17 Reacties
22 dagen geleden
Volgens mij reageert een ovulatie test ook op het zwangerschapshormoon. Misschien dat je die hormonen nog in je lichaam hebt. Geen idee hoe lang die nog blijven eigenlijk
22 dagen geleden
Reactie op wondertje_1989
Volgens mij reageert een ovulatie test ook op het zwangerschapshormoon. Mis ...
ik dacht dat ovulatie een ander hormoon had dan zwangerschap, en hcg zou vrijwel direct weggaan na bevalling
22 dagen geleden
Reactie op pizzalientje
ik dacht dat ovulatie een ander hormoon had dan zwangerschap, en hcg zou vr ...
Ja dat klopt, LH hormonen zijn voor tijdens de ovulatie maar een ovulatie test reageert ook op HCG (zwangerschaps hormoon). Maar na een snelle google sessie lees ik dat zwangerschaphormonen inderdaad snel weer uit je lichaam zijn dus dat zal het niet zijn nee :)
22 dagen geleden
Reactie op wondertje_1989
Ja dat klopt, LH hormonen zijn voor tijdens de ovulatie maar een ovulatie t ...
Oh… Maar dan betekent dit dus dat ik heb of ga ovuleren? 😅😶
22 dagen geleden
Nee dit is een negatieve ovulatietest volgens mij. LH hormoon is altijd licht aanwezig in de urine. Pas als het een knaltest is en de 2e lijn donkerder is dan de controle lijn, is je LH hormoon sky high en weet je dat je gaat ovuleren. Dus volgens mij zegt het nu niet dat je een ovulatie krijgt (maar pin me er niet op vast hoor, heb zelf nooit ovulatietesten gebruikt 😅). Vraagje; hoezo wil je dit weten 🤭? Hoop niet dat je nu al voor een volgende zwangerschap gaat haha
22 dagen geleden
Reactie op Suzan86
Nee deze is hartstikke negatief. Ovulatietest is pas positief als beide str ...
Ah oké! Gelukkig!! Anti conceptie was niet helemaal goed gegaan dus dit stelt me gerust, nu ook dan nog niet vruchtbaar neem ik aan?
22 dagen geleden
Reactie op Jezzica93
Nee dit is een negatieve ovulatietest volgens mij. LH hormoon is altijd lic ...
Ah oké! Gelukkig!! Anti conceptie was niet helemaal goed gegaan dus dit stelt me gerust, nu ook dan nog niet vruchtbaar neem ik aan?
22 dagen geleden
Reactie op Suzan86
Nee deze is hartstikke negatief. Ovulatietest is pas positief als beide str ...
ik zie nu dat je op de foto geen 2e streepje kunt zien, maar die zit er dus wel is dat dan gewoon omdat het hormoon altijd aanwezig is?
22 dagen geleden
Pff je ziet het op de foto niet maar het 2e hokje heeft wel degelijk een streep
22 dagen geleden
Reactie op pizzalientje
Pff je ziet het op de foto niet maar het 2e hokje heeft wel degelijk een st ...
Ja maar het is anders als een zwangerschapstest. Daar is namelijk een streep een streep. Bij ovulatietest is het pas positief als de streep donkerder is dan controle streep 😊
22 dagen geleden
Reactie op Jezzica93
Ja maar het is anders als een zwangerschapstest. Daar is namelijk een stree ...
Gelukkig maar 😅😁 Dacht ook dat ovulatie testen konden laten zien hoe ver je zou zijn afhankelijk van of de strepen donkerder werden met de dag, vandaar ook dat ik dacht dat het wel duidde op al vruchtbaar zijn 😝
21 dagen geleden
Reactie op pizzalientje
Ah oké! Gelukkig!! Anti conceptie was niet helemaal goed gegaan dus dit ste ...
Op dit moment niet, maar dat kan natuurlijk nog komen de komende dagen. Sperma overleeft 2 tot 5 dagen dus als je de komende 5 dagen nog ovuleert kan je alsnog zwanger raken. Je zou ook een morning after pil kunnen nemen als je niet zwanger wilt worden. Of even overleggen met je huisarts.
21 dagen geleden
Reactie op Suzan86
Op dit moment niet, maar dat kan natuurlijk nog komen de komende dagen. Spe ...
Maar als mijn ovulatie eraan zou komen zou dat streepje dan niet iets donkerder zijn?
21 dagen geleden
Reactie op pizzalientje
Maar als mijn ovulatie eraan zou komen zou dat streepje dan niet iets donke ...
de rest die ik net heb genomen daar is het streepje nog veel lichter, zo licht dat het eigenlijk niet te zien is. duid dat er dan niet op dat de ovulatie is geweest en het hormoon afzakt? of nog steeds gewoon omdat het hormoon altijd aanwezig is
21 dagen geleden
Reactie op pizzalientje
Maar als mijn ovulatie eraan zou komen zou dat streepje dan niet iets donke ...
Dat verschilt heel erg persoon, bij sommige zie je het per dag oplopen in een paar dagen en andere hebben een hele duidelijke piek in 2-3 dagen.
Dat ie nu iets lichter is dan gisteren zegt niet zo heel veel, kan ook liggen aan hoe geconcentreerd de urine is als het allemaal zo licht nog is.
Je zou komende dagen kunnen blijven testen om te zien wat er gebeurd, maar als je ovulatie eenmaal is geweest heeft een morning afterpil geen effect meer.
21 dagen geleden
Reactie op Suzan86
Dat verschilt heel erg persoon, bij sommige zie je het per dag oplopen in e ...
Ahh okee, ja dacht dat het dan nu afliep, dat eisprong is geweest. Lekker dan, dus eigenlijk kan ik niet met zo’n test uitvogelen of ik wel of niet al vruchtbaar ben 😶 Dus enige oplossing is over 3 weken testen?