12 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou gewoon de verloskundige bellen als je je zorgen maakt. Bij mij zeiden ze we hebben liever dat je belt dan dat je je zorgen maakt. Heb ik ook aantal keren gebruik van gemaakt en is toen goed opgelost. Zij kunnen je daarin advies geven of adviseren om misschien even extra te komen luisteren/kijken als je dit zelf prettig vindt.

2 jaar geleden

Bij twijfel altijd even bellen! Mijn Vk gaf echter aan dat het juist heel goed is om te blijven sporten / actief te blijven. Misschien zijn de krampen combinatie van de groei van je baarmoeder en wie weet was het net even teveel voor je lijf.

2 jaar geleden

Hee! Ik had vorige week misschien iets vergelijkbaars. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hartslag sowieso niet bijhoud, maar ik loop en sport wel op een lager tempo nu, en niet langer dan 40-50 minuten achter elkaar . Anyway, toch ging ik vorige week onderuit met hardlopen. Voor mijn gevoel viel ik niet heel hard, maar ik heb nu een flinke blauwe plek op mijn heup, en mijn buik raakte ook de grond. Ik voelde mij enorm schuldig en maakte mij enorm zorgen, ondanks dat iedereen inclusief verloskundige mij gerust stelde dat het kindje echt nog goed beschermd zit. Ik merk dat ik sindsdien ook meer pijntjes in mijn buik lijk te voelen, maar ik merk ook wel dat ik er veel meer op gefocust ben of alles wel goed gaat. Voor mij is het denk ik echt een mentaal dingetje, en is datgene wat ik voel waarschijnlijk gewoon bandenpijn. Mijn buik wordt ook wel echt groter nu, dus dat is niet heel gek. Morgen heb ik een standaard controle bij de verloskundige dus hopelijk neemt dat mijn laatste restje zorgen weg over die val. Als jij je nog steeds zorgen maakt, kan je ook altijd de verloskundige bellen en eventueel nog vragen om even naar hartje te luisteren of iets 😘. Waarschijnlijk is het gewoon echt OK allemaal.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal. Ik voelde me zo'n pieperd, dus durfde niet echt te gaan bellen, maar misschien is het toch wel goed om de zorgen even te bespreken. Het zou idd een hele geruststelling zijn om het hartje even te horen. Bedankt voor het meelezen en meedenken allemaal!

2 jaar geleden

Oef dat is zeker schrikken. Mijn buik is ook gegroeid, dus daar haal ik ook positieve energie uit. Succes morgen! Laat maar even weten hoe het is gegaan☺️

2 jaar geleden

Ik snap je gedachten helemaal. Mijn verloskundige zei over het wielrennen en sporten wat ik vaak samen met mijn vriend doe “doe het voor de fun en niet voor het sportieve”. Nu ben ik op vakantie in Italie en schiet mijn hartslag ook met iedere klim tijdens een wandeling naar de 165-170. Ik doe het dan rustig aan want de wandelingen zijn echt al relatief vlak.. heb er zelf ook geen last van maar wel mentaal. Vind dat er bar weinig info te vinden is over hoe erg het is. Mijn vriendinnen zeggen allemaal “oh nooit op gelet” en er zijn ook artikelen die zeggen dat die 140 grens uit de jaren 80 komt en achterhaald. Echt irritant in ieder geval. Want je kan bijna niks als je die piekbelasting weghaalt. Ik denk nu maar zo: als het echt zo gevaarlijk was hadden ze er wel stengere richtlijnen en adviezen over (zoals rauw vlees enz). En verder met klimmetjes gewoon wat rustiger aan en vaker stoppen.

2 jaar geleden

Waarom zou een hartslag van 178 slecht zijn? (Of 185?) Als je kunt blijven praten is het oke. Sterkher op instagram geeft wetenschappelijk onderbouwde sporttips! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Veenhuisje

Ik snap je gedachten helemaal. Mijn verloskundige zei over het wielrennen e ...
Ja dat doe ik met wielrennen idd ook. Ik fiets een stuk langzamer dan voorheen en als ik hier een duin oprijd dan blijf ik gewoon lekker in het zadel ipv het maximale uit mn benen te persen😅. Fijn dat ik niet de enige ben die die mentale struggle ervaart. En idd, er is heel weinig over te vinden en iedereen spreekt elkaar een beetje tegen lijkt het.

2 jaar geleden

Reactie op Nieke_

Waarom zou een hartslag van 178 slecht zijn? (Of 185?) Als je kunt blijven ...
Volgens mij zit het gevaar in dat je lichaamstemperatuur te veel stijgt bij een bepaalde hoge hartslag, en dat dat dan weer gevaarlijk is voor de baby, maar dat onderzoek is inderdaad al heel oud. Ik ga Sterkher opzoeken. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op BAMarianne

Volgens mij zit het gevaar in dat je lichaamstemperatuur te veel stijgt bij ...
Ja dat over die lichaamstemperatuur heb ik inderdaad ook gelezen! Maar dat is nou ook niet echt lekker betrouwbaar te meten haha.

2 jaar geleden

Ik ben net even langs de verloskundige geweest. Mijn mini me was lekker aan het bewegen en haar hartslag klonk goed. Ik ben enorm opgelucht. Volgens de verloskundige was het juist heel goed voor de baby dat ik lekker doorga met sporten en is het ook niet erg als je even een hoge hartslag hebt. Er gaan op dat moment wel minder voedingsstoffen naar de baby maar voor zo'n korte tijd kon dat geen kwaad. Het is ook niet erg als je lichaamstemperatuur tijdelijk hoger is. Een hoge lichaamstemperatuur wordt volgens haar pas gevaarlijk wanneer het langdurig is (bijvoorbeeld koorts of bij een infectie).

2 jaar geleden

Reactie op BAMarianne

Ik ben net even langs de verloskundige geweest. Mijn mini me was lekker aa ...
Interessant en goed om te horen!! Fijn dat ze even gekeken hebben ☺️