6 Reacties

16 dagen geleden

Ik snap waar je tegen aan loopt. Maar hij gaat jullie dochter alleen beter leren kennen door vaker met haar samen te zijn.

16 dagen geleden

Heel naar dat je je alleen en gebroken voelt, vertel hem dit. Als je je er vandaag niet goed bij voelt om haar alleen te laten bij hem, dan kun je vandaag en komende dagen gebruiken om hem steeds dingen te laten doen (ene keer flesje, dan verschonen, huid op huid moment, kruik, etc). Als hij hier niet voor openstaat en toch denkt dat jij er bent en kunt doen, dan zou ik zeggen; succes! Als hij alleen met haar is moet hij wel aan de slag en wennen ze snel genoeg aan elkaar. Het is waarschijnlijk gewoon gemak omdat jij in de buurt bent. Mocht het een ‘meeloopdag’ worden, geef hem dan ook complimenten en niet alleen tips ;) Mijn man zei in het begin dat hij wist hoe een luier om te doen. Een verschoon moment later was ik aan de beurt; zat die luier gewoon los 😂 Ze (en wij ook) leren het echt alleen door het gewoon maar te doen. Laat het maar gebeuren, die 2 redden zich wel 🫶🏼 geniet jij van je vrije uren!

16 dagen geleden

Herkenbaar bij mijn oudste van 2,5 jaar. Mijn advies: laat hem fouten maken en er van leren! Ik heb mijn vriend nooit alleen gelaten met de baby's tot ze 6 maanden was en ik ging er bijna aan onderdoor. Ik raakte zo in de stress als ik een afspraak had waar ze niet mee naartoe kon en hij voor onze dochter moest zorgen. Terwijl hij ook prima voor een baby kon zorgen. Laat jouw vriend echt even allern met de baby. Hij leert dan ook dat hij niet zomaar naar beneden kan. Voor hem is her natuurlijk lekker makkelijk als de mama alle verzorging oppakt, daar worden ze vanzelf 'lui' in. Dus neem lekker een paar uurtjes voor jezelf, lekker bad, ontspan en weet dat er voor de baby gezorgd wordt. Misschien anders dan jij zelf zou doen, maar samen zullen dochter en vriend een band moeten. opbouwen.

16 dagen geleden

Eerlijk gezegd is dit nu nog steeds bij mijn peuter van bijna 4.. Ik ben fulltime bij haar dus ik versta haar beter, snap sneller wat ze bedoelt, voel aan wat ze wilt etc. Ik vind het ook heel moeilijk om te zien wanneer mijn partner met haar is en hij haar niet begrijpt. Ik wil dan ook het liefste meteen mij er mee bemoeien maar ik heb geleerd om dit niet te doen. Probeer ook hem de ruimte te geven om te ontdekken en te leren. En ook om zijn eigen manier te vinden in het opvoeden en ouderschap. Wellicht helpt het je om echt de deur uit te gaan zodat je er niet “bovenop” zit. Hou je telefoon aan zodat hij altijd kan bellen als hij een vraag hebt maar probeer verder lekker te genieten van je dag. Het komt allemaal goed, is het niet links om dan wel rechts om☺️

16 dagen geleden

Jeetje, niet verwacht dat dit ook zo bij andere speelt.. En wat fijn te lezen hoe hiermee om te gaan. Ik ga dit zeker doen, en ga vandaag lekker even de deur uit. 🥰 Bedankt voor de reacties!

15 dagen geleden

@saraatje24, hoe was je dag gegaan? :)