18 Reacties

11 dagen geleden

Hier exact hetzelfde! In de kinderwagen slaapt hij ook heerlijk, dus ik loop wat af. Vaak slaapt hij dan nog even door, maar gister na een uur lopen en slapen, deed ik de deur open en keek hij me direct met grote ogen aan. Vind het ook zo zoeken, vind het lastig een ritme te vinden. Ben wel enorm blij dat hij de nachten zo goed doet. Geen tips dus, maar je bent niet alleen. En ik hoop dat iemand anders wel tips heeft.

11 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. ‘s avonds en ‘s nachts kan hij zo in bed gelegd worden maar overdag alleen draagdoek en kinderwagen omdat er veel krampjes zijn

11 dagen geleden

Hier idem, begin vorige week was dit vaak in de voormiddag vrij ok. Vanaf de namiddag tot nacht ontroostbaar huilen en krampen. Nu sinds dit weekend nachten van voeding tot voeding en overdag ontroostbaar huilen vanaf de voeding. Wij gebruiken geen speen

11 dagen geleden

Onze meid is nu 6 weken oud en ervaar precies hetzelfde. In de ochtend begint ze al praatjes te krijgen en zien we haar mooie lag maar verder op de dag wordt het moeilijker en einde middag is het ontroostbaar huilen. Na een uur of 7 valt ze echt in slaap en blijft ze slapen tot de volgende ochtend. Krijgt natuurlijk nog tussendoor wel 3 keer de fles maar dat doet ze ook slapend, heel relaxed. Speen gebruiken wij ook maar de ene dag wil ze die wel en andere dag totaal niet, dat maakt verder geen verschil.

11 dagen geleden

Hier ook precies het zelfde - dus ik denk dat dit gewoon een fase is waar we allemaal doorheen moeten. Ben heel blij dat de nachten zo goed gaan, scheelt alweer de helft 😊

11 dagen geleden

Hier inderdaad ook hetzelfde, lekker genieten van de goede nachten! Onze meid wil geen speen, dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat het aan de prikkels ligt en alles wat ze aan het leren zijn, wellicht wat oververmoeid. Wij leggen haar overdag nu ook even in haar eigen bedje met de rolluiken dicht, dit helpt wel.

11 dagen geleden

Ben blij dames! Hier is het precies omgedraaid. Overdag een heerlijk relaxed kind dat veel en goed slaapt. De nacht is ze met regelmaat wakker en onrustig. Ze wil dan na de fles niet weg gelegd worden en is klaar wakker...

11 dagen geleden

Kindjes hebben vaak aan het einde van de middag huiluurtjes. Ze zijn dan al wat vermoeider en moeten alle prikkels van de dag verwerken. Dit doen ze onder andere door te huilen. Je kunt je voorstellen dat als je zelf overprikkelt bent en je dan ook nog buikkrampen krijgt je hier nog heftiger op reageert. 'S middags even in eigen bedje laten dutten kan dus helpen, maar ze kunnen ook huiluurtjes hebben ondanks dat je heel de dag thuis bent geweest en niks bijzonders hebt gedaan. Hun wereldje verandert zo snel met alle ontwikkelingen die ze doormaken.

10 dagen geleden

Dat klinkt als 'n typisch baby ritme.. Wat anderen al zeggen hier; aan het einde vd dag / begin vd avond verwerken ze alle prikkels en kunnen ze 'n huiluurtje hebben. Onze zoon is 5 weken oud en heeft dit ook. Vorige week waren de nachten soms ook nog onrustig (vannacht ook weer) maar dat komt meer door de darmkrampjes. Nu net 2 nachten gehad dat 't weer wat beter ging..

10 dagen geleden

Bij ons is het juist andersom. Overdag rustig en in de avond begint de drama met krampjes tot en met de nacht. In de ochtend ben ik een zombie van het slaaptekort en dat is het juist het moment waarop hij lekker rustig gaat slapen...

10 dagen geleden

Hier al de 2e dag op rij dat ze vanaf begin van de avond ontroostbaar is. Letterlijk niks helpt. Dit gaat door tot middernacht en dan slaapt ze blokken van 3/4 uur.. zo apart. Hoop dat deze “fase” snel over is, want zulke avonden slopen echt.

10 dagen geleden

Hier ook het huiluurtje, dat helaas van 18 u tot we naar bed gaan duurt .. Gister bij cb gevraagd en zij gaven aan: geef er lekker aan toe, knuffelen, evt draagzak en ook misschien wat extra voeding. Ik kolf bijna fulltime (ivm lage maar opbouwende productie) dus ze krijgt de fles en normaal clusteren babies vaak in de avond, stukje geborgenheid en extra eten voor de nacht. Dat gaat aan de fles natuurlijk niet op dezelfde manier maar een beetje extra voeding mochten we wel aanbieden. Misschien helpt dat nog wat?

9 dagen geleden

Hier ook al 3 weken iedere avond raak. Vanaf 6-7 uur tot meestal half 12. In de ochtend moet ik er om 7 uur weer uit zijn omdat zijn broers naar school moeten. Begin nu wel een beetje op te raken, omdat vroeg naar bed gaan er gewoon al weken niet meer in zit. Het enige wat hier helpt is vaak aanleggen, want een speentje wil hij niet helaas.

9 dagen geleden

Klinkt heel normaal je verhaal hoor. ‘s avonds schijnen de darmpjes vaak wel anders te reageren en dan later komt dat weer in de rust. Het “huiluurtje” noemen ze het ook wel. Kunnen ook uurtjes zijn helaas 😅 Maar helemaal niet vreemd hoor!

9 dagen geleden

Hetzelfde hier met 5 week oude baby. In de ochtend wakker en speels. Meestal vanaf etenstijd tot middennacht aan het huilen en s’nachts is er niks aan de hand.

9 dagen geleden

Hier ook het zelfde!! Overdag gewoon niet willen slapen doe echt letterlijk alles er aan! De avond huil uurtje valt mee Gaan rond 20 uur samen naar bed dan slaapt hij in de co sleeper en komt 1 a 2 x per nacht soms wel ff krampen dan even een mindere nacht Maar overdag alleen maar bij me willen zijn ook niet in de co sleeper willen slapen terwijl ‘s nachts daar geen moeite mee heeft Ik heb geen sec me handen vrij Helaas woon ik 45 min bij me vriendinnen en fam vandaan dus ook niet dat ik veel aanloop heb die hem even over nemen Me man werkt heel veel door eigen zaak dus kan dat ook niet helaas Ben soms helemaal op en leeg

7 dagen geleden

Klinkt heel herkenbaar ‘s ochtends heerlijke baby, smiddagd onrustig maar moe en ‘s avonds drama, om de nacht door te slapen er na. Hebben nu 4 dagen geen vitaminedruppels gebruikt en een heel ander kind ‘s avonds Van elke avond krijsen en overstrekken van 19:00 tot 22:00 naar een beetje plakkerig maar niet ontroostbaar als ze huilt. Zie er tegenop om weer te beginnen(met andere druppels dan op suikenbasis🤯)

6 dagen geleden

Herkenbaar hier ook een zoontje van een maand. De hele dag of draagzak of wandelen met de wagen. Hij valt helaas ook niet meer in mijn armen in slaap Als ik geluk heb slaapt ie 20 min in zijn bedje. Savonds valt hij rond 6 in slaap en kan hem dan zo in bed leggen voor de nacht..... en rest vd nacht is zijn bedje prima.