Mijn dochter is nu 3 weken oud en krijgt alleen live BV. Overdag en ‘s nachts doet ze het super goed, komt ze elke 3-4 uur voor een voeding en is ze heel rustig en slaapt ze zo een paar uurtjes achter elkaar.
Maar in de avond.. ze huilt echt de hele avond aan één stuk door. Ze wilt non stop alleen maar aan de borst drinken en zodra ze dan na een tijdje drinken in slaap valt wordt ze al gauw weer wakker en huilt ze meteen weer ontroostbaar tot dat ze weer aan de borst gelegd wordt als laatste optie. Dan hebben we alles al geprobeerd.. luier, wiegen, troosten, lopen, boeren..
het ligt niet aan mijn productie want die is heel goed. Maar is het herkenbaar / normaal dat ze in de avond constant alleen maar wilt drinken??
Is heel normaal, baby’s hebben vaak elke dag op hetzelfde tijdstip een moment dat ze gaan clusteren. Bij mijn baby is het ‘s ochtends. Maar bij de meeste baby’s vaak einde middag of avond.
Live mama m,
Veel baby's clusteren in de namiddag/ vroege avond.
Niks om onzeker over te zijn!!
Ze bouwen zo een voorraadje op voor de nacht.
Lekker aanleggen zodra ze komt..
Clusteren! Wij geven nu savonds een fles afgekolfde melk en daar slaapt mevrouw rustig 6/7uur op. Mijn productie is verder wel goed maar ze slaap dus wel lekker door
die van mij doet dat vanaf 12 smiddags tot 17 a 18 uur in de avond. hij dacht gisteren ik doe dit in de nacht.
maar las ook dat het clusteren was, plus ze hangen straks tegen dat 1ste sprongetje aan.
Ik ben alleen dan bang dat ik door het kolven te veel productie aan ga maken? Het is nu al best erg met toeschietreflex en de hoeveelheid die ze binnen krijgt als ze aan hapt
Lekker aan toegeven en laat je niet gek maken over mensen die zeggen dat je ze teveel vast hebt of oppakt of de borst geeft, jij bent hun troost en voedingsbron en alles in 1♥️