8 Reacties

5 dagen geleden

Je kan 150x(haargewicht in kg) aanhouden voor het aantal ml dat ze per dag binnen zou moeten krijgen. Dit is natuurlijk een richtlijn en geen exact getal. Dit is voor 1 maand oud, voor 2 maand is het 140xKG

5 dagen geleden

Reactie op FWx

Je kan 150x(haargewicht in kg) aanhouden voor het aantal ml dat ze per dag ...
Ja ze drinkt 120cc ook niet altijd op, daarom vind ik het lastig om haar 150cc aan te bieden omdat ze het dan wel drinkt maar vervolgens alles er ook uit gaat komen.

5 dagen geleden

Reactie op baby2onthewayy

Ja ze drinkt 120cc ook niet altijd op, daarom vind ik het lastig om haar 15 ...
Ze bedoelt, 150x het gewicht van je baby per dag Dus is jouw baby 4 kilo 150x4=600 ml per dag

5 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

Ze bedoelt, 150x het gewicht van je baby per dag Dus is jouw baby 4 kilo ...
Als je dan 8 flessen van 75 ml geeft komt ze aan haar dagelijkse hoeveelheid

5 dagen geleden

Is toch prima, deze tijden en hoeveelheden? Neem aan dat dit ook het doel was van overstappen?

5 dagen geleden

Reactie op Sharrieexo

Als je dan 8 flessen van 75 ml geeft komt ze aan haar dagelijkse hoeveelhei ...
Het doel was om langer tussen de flessen te houden, dus 8 flessen van 75 dan blijven we nog steeds op 3 uur. Ze komt nu na die nutrilon om de 4 uur maar drinkt dan 120cc en snachts om de 5 uur, en ze drinkt vaak maar 80 of max 100. Dus ze krijgt een stuk minder binnen

5 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Is toch prima, deze tijden en hoeveelheden? Neem aan dat dit ook het doel w ...
Uiteindelijk te weinig, 6 flessen van 80/100 komt ze net niet aan de hoeveelheid en soms zelfs 5 flessen omdat ze ook savonds langer er tussen laat

5 dagen geleden

Reactie op baby2onthewayy

Uiteindelijk te weinig, 6 flessen van 80/100 komt ze net niet aan de hoevee ...
Ik snap wel wat je bedoeld, maar denk dat als ze het nodig is, dat ze wel meer drinkt. Wij zijn overgestapt van de normale Nutrilon, op de Nutrilon content, omdat hij al heel snel op 150 cc zat. (Te snel volgens cb). Daarom naar content gegaan en daarmee 120cc gedaan, want hij zou hier voller van moeten zitten, dus kunnen we omlaag. Volgens de tabel op de verpakking mag hij 150cc hebben, van beide soort voedingen. Inmiddels zit hij weer op 150cc. Meestal gaat dit op, maar niet altijd, waardoor hij dan ook 'te weinig' krijgt. Maar hij groeit echt super goed, is tevreden en heeft niet zoveel honger als met de andee voeding en daarnaast huilt hij nagenoeg niet. Maak me er daarom ook niet te druk om. Als dit ook voor jullie dochter zo is, zal ik me er niet te druk om maken hoor, de ene baby drinkt meer als de andere, en soms hebben ze misschien wat meer of minder nodig per dag