51 Reacties
9 maanden geleden
Ik rijd normaal gesproken heel de dag dit is ook mijn werk. Maar ik ben nu al flink aan het minderen met bijna 6 weken gezien ik echt veel last heb van vermoeidheid en mijn rug. Mijn eigen paarden wil ik zo lang als gaat blijven rijden en van andere word het gewoon steeds een beetje minder
9 maanden geleden
Reactie op nuultje
Ik rijd normaal gesproken heel de dag dit is ook mijn werk. Maar ik ben nu ...
Ahh ja snap ik, maar je doet het nu dus nog wel. Ik heb gisteren voor het eerst gereden sinds ik zwanger ben en heb vandaag licht bloedverlies. Dus maak me eigenlijk toch wel een beetje zorgen 😅
9 maanden geleden
Hoi! Ik heb een paard van bijna 19 waar ik nog 1x per week in de bak mee hobbel en 1x per week een buitenrit maak. Dit wil ik eigenlijk wel zo lang als mogelijk blijven doen. Ik heb hem al 11 jaar dus vertrouw hem voor de volle 100%. Zou niet meer zo snel op een vreemd paard stappen en heel intensief rijden. Ben nu bijna 6,5 week zwanger en tot nu toe nergens last van met rijden!
9 maanden geleden
Reactie op skrp
Hoi! Ik heb een paard van bijna 19 waar ik nog 1x per week in de bak mee ho ...
Oh wat goed, lijkt me heerlijk een eigen paard. Ja ik snap het als je hem al 11 jaar hebt, dan zit het wel goed. Ik ben eigenlijk net begonnen met de sport, heb net 10 lessen gehad. Draf onder controle en ben nu galop aan het leren, ik rijd elke keer op een ander paard. Gisteren reed ik voor het eerst zwanger en had daarna ineens licht bloedverlies bij het vegen. Ik ben nu 5+6 weken. Ik rijd ook 1x in de week in de bak
9 maanden geleden
Hoi! Ik ben nu 7 weken zwanger en rijd nog 2 a 3x per week vrij intensief paard. Ook mijn eigen paard die ik 100% vertrouw, dus dat is fijn. In begin wat last van ademtekort (maar was toen ook verkouden), verder eigenlijk nergens last van. Blijft heerlijk om je hoofd leeg te maken en bezig te zijn ♥️
9 maanden geleden
Reactie op Mienna
Ahh ja snap ik, maar je doet het nu dus nog wel. Ik heb gisteren voor het e ...
Ja ik rijd nu Max 4 paarden op een dag en daar zitten nog wat jonkies bij. Maar die zijn als het goed is na komende week allemaal
Klaar dus dan houd ik het alleen bij de brave paarden tot ik merk dat het niet meer gaat ☺️
9 maanden geleden
ik heb mijn pony al 10 jaar. rij voornamelijk lange buitenritten. clubles met spring en dressuur ga ik mee stoppen. buitenrijden wil ik blijven doen, doe ik ook vaak alleen. even kijken tot hoelang ik het volhoud! hoop echt zo lang mogelijk.. wil haar niet maanden stil zetten en zou het zelf zo enorm missen.. en ja anders maar grondwerken of aan de hand wandelen! ik zou niet op een onbekend paard stappen nu. en ja er zit een risico in, maar er zit ook een risico in autorijden, fietsen, wandelen in het verkeer etc... ik wil mijn passie blijven uitvoeren. maar zodra ik me onveilig of oncomfortabel voel dan stop ik.
9 maanden geleden
ik hoor dat je evt wel een lichte bloeding kan krijgen door paardrijden maar dat komt omdat je goed doorbloed bent en een vaatje snel kan knappen. maar door paardrijden kan je geen miskraam krijgen. tenzij je al een miskraam hebt, dan kan het zich bijv versnellen door paardrijden. dus je kan gwn veilig door rijden :)
9 maanden geleden
Oh wat fijn om te lezen dat er meerdere meiden zijn met paarden. Ik ben er nog maar net achter gekomen dat ik zwanger ben, maar mijn plan is wel om (zo lang dat mijn lichaam het toelaat) gewoon door te gaan met rijden.. ik maak me vooral veel zorgen voor na de bevalling.. voor je er dan weer op zit ben je wel een tijd verder helaas. 🥲
9 maanden geleden
Leuk om dit topic te lezen. In mijn eerste zwangerschap 3 jaar geleden heb ik tot dik 31 weken zwangerschap doorgereden, toen was het echt niet meer comfortabel. Tot die tijd ook nog wel wedstrijden blijven rijden (Z2). We hebben ze aan huis en stallen mesten was wel sneller gedaan want daar kreeg ik echt flink last van onderin mijn rug en bekken.
Ik hoop dat het nu weer net zoiets zal gaan, maar ga vooral uit van hoe mijn lijf voelt. De wat minder brave blijf ik ook sneller af, die hebben maar gewoon even vakantie😅
6 maanden geleden
Ik ben nu 18 weken zwanger en kom toevallig net van mijn bijrijdpaard af. Het liefst rijd ik zo lang mogelijk door als dat voor mij nog goed voelt. Ik heb gelukkig een heel lief bijrijdpaard. Uiteraard snap ik dat je eraf kan vallen en dat dat risico's met zich mee brengt, maar dat vind ik van meerdere dingen. Autorijden en fietsen is ook niet zonder risico... Ik al fijne afspraken gemaakt met de eigenaresse dat ik gewoon blijf komen tot het niet meer gaat. Dan ga ik lekker longeren en na de zwangerschap ga ik het liefst weer zo snel mogelijk starten.
Enige wat nu wel lastiger wordt, is het aantrekken van de rijbroek. Heeft heel toevallig iemand een goedkoper zwangerschaps paardrijbroek maat 36? Ik vind een nieuwe kopen zonder. Tweedehands kom ik ze helaas niet tegen.
6 maanden geleden
Reactie op FlesjeFristi
Ik ben nu 18 weken zwanger en kom toevallig net van mijn bijrijdpaard af. H ...
Helaas had ik geen keus en moest ik stoppen, ik heb vanaf week 11 t/m week 17 heftige bloedingen gehad vanwege lage placenta. Maar wat fijn dat jij nog lekker kunt rijden, ik mis het heel erg!
6 maanden geleden
Ik ben bijna 20 weken en heb vanochtend weer paardgereden. Dit doe ik nog 1x per week. Ik merk wel dat ik draven niet meer fijn vind en dus doen we het lekker rustig aan in stap