25 Reacties

één maand geleden

Geen tips, wel herkenning. Ik ben gisterennacht bevallen. Heel de nacht niet geslapen,hij nog 3 uur. Ons zoontje had deze avond echt een heel moeilijke avond. Alleen maar huilen. Ik heb nog steeds niet geslapen en hier met de verpleegkundige huilend pogingen gedaan mijn zoontje te kalmeren. Mijn man ligt al sinds 21 uur in bed en geeft geen kik. Terwijl ik hier zat te huilen en verpleegkundige erbij moest halen.... Bij ons eerste kindje hoorde hij haar ook nooit. Was ik 3x/nacht wakker, durft hij in de ochtend te zeggen dat het een goede nacht was en de baby door heeft geslapen!

één maand geleden

Herkenbaar en denk dat het een beetje man eigen is (niet bij iedereen natuurlijk) Mijn vriend slaapt ook vaak gewoon door. Geen opzet, want hij baalt er zelf ook van en benadrukte steeds dat ik hem echt wakker moest maken voor de luier. Echter is hij zo gedesoriënteerd wanneer hij wakker is en is het voor mij sneller om zelf de luier te doen. Ik heb me er maar bij neergelegd en gun hem die nachtrust zodat hij er sochtends vroeg voor onze peuter kan zijn. Ik maak het mezelf vooral makkelijker door alle spullen naast m’n bed te hebben staan. Ik verschoon hem dan ook in bed op een verschoonkleedje. Dan drinken aan de borst en hem verder laten slapen in de co sleper. Dan alleen zelf nog even plassen en handen wassen

één maand geleden

Kan je met hem erover praten en samen een plan bedenken? Lijkt me wel goed om het samen te doen

één maand geleden

Reactie op Appa

Geen tips, wel herkenning. Ik ben gisterennacht bevallen. Heel de nacht nie ...
Ten eerste gefeliciteerd met de bevalling!❤️ Vind het heftig om dit ook te lezen en dat ik zelfs niet de enige bent! Lieve Appa You got this je kan het i believe in you! Je bent een sterke vrouw 💪🏻 “En idd ik heb ook hekel aan word moe gekregen” of inderdaad “ wat een rustige nacht!” Alleen daardooor zou Mijn relatie op het spel gezet kunnen worden lol :) ❤️

één maand geleden

Reactie op MZwanger

Herkenbaar en denk dat het een beetje man eigen is (niet bij iedereen natuu ...
Helaas slaapt mijn partner wel er bewust er door heen of blijft vooral liggen op moment als ik onze zoon “te lang door laat huilen” komt hij pas en anders niet want hij is te “moe / lui” om er uit te gaan. Ik doe dat ook inderdaad alle spullen liggen op bed hoef er zelf niet uit, hij zegt ook “maak me dan wakker” waarvan ik van mening ben Je word vader en heb een verantwoordelijkheid en jezelf aan leren om wakker te worden desnoods om de 4 uur te wekker is geen slecht idee 😅

één maand geleden

Goedemorgen, Ik zal sowieso dit met hem bespreken ik weet niet of je dat al gedaan hebt? Mannen blijven nou eenmaal mannen mijn vriend is ook moeilijk wakker te krijgen soms en slaap sneller overal door. Onze afspraak is dat ik hem wakker maak voor het flesje in de avond hij maakt het dan en ik geef het en hij doet dan de ochtend en ik slaap dan nog uit. Het is handig om te bespreken van wie doet wat en hoe komen we beiden aan onze slaap en rust ook om het gezellig te houden natuurlijk. Tja als hij daar geen begrip voor heeft dan is dat gewoon egoïstisch. Succes en blijven communiceren met elkaar ❤️

één maand geleden

Reactie op Bengel

Kan je met hem erover praten en samen een plan bedenken? Lijkt me wel goed ...
Ik kan praten maar hij staat bekend als “luisteren maar niets doen”

één maand geleden

Stop met borstvoeding en laat hem de flesjes doen... maar tja borstvoeding is de keuze en gelukkig lukt t ook! Tja dan komt er een hoop op jouw schouders neer. Dat is zwaar en veel maar hoort er ook bij. Overleg met hem wat hij wel overneemt en maak bijvoorbeeld afspraken dat hij de kleine verschoond en jij de voeding doet of huishoudelijke taken zodat jij nog wat langer kan blijven liggen. Succes!

één maand geleden

Ik geef ook BV en wij hebben afgesproken dat als ons zoontje ‘s nachts komt voor voeding mijn vriend hem eerst verschoond voor het voedingsmoment. Tijdens de BV momenten kan hij namelijk weer verder slapen

één maand geleden

Reactie op MZwanger

Herkenbaar en denk dat het een beetje man eigen is (niet bij iedereen natuu ...
Ik heb hetzelfde, kleine meid is aankomende woensdag alweer een maandje oud. Hij slaapt er ook doorheen maar niet bewust hij is altijd een vaste slaper geweest en ik laat hem ook liggen. Al.wordt hij soms wel wakker als ze huilt. Terwijl hij wel elke keer zegt dat ik hem wakker moet maken. Hij doet dan wel weer een hoop in het huishouden enz allemaal en boodschappen. Mag ik ook nog niet echt veel doen ivm keizersnede. Heb het mezelf ook makkelijk gemaakt door in de avond voor we gaan slapen wat te kolven en de eerste fles staat dan klaar op nachtkastje(borstvoeding) en eventueel de volgende in de koelkast(hebben Cooker is zo warm). Kleine verschonen is sws sneller als ik het doe en ergens ben ik altijd al een lichte slaper geweest, dus zodra ik haar hoor ben ik ook wakker. Wel ga ik soms gewoon nog even wat langer terug naar bed en doe smiddags ook gewoon nog even een slaapje tussendoor. Even goed bespreken met elkaar en afspraken over maken.

één maand geleden

Heel herkenbaar, vannacht was ik er klaar mee en heb hem maar gewoon wakker gemaakt. Hij zegt vaak: maar ik maak de fles ja voor je. Dan denk ik: vent rot op, dat is 5 minuten werk.. ik zit zo een uur op, fles geven, boeren, verschonen... Dex kan huilen wat je wilt en mijn man slaapt gewoon door zo vervelend. Vind t mentaal ook zwaar, zo heb ik het idee dat ik hem niet alleen kan laten met hem

één maand geleden

Ook al geef je borstvoeding, er is genoeg wat je man zou kunnen doen. Misschien kan je overdag het gesprek aangaan en aangeven dat je echt hulp nodig hebt en dit ook van hem verwacht? Wij doen het als volgt, misschien heb je er iets aan? Ik leg de baby aan, aangezien ze regelmatig in slaap valt maak ik op gegeven moment mijn vriend wakker zodat hij haar kan verschonen. Ik kan dan even lekker blijven liggen en leg haar vervolgens weer aan. Partner houdt hij na de voeding rechtop en legt haar terug in bed. Mijn partner wordt ook niet of nauwelijks wakker, maar we hebben afgesproken dat ik hem gewoon wakker por wanneer dat nodig is.

één maand geleden

Wij hadden hetzelfde met onze eerste. Uiteindelijk hadden wij de afspraak dat hij zou verschonen en ik de BV zou doen om zo een beetje te spreiden. Onze dochter was in het begin de hele nacht onrustig en dan sliepen we om de beurt aan de kant van de cosleeper en diegene had dan 'dienst' om te sussen en haar te pakken indien nodig. Dit zorgde voor ons dat degene die niet naast haar lag wat beter kon slapen en degene die dichtbij lag er op sliep. Misschien dat eens proberen? Sterkte deze periode, het is heel pittig maar zal echt beter worden 😘

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik zie het ook ergens als iets natuurlijks met borstvoeding, ik maak zelf hormonen aan die me alerter maken. Wij sliepen uiteindelijk de eerste tijd zelfs apart, ik deed de nacht alleen en dan sliep hij diep en goed in een andere kamer, dan bracht ik mijn zoon na de eerste ochtendvoeding om een uur of 6 naar hem toe en pakte een paar uurtjes echt diepere slaap tot de volgende voeding. Het lijkt me goed er met elkaar over te praten en een oplossing te zoeken die voor jullie beiden werkt, want zo te lezen heb jij nu vooral veel frustratie en boosheid terwijl hij dat niet echt doorheeft. Er zijn overigens ook nachten geweest dat het allemaal niet ging, tot op het punt dat ik zo mega gefrustreerd raakte omdat niets leek te werken, dan belde ik mijn vriend midden in de nacht uit z’n bed (hij lag gewoon in de kamer naast me hoor). In de periode dat je ouder wordt moet je echt op een andere manier met elkaar leren afstemmen, dat vond ik soms nog wel een van de lastigste dingen van moeder worden, dat ik veel explicieter met mijn vriend moest communiceren. Maar uiteindelijk werkte dat wel het beste. En uiteindelijk bleek er vanuit mijn vriend echt geen kwade wil achter het door het huilen heen slapen te zitten, zoals ik dat wel soms een beetje opvatte. Iig sterkte met de nachten! Net mama worden is echt een zware taak!

één maand geleden

Ik snap je frustratie maar het is echt zooooo herkenbaar! Het lijkt wel of mijn vent in het kraambed ligt te snurken en ondersteuning nodig heeft terwijl ik hier de keizersnede heb gehad en niet veel mag! Ik moet zeggen dat ik dit gedrag bij hem bij de eerste veel erger vond, maar ik had mijzelf er al op voorbereid voor de 2e. Ik weet dat hij het niet bewust doet en dat ik hem wakker kan maken.. alleen als hij te hulp schiet snachts en de baby even vast heeft kan het zo zijn dat hij na een minuut met baby en al in slaap valt.. niet zo handig dus! Een luier verschonen doet hij gerust als ik er om vraag. Maar de gevaarlijke situaties ivm zijn vaste slapen vermijd ik nu wel even, dan kan ik het beter even zelf doen. Misschien kan je afspreken dat hij de ochtend jou wat kan ontlasten dat je wat langer op bed kan hangen? Praat er iig over, ik denk dat de mannen het niet bewust doen. Qua gevoel spelen je hormonen ook enorm een rol in hoe je er nu tegenaan kijkt.. ik kon hem wel schieten bij de eerste, had ook echt mijn twijfels! Was uiteindelijk niet realistisch of wat ik wilde.

één maand geleden

Hier ook bij de eerste gehad (de tweede moet nog komen). Ik kreeg mijn man dan wel wakker, maar moest wel steeds mijn best doen, en ik werd zelf juist door elk klein geluidje wakker. Wij hebben toen de co-sleeper aan zijn kant gezet (later ook de babyfoon) zodat hij het gehuil direct in zijn oor heeft en er bij mij iets meer ruimte tussen zat. Hierdoor werden we vaak tegelijk wakker van het geluid, of ik alsnog eerder, maar hij wel ook uit zichzelf of met alleen nog 1 por.

één maand geleden

Reactie op Zeeuws-meisje

Ik snap je frustratie maar het is echt zooooo herkenbaar! Het lijkt wel of ...
Ja met keizersnede is helemaal lastig. Merk het zelf ook ben nu dan wel ruim 3 weken verder, maar blijft toch wel echt nog even pittig. Stiekem denk ik ook wel dat ik zelf al teveel doe en wil doen soms. Ben zelf ook al niet zo een stil zitter. Maar de nachten doe ik voornamelijk ook zelf en mijn partner doet dan in de ochtend flesje geven, zodat ik nog even kan blijven liggen. Hij is wel vroeg wakker standaard vanwege zijn werk dat zit erin gebakken. Hij hoort wat slechter en slaapt heel vast. Hij doet het ook echt niet bewust en kan hem wel wakker maken, maar als ik al wakker ben vraag ik me dan ook alleen maar af of het wel goed gaat als ik dingen hoor🤣😅. Dan kan ik het net zo goed zelf doen.

één maand geleden

Ook herkenbaar.. dacht dat ik de enige was. Eerste week heeft mijn vriend alles gedaan door m'n keizersneden. Nu doet hij niks meer en slaapt ook overal doorheen en wordt echt boos en chagrijnig als ik hem wakker maak. Overdag ook alles zelf. En als ik iets vraag zegt hij dat laat ik jou doen om zeker te worden. Nou ik vraag niks meer omdat ik geen zin heb om mij daar druk over te maken. Jammer is het wel.

één maand geleden

Ik zou m echt even een flinke por geven en net zo lang tot hij wakker is. Als hij weet dat je het toch wel doet als hij niet reageert dan is kan hij lekker blijven liggen voor hem 😴 Andere optie is om de nachten te verdelen. Dat hij bijvoorbeeld het eerste deel doet tot 23.00-01.00u en dan ook pas gaat slapen. Jij kan dan vroeg naar bed (bijv al om 21.00u) en dan doet hij een flesje KV of gekolfde melk (van eerder die dag) en een schone luier. Blijft met de kleine in de woonkamer tot de laatste voeding en legt de kleine naast jou (en zorgt dat hij slaapt). Dan pas gaat hij naar bed. De volgende voeding kan jij dan op je nemen, maar dan heb je waarschijnlijk/hopelijk al zo’n 5 uur slaap te pakken.

één maand geleden

Herkenbaar dacht dat alleen ik het had pffffffff ik irriteer me zo erg zou niet eens een tweede kind willen door zijn houding! Ik schreeuw gewoon in de nacht en tik m aan dat ze wakker is 😂 en ik zeg zet je wekker maar voor de volgende voeding