13 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad, 2x ook. Voelde inderdaad heel naar en gênant ook. Bekkenbodemspier aanspannen voor 5sec, dan 7sec ontspannen meerdere keren achter elkaar en per dag heeft geholpen. Die spier heeft echt een flinke opdonder gehad door de bevalling, duurt ook even voor dat weer terug is naar wat t was.

5 dagen geleden

Reactie op Kaytje96

Ik heb dit ook gehad, 2x ook. Voelde inderdaad heel naar en gênant ook. Bek ...
Nou echt verschrikkelijk, gelukkig was ik thuis maar och je zal ook nog maar ergens anders zijn verschrikkelijk. Dat ga ik proberen en hopen dat dat werkt dankjewel! Ja het is wat hoor.. Heel naar

5 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

Nou echt verschrikkelijk, gelukkig was ik thuis maar och je zal ook nog maa ...
Ja dat zou nog erger zijn, thuis kun je gelukkig ook meteen even onder de douche springen; voelde ik me meteen stuk schoner door. Ik hoop voor je dat t werkt! T zou moeten voelen alsof je een rits dicht doet.

5 dagen geleden

Reactie op Kaytje96

Ja dat zou nog erger zijn, thuis kun je gelukkig ook meteen even onder de d ...
Ja echt hoor. Dan inderdaad kan je snel onder de douche en ben je snel weer fris. Na hoeveel tijd merktte je dat het beter werd?

5 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

Ja echt hoor. Dan inderdaad kan je snel onder de douche en ben je snel weer ...
Precies! Ik merkte echt al snel verschil, na een paar dagen was t al stukken beter en liet ik t niet meer lopen en hoefde ik niet meer te rennen om t toilet te halen. Je lichaam doet zelf ook een boel qua herstel van die spier, maar die oefeningen helpen dan net nog even wat extra. Hoe lang geleden ben je bevallen?

5 dagen geleden

Reactie op Kaytje96

Precies! Ik merkte echt al snel verschil, na een paar dagen was t al stukke ...
Hoop zo dat ik ook snel verschil ga merken, vind het zo raar dat het de eerste keer goed ging en daarna niet meer en de ontlasting ook ineens zo dun is. Ik ga dat aanspannen een paar keer per dag doen en hopen dat dat werkt. 3 weken geleden ben ik bevallen

5 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

Hoop zo dat ik ook snel verschil ga merken, vind het zo raar dat het de eer ...
Snap ik, ik had precies t zelfde; eerste keer was t prima en daarna werd t nogal dun maar dat kwam bij mij door ijzertabletten. Anders wellicht iets van een vezel supplement, zodat t wat steviger wordt? Had je van je verloskundige geen advies gekregen over die bekkenbodem?

5 dagen geleden

Reactie op Kaytje96

Snap ik, ik had precies t zelfde; eerste keer was t prima en daarna werd t ...
Ik was na die eerste keer ‘verstopt’ ik heb toen 2x 2 zakjes per dagvan de huisarts gekregen. Toen was het zo dun en kreeg ik dit en ben ik gelijk gestopt. Hierna hooptte ik dat het niet meer gebeurde, maar was het gister dus toch weer raak.. Nee niks geen advies gekregen omdat dit dus eerst niet aan de orde was dus ook niet gemeld dit probleem toen..

5 dagen geleden

Helaas heb ik het ook, heb wel een (sub) totaalruptuur. Dus kringspier is hierdoor ook te slap. Probeer ook oefeningen te doen, maar ook wel weer bang dat ik te snel ga omdat je lichaam ook echt 6 weken ervan moet genezen minimaal. Het is zo vervelend, ook is het mij alleen nog thuis gebeurd en ook zo bang dat het ergens anders gebeurd bah. Hopelijk kom je er snel vanaf ❤️

4 dagen geleden

Ik herken het van mijn vorige bevalling.. Dat was een pittige bevalling met ongeveer 4 uur persen in totaal 🥴. Ik voelde dan aandrang en binnen enkele seconden m’n broek vol, echt heel naar. Ik had nooit met zo’n scenario rekening gehouden, ik hoorde er ook niemand over dus tot op zekere hoogte voelde dat ook eenzaam. Na 6 weken ging het bij mij over; ik heb het idee dat oefeningen voor de bekkenbodem daarbij wel geholpen hebben.. Hopelijk geeft dat iets rust en ik hoop dat je snel herstelt!

4 dagen geleden

Reactie op Jojanne Meike

Ik herken het van mijn vorige bevalling.. Dat was een pittige bevalling met ...
och jeetje dat is ook heel heftig 4 uur persen, dan krijgt je lijf helemaal een opdonder, nou echt je voelt je heel naar en vies en eenzaam en je hoort er ook geen mensen over. Ik heb gister gelukkig normaal kunnen poepen, wel dat ik snel heen moest maar ik kon het even ophouden. Dit voelde zo als een opluchting dat er dus toch wel verbetering in zit. ik heb 5 dec weer een afspraak bij de fysio en dan zal ik ook vragen voor oefeningen

4 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

och jeetje dat is ook heel heftig 4 uur persen, dan krijgt je lijf helemaal ...
Dat klinkt al als een goede stap vooruit. Ik denk dat je erop mag vertrouwen dat je lichaam dit weer “oplost”. Met evt hulp van buitenaf. Het komt vast goed! Yes, met mijn vorige bevalling een record gezet die ik liever niet had gehaald. Vanaf 12 uur in de nacht tot net voor 6 uur in de ochtend heb ik moeten persen.. Effectief was het 4 uur persen, want er was nog eea tussendoor gekomen.. Side note: mijn bevalling vorige maand was in iets meer dan 3 uur gepiept, wel meer pijn gehad, maar mn herstel gaat zoveel fijner..

2 dagen geleden

Reactie op Jojanne Meike

Dat klinkt al als een goede stap vooruit. Ik denk dat je erop mag vertrouwe ...
Jeetje 6 uur persen, wat een aanslag op je lichaam en wat zou je kapot zijn geweest. Zo verschillend alle bevallingen zeg