18 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op Demive29
Same here! Vind een paar keer de trap op en neer lopen al teveel voor mijn ...
Heel herkenbaar wat je zegt qua traplopen. Ahh nee dat is dan gelijk een extra uitdaging. Hier een baby die momenteel veel last heeft van krampjes en we troosten hem nu om de beurt.
Ik herken je gevoel, heb dat ook hoor. Dat ik denk; hoe ga ik dit doen. En dat is ook gewoon omdat het nieuw is. We hebben met zijn drieën zo'n ritme opgebouwd en nu wordt dat weer even omgegooid
20 dagen geleden
Mijn vriend gaat morgen weer aan het werk ipv volgende week donderdag. Hij vertrekt om 4u naar zn werk en is tussen 16u en 20u thuiss. Morgen voor t eerst weer op de fiets maar nu met 3 kids (oudste 2 naar opvang brengen) ik heb er zelf geen probleem mee. Maar iedereen is anders dus snap goed dat je t zwaar vind alleen met je kleine. Successss :)
20 dagen geleden
M'n vriend is sinds vorige week weer aan het werk. Ik zag er tegenop maar het valt me mee. Baal wel dat ik hem vaak in de nacht niet meer kan wakker maken en vorige week 's avonds had ik wel ff een mental break down. Vandaag ging het super goed en nadat hij thuis was mocht hij ff de fles doen. Kan mama ff andere dingen doen 😅
20 dagen geleden
Vervelend dat je fysiek nog niet de oude bent… Begrijpelijk dat je er tegen op ziet.! Maar vergeet ook niet juist te genieten van de momentjes samen met de kleine. Verwacht niks, doe alles op je eigen tempo. 🩷
Hier is manlief vandaag weer gaan werken. Ze is 2,5 week nu. Ik keek er juist naar uit, en vind het heerlijk om samen te rommelen. Hij gaat ook vanavond weer sporten. Dus ben echt hele dag alleen, en snachts doe ik ook alles alleen.
20 dagen geleden
Ik vond het het heerlijk toen mijn vriend weer twee dagen aan het werk ging. Hij bouwt in een aantal weken op naar vier dagen per week. Nu kan ik echt wat meer mijn eigen ding doen. Toen hij ook vrij was wilden we ook nog zoveel mogelijk to do’s in huis afvinken aangezien we er nu ‘tijd’ voor zouden hebben omdat onze oudste naar de opvang was.
Je vindt vast je weg wel weer hoor! Probeer de avond van te voren al even te preppen. Dus genoeg luiers en doekjes beneden. Extra setje kleding etc. Indien van toepassing al een poedertoren klaarzetten en zorgen dat er flesjes afgewassen zijn.
Vergeet vooral niet dat je niets hoeft maar alles mag! Dus zoek een goede serie uit en leg ook wat fruit of een koekje binnen handbereik. Lekker knuffelen met de kleine op de bank!
20 dagen geleden
Reactie op Chelss
Mijn vriend gaat morgen weer aan het werk ipv volgende week donderdag. Hij ...
En was dat hij de eerste ook zo? Ik vindt vooral pittig dat onze baby in de regeldagen zit en dan daardoor savonds een eindeloze cyclus van; eten
Verschonen krampjes en weer willen eten is tot ontroostbaarheid aan toe
20 dagen geleden
Reactie op MNxxx
M'n vriend is sinds vorige week weer aan het werk. Ik zag er tegenop maar h ...
Fijn om te horen dat het meevalt, denk ook wel gewoon dat het de onwennigheid is. En we hebben zo'n pittige start gehad met ziekenhuis opname van onze baby dat we zo samen een ritme hebben opgebouwd dat het een beetje 'eng' voelt omdat los te laten op één of andere manier.
20 dagen geleden
Reactie op saraatje24
Vervelend dat je fysiek nog niet de oude bent… Begrijpelijk dat je er tegen ...
Genieten doe ik gelukkig ook heel erg 🥰. Dat lijkt me ook wel weer de leuke kant, maar we zijn zo op elkaar aangewezen geweest de afgelopen tijd dat het ook wel weer gek voelt om dat ritme los te laten
20 dagen geleden
Mijn vriend had vandaag, na 4 weken, weer zijn eerste werkdag. Ik zag er ook echt tegen op, vond het zo spannend. Ben fysiek ook nog niet de oude (ik dacht van wel, maar merk nu van niet). Ook een pittige start gehad. Moest vandaag ook met Luca naar de osteopaat, dat vond ik allemaal zo spannend. Mag eigenlijk nog geen auto rijden en geen autostoel tillen etc.
Maaaaar ik ben zo trots op mezelf, het ging echt zo goed allemaal. Het was zelfs echt een hele fijne dag. Heb sinds vandaag wel echt het gevoel van “O my, ik ben echt zijn moeder en ik ben degene die voor hem moet zorgen”. Maar het is me echt alles mee gevallen. Jou gaat dit ook echt lukken! Maar snap echt dat je het spannend vind, is niet meer dan normaal.
Ik dacht wel dat ik me al beter voelde, maar dat kwam omdat mijn vriend ook zoveel uit handen nam. Heb vandaag natuurlijk alles zelf gedaan en ben écht kapot nu. Ben wel helemaal enthousiast dat m’n vriend elk moment thuis kan komen haha.
20 dagen geleden
Reactie op tompouce
En was dat hij de eerste ook zo? Ik vindt vooral pittig dat onze baby in de ...
Bij de 1e ging hij na 2 dagen alweer werken, bij 2e 2w thuis geweest en met 3e 1week en 5 dagen thuis geweest. Geef je borst of flesvoeding? Hier nog niet last van krampjes, ze slaapt veel je hoort jongste eigg nooit😅
20 dagen geleden
Reactie op tompouce
En was dat hij de eerste ook zo? Ik vindt vooral pittig dat onze baby in de ...
Bij 1e was hij nog internationaal vrachtwagenchauffeur en is daarna nog een jaar buitenland gaan rijden uit me hoofd tot ik zei dat ik graag wou dat hij snachts thuis was en toen nationaal gaan rijden. Hij had soms dag/nacht/dag/nachtdienst en toen pas weer thuis dus dat vond ik niet zo prettig. Toen we nog geen kids hadde vond ik t prima
20 dagen geleden
Mocht je nog niet goed kunnen traplopen: maak boven en beneden een verschoonplek. Ik heb boven de commode gevuld en beneden een mandje met luiers, doekjes, kleertjes, verschoonmat voor de bank en luierzakjes. Zo kan je de hele dag beneden of boven blijven.
En ik vond het bij de eerste wennen en daarna wel lekker rustig. Wel blij als hij thuis was zodat ik rustig kon douchen eindeljjk 😂
Mijn vriend kan nu al het betaalde ouderschapsverlof opnemen tot december gelukkig met 3 kinderen.
20 dagen geleden
Hier gaat partner donderdag ook weer aan t werk na 2 weken. Zelf ook een pittige bevalling gehad dus lichamelijk best zwaar allemaal. Heb de afgelopen dagen steeds meer zelf gedaan en in t huishouden zodat ik kon ervaren dat ik het goed zelf kan en dat gaf wel vertrouwen. Vriend is ook vanochtend een paar uurtjes weg geweest naar een vriend dus ook weer kunnen ervaren hoe dat was, ging eigenlijk heel goed. Het lastigste lijkt mij als hij erg huilerig is, je kan elkaar dan niet meer afwisselen en moet het echt zelf doen.
19 dagen geleden
Hier zit mijn partner alweer voor een week in het Buitenland. Op zich gaat mijn herstel goed, maar ik hou bewust de focus nu vooral op het voeden van de kleine. En 1 ding per dag, zodat ik niet al mijn energie verbruik.
Eerste dag vond ik vooral lastig, beetje eenzaam ook, maar toen ik eenmaal daar doorheen was, ging het beter. Stiekem veranderde voor mij niet zoveel, behalve dat mijn partner er dan niet was en je niet even kan afwisselen als de baby huilt.
Wel heb ik met mijn moeder afgesproken dat ik deze week kan bellen als het nodig is. Een soort 'achter wacht' is wel prettig
19 dagen geleden
Me man is dese week ook weer gestart met werken na 3 weken. Ik had een zware bevaling en de kleine was ook niet helemaal fit. De baby en ik waren de eertse week in het ziekhuis opgenomen. De de weken erna was me partner er gelukkig en kon ik veel bij komen ook de avonden. Maar nu hij aan het werken is merk ik hoe zwaar het is. De kleine drinkt om de 3 uur en heeft reflux dus na het drinken 20 min hoog houden en daarna ga ik kolven. Ben 1,5 uur bezig met elke flesbuurt en val dan in slaap en de baby worst weer na 1,5 uur weer wakker. Denk steeds doe niks anders dan voeden en pompen de hele dag door