23 Reacties

8 maanden geleden

Die gaan juist niet over het hele matras. Ze zijn ook niet zo groot als het matrasje waar het voor bedoeld is. Jij hebt alleen een ledikant variant gekocht en wilt er de co sleeper mee opmaken. Dan is het ineens wel een hele grote lap. 🙈 Misschien dat het wel kan als je het een kwartslag draait, laag opmaakt en grotendeels instopt onder het matras? Zolang het niet onder het hoofdje zit. Door de waterdichte laag zal dat waarschijnlijk verstikkingsgevaar geven.

8 maanden geleden

Volgens mij heb je indd niet het juiste product voor wat je zou willen. Maar een molton is wel een goed idee op zich. Ook al doen velen het ook zonder. Ik heb voor de cosleeper deze: https://www.babypark.nl/jollein-molton-hoeslaken-wit.html?bedtextiel_maat=241&gad_source=1&gbraid=0AAAAADqk4c92fyiBavNnNBhpwExkatTl9&gclid=EAIaIQobChMIibfh6dXqiAMVzKKDBx0qdi2dEAQYASABEgImivD_BwE En voor het ledikant deze: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/molton/ledikant-molton-hoeslaken-60-x-120-cm-33300031.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADiojoDEyUjH47ibsoZRAN57FZjWm&gclid=EAIaIQobChMImvjPj9bqiAMV2JGDBx2Mrg4_EAQYASABEgIKKvD_BwE&gclsrc=aw.ds Zijn trouwens allebei niet met van dat ultra waterdichte plastic… vond dat wat too much en dit absorbeert ook goed. Volgens mij is dat ook de reden dat ze bij die van jou opmerken: niet onder het hoofdje (zal niet ademend zijn?) Als je zoiets van de hema zoekt voor de wieg kun je dit overwegen: https://www.hema.com/nl-be/slapen/beddengoed/hoeslakens/molton-hoeslaken-wieg-40-x-80-cm-33300030.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD0DDWZBN8EpeoUuNSuvQBNkxj3-a&gclid=EAIaIQobChMI5vfNpdbqiAMVF4CDBx2akRQcEAAYASAAEgLB8fD_BwE&gclsrc=aw.ds

8 maanden geleden

Een waterdichte laag mag je dacht ik ook niet gebruiken zo lang je kruiken gebruikt.

8 maanden geleden

Ik heb alles van jouw lijstje, maar dan niet een matrasbeschermer maar een molton. Alles in wieg formaat voor de co sleeper.

8 maanden geleden

Baby box

8 maanden geleden

Wij hebben voor de co-sleeper van die puppy trainingsmatjes als molton. Zijn ook handig voor in de kinderwagen!

8 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Wij hebben voor de co-sleeper van die puppy trainingsmatjes als molton. Zij ...
Bij mij zei de kraamhulp dat dit absoluut niet mag ivm de kruikjes die in bedje worden gelegd.

8 maanden geleden

Reactie op ClaudiaVienna

Bij mij zei de kraamhulp dat dit absoluut niet mag ivm de kruikjes die in b ...
Oh! Wat is daar dan het verband mee? Wat gek dat zoiets dan niet algemeen bekend is, voel me meteen stom 😅

8 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Oh! Wat is daar dan het verband mee? Wat gek dat zoiets dan niet algemeen b ...
Als de kruik lekt blijft dat hete water op dat matje liggen/trekt daarin, dus blijft het heet! Ik heb zelf gewoon een molton (niet waterdicht) met daaroverheen een hoeslaken en een hydrofiel. Ik kan alles wassen mocht het mis gaan met poep of spuug 😂

8 maanden geleden

Reactie op Ellaflora

Als de kruik lekt blijft dat hete water op dat matje liggen/trekt daarin, d ...
Aha! Ja ik ga nu ook maar moltons halen! Ik dacht nog wel zo’n handige/snelle oplossing te hebben haha

8 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Oh! Wat is daar dan het verband mee? Wat gek dat zoiets dan niet algemeen b ...
Neee niet stom ik wist dit dus ook niet tot de intake met de kraamhulp waarbij ik dit dus zei haha, ik ben toen ook moltons gaan bestellen. Die puppy matjes gewoon bewaren voor als ze geen kruikje meer nodig hebben

8 maanden geleden

Reactie op ClaudiaVienna

Neee niet stom ik wist dit dus ook niet tot de intake met de kraamhulp waar ...
Gelukkig maar haha! Bedankt in ieder geval voor je reactie ☺️

8 maanden geleden

Reactie op PantasticPanda

Die gaan juist niet over het hele matras. Ze zijn ook niet zo groot als het ...
Heel wat anders, trouwens. Dit zegt de kraamzorg hier trouwens ook van hydrofiele doeken onder het hoofdje van de baby, dat dat niet per se wordt aangeraden vanwege verstikkingsgevaar/rebreathing etc. Sinds ik dat weet, heb ik eigenlijk gewoon veel meer beddengoed en verschoon ik het bed gewoon ipv met hydrofiele doeken werken.

8 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Heel wat anders, trouwens. Dit zegt de kraamzorg hier trouwens ook van hydr ...
Volgens mij heeft dat meer met vastgrijpen met de handjes te maken dan met de stof zelf. Dat is gewoon katoen net als de meeste hoeslakens en moltons. Zou gewoon ademend moeten zijn dan lijkt me.

8 maanden geleden

Reactie op PantasticPanda

Volgens mij heeft dat meer met vastgrijpen met de handjes te maken dan met ...
Ja zou ik ook denken, maar het was echt vanwege ademen. Misschien is het extra laagje dan weer net teveel? Idk.

8 maanden geleden

Hier gebruik ik ipv een molton een flanellen doek. Heeft eigenlijk het zelfde effect als een molton en had deze gekregen van m'n zus dus hoef er niks voor aan te schaffen. Had met mijn 1e helemaal niks gewoon matras en dan hoeslaken er op. Ook helemaal prima

8 maanden geleden

Reactie op starry94

Volgens mij heb je indd niet het juiste product voor wat je zou willen. Maa ...
Maar de link die je stuurt van de cosleeper. Die gaat toch om het matras heen? Of gaat hij niet over alle hoeken van het matrasje heen?

8 maanden geleden

Reactie op Ellaflora

Als de kruik lekt blijft dat hete water op dat matje liggen/trekt daarin, d ...
En de moltonnen wel volledig de maat van het matrasje? Ons matrasje is geloof ik 50x83cm. Moet ik dan ook een molton zoeken van (ongeveer) die maat?

8 maanden geleden

Reactie op Kimberley1995V

En de moltonnen wel volledig de maat van het matrasje? Ons matrasje is gelo ...
Dan moet je gewoon een molton zoeken van “wieg” maat! Dat is ca 40/50 bij 80/90

8 maanden geleden

Reactie op Kimberley1995V

Maar de link die je stuurt van de cosleeper. Die gaat toch om het matras he ...
Die gaat om alle hoeken van het matras heen! Dus gewoon als een hoeslaken. Maar dan een molton dus van super absorberende stof