26 Reacties

vorige week

Die van mij krijg een paar patatjes als ik het zelf eet.

vorige week

Jahoor, bij ons eet mijn zoontje gewoon met de pot mee. Of dat nu aardappels, friet of Chinees of macaroni is. Behalve als er wat gegeten word als rauw vlees/vis etc. Krijgt hij wat anders.

vorige week

Ik merk dat ik heel voorzichtig ben en echt nog niks durf te geven 😔

vorige week

Reactie op Amber 💞

Jahoor, bij ons eet mijn zoontje gewoon met de pot mee. Of dat nu aardappel ...
Hier ook!

vorige week

Reactie op merr1991

Ik merk dat ik heel voorzichtig ben en echt nog niks durf te geven 😔
En dat is ook niet erg. Doe lekker rustig aan. Wij geven wel patat maar overal het algemeen geef ik nog vrij weinig ook omdat onze dreumes een gevoelige maag heeft. Dat betekent nog veel gepureerd en soms kleine stukjes fruit en af en toe stukjes vis. Ook stukjes brood, maar echt hele kleine stukjes

vorige week

Jazeker. 2e kindje hier en dan word je vanzelf makkelijker. Ze eet volledig met de pot mee, maakt niet uit wat het is. Bestellen we pizza? Eet zij dat ook. Halen we Chinees? Dat is niet veilig voor haar. Ze lust bijna alles, eet heel erg goed. 90-95% van de tijd eten we gezond, en de overige momenten eten we vooral lekker. Dingen als snoep enzo daar trek ik wel een grens, dat vind ik niet nodig, maar als we op een verjaardag van iemand zijn en ze hebben chips op tafel staan bijvoorbeeld dan mag zij daar ook wel een beetje van.

vorige week

Ik geef een paar patatjes voor de smaak en een potje. Ze eet heel graag potjes en zolang ze dit zelf prima vind, vind ik het eigenlijk wel fijn. Als ze er wat van gaat vinden vind ik het het vroeg genoeg om haar de ongezondere gerechten helemaal met de pot mee te laten eten. 🙈

vorige week

Jahoor! Wij eten het vaak uit de airfryer. Hij krijgt er dan een paar.

vorige week

Ja soms een paar. Maar als wij friet eten dan eet hij eerst een gezonde maaltijd. En als wij dan frietjes gaan eten dan mag hij er een paar mee eten. Ook een hapje frikandel of de binnenkant van een kroketje paar hapjes

vorige week

Reactie op _xkb

Jazeker. 2e kindje hier en dan word je vanzelf makkelijker. Ze eet volledig ...
Hier precies hetzelfde!

vorige week

Jahoor. We maken het in de airfryer dus het is niet mega vet. En we scheppen eerst voor haar op, daarna pas zout erbij voor ons. Als we er een vette hap bij eten dan krijgt ze wel iets van groente en vlees/vis uit de vriezer erbij ipv vette hap.

vorige week

Wij eten onze aardappeltjes altijd gebakken uit de airfryer (dus zonder toegevoegde oliën) en zonder toegevoegd zout. Soms snijden we ze zelf, soms is het een zak uit de diepvries. Of dit gebakken aardappeltjes zijn of patat/friet, onze kindjes eten dit vanaf het moment dat ze met ons mee eten.

vorige week

Ja hoor, doe dan wel eerst een apart bordje voor hem voor ik er kruiden over heen doe ivm zoveel zout

vorige week

Ja hoor, eet ze al een tijd mee. Altijd uit de airfryer

vorige week

Ik bak meestal zelf frietjes in de pan met wat olie. Die eet ze dan mee. Laatst waren we bij de frituur…zij had al een kliekje van de vorige dag gegeten…kreeg ze bij de frituur wat frietjes…twee gegeten toen was ze er klaar mee 🤣

vorige week

Ik verwachtte een friet vs patat discussie 😂 Nee ik geef het niet. Gebakken aardappeltjes in olijfolie geef ik soms wel, maar hele frietjes uit de frituur niet. Ja het is een kleine grens maar het is mijn grens. Ik geef ze ook geen snoep, pepernoten, koekjes, hapje slagroom oid. Wat ze niet weten zullen ze niet missen. Doe wat goed voelt!

vorige week

Ja, al sinds ze vast voedsel eet en heel erg geïnteresseerd is in wat wij eten. Thuis eet ze altijd hetzelfde, maar als we uiteten zijn niet. Dus dan is geven we haar wat patatjes waarvan we het zout zo goed mogelijk afvegen.

6 dagen geleden

Wij hadden afgelopen zondag nog een potje voor onze dochter, eventjes gewacht zodat ze al wat hapjes op had en zoals verwacht toen wij friet gingen eten geen hap van het potje meer en hysterish duidelijk maken dat ze ook wilt wat wij hebben. 😅 We hadden geen tijd om eerst haar eten te geven en dan wij pas beginnen.

5 dagen geleden

Oh ja hoor. Zelfs al als baby.

5 dagen geleden

Jaa zekerr! Hier is het niet eens een keuze, want vanaf 10 maanden schreeuwde hij het uit als hij niet hetzelfde mocht eten als papa en mama. Uiteraard geen rauwe dingen of TE ongezonde dingen. Ik geef dan eerst zijn portie en als hij het op heeft dan gaan wij pas eten, want anders is het huilen en schreeuwen met “DIE” en eet hij zijn eten niet…