17 Reacties

8 maanden geleden

Doe ik hier ook soms kan ik het echt niet voorkomen en dan meld ze zich vaak om 5uur ipv 6uur

8 maanden geleden

Kan haar manier van ontladen zijn van de dag! Heeft mijn dochtertje ook. Wat hier dan werkt is de dag rustig afsluiten (bij mijn dochter was dat bijvoorbeeld gisteren; flesje, in bad, naar de slaapkamer. Daar even facetimen met oma, slaapzakje aan. Verhaaltje lezen en in bed). Toen viel ze echt hier vredig binnen 5 min in slaap. Dus misschien is dat een idee? 😊

8 maanden geleden

Reactie op becky92

Kan haar manier van ontladen zijn van de dag! Heeft mijn dochtertje ook. W ...
Met in slaap vallen heeft ze geen probleem zodat ze het bed voelt is ze al vertrokken 🫣 Maar vind het zelf wat vroeg om de ' laatste ' fles al om 18.00 te geven ipv 18.30/19.00 Ook omdat ze rond 16.30 het warme hapje heeft. Ook slaapt ze in de ochtend tot 05.30 niet dat ze dan ook vroeger wakker gaat worden.

8 maanden geleden

3 uur aan dutjes is nog best veel voor een baby van 7 maanden. Klinkt niet echt als oververmoeidheid eigenlijk. Hoe veel dutjes doet jouw dochter? Hoe is de verdeling tussen de wakkertijd en de dutjes?

8 maanden geleden

Hier is zijn laatste fles ook rond 18.00. Als ik later ben is hij oververmoeid. Ik zou lekker de fles geven om 18.00. Het vervroegen van de bedtijd kan juist zorgen dat ze langer gaan slapen in de ochtend. Hier was dat wel het geval. Behalve tijdens sprongetjes tandjes etc.

8 maanden geleden

Nog een tip van flip; ondervermoeidheid. Los van wat ik net benoemde breng ik sinds gisteren mijn dochter ook EEN UUR LATER 😱. Naar bed. Ze valt binnen 10 min suoergoed in slaap met haar knuffeltje. Dus oprecht wat ik echt wil meegeven; is ze niet ondervermoeid (dus niet moe genoeg?). Want dat is bij mijn dochter ook een hele belangrijke. Zij laat ook moeilijk ‘moe-signalen’ zien en heeft een iets langere wakkertijd dan ‘gemiddeld’

8 maanden geleden

Maar wacht.. ik zie dat je het hebt over de fles. Sorry. Als haar dag begint om 05:30 (al!) dan kan het best zijn dat ze om 18:00 geen flesje meer wilt nee. Ze zijn nu namelijk op de leeftijd dat ze 8-10 uur zonder voeding kunnen!

8 maanden geleden

Mijn dochter krijgt borstvoeding en is best een hongerige dame 😅. Eet veel over de dag. Maar bij mij zag het er gisteravond/vanmorgen zo uit; 17:00 groentehapje. 18:15 papflesje. 20:00 slapen. 23:00 BV (half slapend vroeg ze erom. 8 min geduurd. Hierna sliep ze verder. 05:50 wakker. En drinken/schone luier. Beetje kletsen in bed. 06:30 verder slapen tot 08:10

8 maanden geleden

Ik geef de laatste fles ook vaak rond 18:00/18:30. Snachts vragen ze niet meer om een fles (hele nacht doorslapen doen ze niet). De volgende fles is rond 06:45 sochtends. De fles erna om 10:00 en 10:30, geen strakke 4 uur want daarvoor hebben ze teveel honger. Wat gebeurt er als je wel dr kaatste fles om 18:00 geeft?

8 maanden geleden

Reactie op becky92

Nog een tip van flip; ondervermoeidheid. Los van wat ik net benoemde breng ...
Ze laat duidelijk tekens van vermoeidheid zien. Ogen wrijven en overstreken. Zodra ik haar in bed leg is het ook goed en slaapt ze gelijk en slaapt ze door tot 05.30. Dus dan denk ik dat ze wel moe genoeg is.

8 maanden geleden

Reactie op Seline33

Ze laat duidelijk tekens van vermoeidheid zien. Ogen wrijven en overstreken ...
Ja daarom schreef ik later dit; Maar wacht.. ik zie dat je het hebt over de fles. Sorry. Als haar dag begint om 05:30 (al!) dan kan het best zijn dat ze om 18:00 geen flesje meer wilt nee. Ze zijn nu namelijk op de leeftijd dat ze 8-10 uur zonder voeding kunnen!

8 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ik geef de laatste fles ook vaak rond 18:00/18:30. Snachts vragen ze niet m ...
Als ze na bed gaat slaapt ze wel door tot 05.30 en wilt ze de 1ste fles pas om 06.30 Ik ga het eens proberen om de laatste fles om 18.00 uur te geven en kijken wat er gebeurd

8 maanden geleden

Reactie op becky92

Ja daarom schreef ik later dit; Maar wacht.. ik zie dat je het hebt over ...
Als ze niet oververmoeid is drinkt ze de fles helemaal leeg. Alleen omdat de moeheid overheerst wilt ze niet drinken

8 maanden geleden

Reactie op Seline33

Als ze niet oververmoeid is drinkt ze de fles helemaal leeg. Alleen omdat d ...
Kan ook zijn dat ze genoeg gedronken heeft over de hele dag, ligt er een beetje aan hoelaat ze voor het laatst gegeten en gedronken heeft. Maar als ik hoor dat ze van 18:00 tot 05:30 als een blok slaapt, valt het honger wel hebben echt wel mee. Anders wordt een baby’tje daarvan wakker

7 maanden geleden

Uitgeprobeerd om de fles eerder te geven rond 18.00 Dan word mijn dochter dus ook vroeger wakker 04.30/05.00 😅

7 maanden geleden

Wij zitten met precies hetzelfde! Die van ons is van 6 oktober. Doet overdag ook zeker voor 3 uur aan dutjes (2 dutjes per dag) soms nog langer. Maar krijgt om kwart voor 6 zijn laatste fles omdat hij dan ook zo vermoeid is. Slaapt vervolgens van kwart over 6/half 7 tot volgende ochtend half 7 dus ik vind het prima zo.