heel veel last van gehad. Het is nu echt al een heel stuk beter en ben echt al opgeknapt. Afentoe nog een beetje verlies maar ik moet gewoon zorgen dat ik direct naar de wc ga, want kan het echt wel even ophouden maar bij hoge druk verlies ik soms wat. Ik ben nu vandaag een maand verder. Hopelijk geeft dit je iets meer rust en voel je je over een aantal weken beter!

15 dagen geleden

Reactie op babynummertwee

Och meid wat vervelend! Ik kan er niet over mee praten maar ik wil je wel e ...
Ik had het ziekenhuis gebeld om daar een afspraak te maken bij de fysio, alleen zeggen zij dat ze vaak na de afspraak met de gynaecoloog (3december heb ik die) word gekeken of het nodig is omdat het dan 6 weken verder is en het de tijd moet geven. Maar ik vind dit zo lastig, ik voel me zo vies en kan gewoon door dit gevoel amper genieten van de kleine😔

15 dagen geleden

Reactie op Denies38

Hai, ik heb hetzelfde gehad. Jij hebt het denk ik dan ook van binnen een su ...
Ooh? Waarom werd jij na de bevalling geopereerd, ook een ruptuur?? Oh nog wel last dus, maar gelukkig zie je wel verbetering dus dat geeft me dan hoop en hou vast. Neem jij van die zakjes ook om je ontlasting zacht te houden? En je zegt als je het aanvoelt komen dat je dan gaat, maar snachts merk ik niks heb je er dan ook geen last van? Hoop voor jou dat je er ook snel vanaf komt en geneest, heb je over paar weken controle ?

15 dagen geleden

Reactie op naomley

Ooh? Waarom werd jij na de bevalling geopereerd, ook een ruptuur?? Oh nog w ...
Ja ik had ook een subtotaal ruptuur van binnen. En mijn bindweefsel was heel zwak, dus hadden me ook erg bang gemaakt dat het een soort van uitzondering was wat ik had en misschien niet goed zou komen. 4 weken niet persen. Ze hadden me eigenlijk zakjes mee moeten geven vanuit het ziekenhuis, maar niet gebeurd, ben zelf vezelzakjes gaan halen (laten halen) bij de apotheek, ben de eerste dagen heel bang geweest om naar de wc te gaan en dacht ik maak alles weer kapot als ik ga. Ik heb 18 november een controle afspraak maar die wilde ze eerst telefonisch doen, maar ik zei jullie maken me bang en dan wil je het telefonisch afhandelen, dat gaan we even niet doen. Dus nu gewoon controle in het ziekenhuis. Nee ik heb snachts geen last dat het vanzelf gaat, ik word wakker en moet dan en kan dan gewoon naar de wc zonder dat ik iets verlies. Dat is heel afentoe nog overdag.

15 dagen geleden

Reactie op Denies38

Ja ik had ook een subtotaal ruptuur van binnen. En mijn bindweefsel was hee ...
Jeetje! Dat snap ik wel ja! Wat slecht dat ze die zakjes niet mee hebben gegeven, maar wel heel goed dat jezelf heb gehaald! Ik begrijp je helemaal, ik was mega bang om naar de wc te gaan en de eerste keer was ook zeker geen pretje😅 neem jij die zakjes nog steeds? En zo nee wanneer ben je ermee gestopt? Ooh heeel goed dat je dat gezegd heb, helemaal gelijk in! Laat je weten hoe het 18 november gegaan is? Ooo dat is wel fijn, ervoor ook niet gehad snachts dus?

15 dagen geleden

Reactie op naomley

Jeetje! Dat snap ik wel ja! Wat slecht dat ze die zakjes niet mee hebben ge ...
Ja ik neem ze nog steeds, wil toch even die 6 weken aanhouden en mn stoelgang is gewoon nog niet op orde. Heb ook pruimensap/limonade gehaald, baat het niet schaad het niet. Ja ik laat het weten. Maar had jij nou een ruptuur van binnen of buiten? Nee ervoor ook niet snachts gehad, maar wel als ik opstond kon ik het niet tegen houden.

15 dagen geleden

Reactie op Denies38

Ja ik neem ze nog steeds, wil toch even die 6 weken aanhouden en mn stoelga ...
Jaa precies! Verloskundige begon al over afbouwen zodat mn ontlasting dan misschien beter op kan houden, maar het niet goed naar de wc kunnen is al helemaal geen pretje, dus ik neem ze gewoon nog in. Oooh dat is inderdaad ook een goeie. Ehm, goeie vraag. Geen idee eigenlijk is mij niet verteld precies of het nou binnen of buiten is wat ik wel weet wat gescheurd is is : vaginawand, perineumhuid bekkenbodemspieren zijn ingescheurd en de kringspier is gedeeltelijk ingescheurd. Misschien dat jij daaruit op kan halen of dat binnen of buiten is😅 en jij? Ooh pff vreselijk gevoel is dat eh😔

15 dagen geleden

Ooh ik voel met je mee. Gelukkig heb ik hier zelf geen last van. Ik had in het begin wel moeite met poepen namelijk, vooral de eerste keer 😅 maar ik wil even aanhaken op de poedertjes.. Hoeveel per dag neem je die? 1x per dag 1? Of 1x per dag 2? Toen ik er namelijk 2 per keer nam, werd de ontlasting bij mij vrij dun, wat natuurlijk fijn is om te lossen maar moeilijker is op te houden. Misschien kun je daar nog wat in veranderen?

15 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Ooh ik voel met je mee. Gelukkig heb ik hier zelf geen last van. Ik had in ...
Jaa eerste keer was hel🙈 ik nam er eerste 1 per dag, maar nu een half zakje per dag. Het is namelijk niet heel erg dun, het is vooral zacht. Dus helaas kan het daar ook niet aan liggen ben ik bang😞

15 dagen geleden

Reactie op naomley

Jaa eerste keer was hel🙈 ik nam er eerste 1 per dag, maar nu een half zakj ...
Aaah klote dat t daar niet aan ligt. Hopelijk heb je snel verbetering 😘

15 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Aaah klote dat t daar niet aan ligt. Hopelijk heb je snel verbetering 😘
Ik hoop het ook! Dankjewel. Jij ook nog een goed herstel😘

15 dagen geleden

Reactie op naomley

Jaa eerste keer was hel🙈 ik nam er eerste 1 per dag, maar nu een half zakj ...
Wat vervelend. Ik heb hier hetzelfde probleem. Zou het niet liggen aan het eten? Ik merkte zelf als ik slecht at dat ik moest rennen naar de wc anders had ik net als mijn dochter een volle luier😫. Je zou kunnen bespreken met je verloskundige of de arts van het ziekenhuis wat je kan doen met de zakjes.

14 dagen geleden

Ik heb het na mijn eerste bevalling gehad; ik zou over een paar weken naar een bekkenfysio gaan.