8 Reacties

één maand geleden

Ik lees even mee! Nu nog niet van plan om te stoppen maar denk er wel vaker over na. Merk dat het fysiek heel veel van mij vraagt en de kilo’s er echt af vliegen (niet in positieve zin)..

één maand geleden

Ik ben met mijn andere zoontje met 4 weken gestopt met borstvoeding. Ik heb toen afgebouwd . Geen last van krampjes gehad. Niet meer als met de borstvoeding tenminste. Hij was veel meer en langer tevreden met fles. Kregen veel meer rust en ritme. Ik zit nu op bijna 3 weken borstvoeding en wil dit keer gaan kolven.

één maand geleden

Ik lees even mee. Ook ik merk aan mezelf dat het me teveel energie kost. Nu krijgt onze kleine meisje al een Flesvoeding in de nachten en merk dat ze daar veel beter op slaapt dan op mijn borstvoeding.

één maand geleden

Reactie op jamiekiki

Ik lees even mee. Ook ik merk aan mezelf dat het me teveel energie kost. Nu ...
Welke tijden geef je allemaal flesvoeding?

één maand geleden

Reactie op Demive29

Welke tijden geef je allemaal flesvoeding?
Ze krijgt zowel mijn borstvoeding als de kunstvoeding uit de fles. Maar kunstvoeding zijn alleen de 2 nachtvoedingen hangt een beetje afvan hoelaat zij zelf komt. Meestal tussen 23.00 en 00.00 de eerste en dan tussen 03.00en 04.00. Zelf ben ik dan rond 07.00 wakker dan kolf ik gelijk af en heb ik tussen 07.00 en 08.00 weer 2 voedingen opvoorraad zodat als zij wakker word weer aan de borstvoeding kan

één maand geleden

Kun je niet tussendoor kolven? Hier zitten we op 6 voedingen inmiddels met 4 uur er tussen maar vind het wel prettig soms even een fles te geven. Of dat mijn vriend het dan even doet. Dan heb ik ook even rust. 😅

één maand geleden

Ik ben ook onlangs gestopt met borstvoeding. Ik kolfde fulltime (elke 3u) maar moest echt zo hard werken om mn productie een beetje ok te houden. Borsten stimuleren, warmte gebruiken, allerlei trucjes… ik had ook best wel last van m’n tepels. Het kostte veel te veel energie en ik werd er echt heel ongelukkig van. Ben heel blij dat ik mijn baby 4 weken 100% bv heb gegeven maar ervaar echt opluchting dat ik het nu niet meer hoef te doen. Ging ook gepaard met wat tranen en licht schuldgevoel hoor 😊 De overstap zelf merk ik vooral dat de kleine idd veel langer verzadigd is. Ik merk ietsje meer krampjes maar niet heel veel, maar dat kan ook met leeftijd te maken hebben (bijna 6 weken) en de piek die er nu aankomt. We hebben een week 50/50 voeding gegeven, maar mijn productie liep zo snel terug dat we vrij snel volledig kv moesten geven. Hier hebben we ook langere stretches in de nacht (4u, vannacht eentje van bijna 5, wat ook de max is vind ik zelf gezien zn leeftijd) sinds de kunstvoeding. We merken wel dat de ontlasting en frequentie van ontlasting iets is veranderd, maar zodra hij weer goed heeft gepoept gaat alles goed.

één maand geleden

Welke soort flesvoeding geven jullie? Ik wil het ook gaan combineren met borstvoeding. Maar even op zoek naar welke flesvoeding we dan willen proberen 😊