24 Reacties

11 dagen geleden

Ik ben 30 oktober bevallen en had vooral last van mijn stuitje. Ik heb telefonisch al oefeningen gekregen van de bekkentherapeut voor pijn aan mijn stuitje en ga vrijdag langs. Heel herkenbaar de pijn in de clitoris. Dit is nu nog de voornaamste pijn die ik ervaar. Ook als ik sta komt er veel druk op te staan en met zitten voel ik het ook. Ben benieuwd wat we daaraan kunnen doen of dat het wachten gaat zijn.. Zijn jouw hechtingen eruit gehaald? Mijne zouden oplossen, maar ik heb geen idee wanneer dit gebeurd. Ik krijg hiervoor ook geen controles meer.

11 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Ik ben 30 oktober bevallen en had vooral last van mijn stuitje. Ik heb tele ...
Fijn dat de pijn herkenbaar is... nooit verwacht dat die pijn zou kunnen ontstaan. Mijn hechtingen zijn na een week verwijderd. Ik bleef nog veel last houden met zitten en lopen, bleken er nog drie hele dikke in mijn buitenste kringspier te zitten. Die zijn ook weer verwijderd en sindsdien gaat het gelukkig beter. De verloskundige kwam hiervoor langs bij mij thuis. Ik heb gewoon nog een keer gebeld omdat ik zoveel pijn bleef houden.. Ook de kleine hechtingen zijn bij mij niet opgelost, heeft ze er allemaal uitgehaald.

11 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Ik ben 30 oktober bevallen en had vooral last van mijn stuitje. Ik heb tele ...
En succes vrijdag, ik hoop dat het helpt!

10 dagen geleden

Ik ben 25 oktober bevallen en heb opzich geen last meer van de hechtingen. Voelt soms nog wel wat gevoelig. Wel herken ik de pijn voor in de schaamstreek.. als ik 20minuten loop voelt het enorm zwaar..

10 dagen geleden

Reactie op Mdj98

Fijn dat de pijn herkenbaar is... nooit verwacht dat die pijn zou kunnen on ...
Hmm… ja ik denk dat ik geen pijn ervaar van de hechtingen, maar meer de pijn die jij omschrijft. Dankjewel! Hoop ook dat het helpt. Zal wel tips delen 😜

10 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Hmm… ja ik denk dat ik geen pijn ervaar van de hechtingen, maar meer de pij ...
Ik vind het soms zo lastig te herkennen... Denk ook dat mijn bekken best een opdonder hebben gehad, laatste deel van de bevalling ging heel snel. Ik hoor het graag als je tips hebt!

10 dagen geleden

Reactie op ddaannn

Ik ben 25 oktober bevallen en heb opzich geen last meer van de hechtingen. ...
Ohhh ook als je loopt dus... ik las ergens dat sommige vrouwen na een paar dagen alweer een uur kunnen wandelen. Ik kan ongeveer een half uur lopen en heb daarna echt een uur dat het gevoelig is..

10 dagen geleden

Reactie op Mdj98

Ohhh ook als je loopt dus... ik las ergens dat sommige vrouwen na een paar ...
Ja heb ik ook, ik had gebeld er voor en toen kreeg ik te horen dat (vanwege de zware bevalling en 2 vacuümpompen) er veel druk op me bekken is komen te staan en omdat alles aan het zakken is.. dus ik hoop echt dat de "pijn/druk" snel minder wordt haha

10 dagen geleden

Reactie op ddaannn

Ja heb ik ook, ik had gebeld er voor en toen kreeg ik te horen dat (vanwege ...
Oh jeetje, dat klinkt een stuk heftiger dan mijn bevalling.. Ik hoop het ook voor je!🍀

10 dagen geleden

Mijn clitoris was ook pijnlijk/gevoelig, echt beurs, ik was 6 oktober bevallen en gaat een stuk beter!

10 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Mijn clitoris was ook pijnlijk/gevoelig, echt beurs, ik was 6 oktober beval ...
Ohhh dat is een goed bericht!

10 dagen geleden

Reactie op Mdj98

Ohhh dat is een goed bericht!
Jaa heel af ent ie dat het ineens weer gevoelig is, maar voor korte duur altijd

10 dagen geleden

Alsof ik het zelf getypt hebt! Ik ben ook op 14 oktober bevallen van mijn dochter (2e kindje) en ervaar helaas precies hetzelfde! Niet gewend van de 1e. Geen idee of bij mij de hechtingen eruit zijn, maar ga ik wel vanuit. Ik ben op 3 plekken gehecht en -e graads allemaal. Maar bij mijn vagina / perineum, dat gedeelte voelt pijnlijk en erg gezwollen nog aan. Dit terwijl het een maand geleden is. Zou dit wel oké zijn…..?! Geen idee. Volgende week donderdag naar de verloskundige en bekkenfysio. Het voelt ook zwaar aan. Dit allemaal terwijl ik het rustig aandoe…

10 dagen geleden

Reactie op Jessss1993

Alsof ik het zelf getypt hebt! Ik ben ook op 14 oktober bevallen van mijn d ...
Mss koelen nog met Appelstroop in boterhamzakje in de vriezer? Voor de onderkant?

10 dagen geleden

Reactie op Daniek12

Mss koelen nog met Appelstroop in boterhamzakje in de vriezer? Voor de onde ...
Valt altijd te proberen, maar ik heb volgens mij ook ergens gelezen dat koelen na een paar dagen geen zin meer zou hebben

10 dagen geleden

Reactie op Jessss1993

Alsof ik het zelf getypt hebt! Ik ben ook op 14 oktober bevallen van mijn d ...
Oooh ja ik herken het, ik heb ook het idee dat er nog allemaal wondvocht van het perineum afkomt. Ik had een tweedegraads ruptuur.. Het is ook een aantal keer gescheurd geweest door obstipatie helaas. Gaat nu wel beter gelukkig

10 dagen geleden

Ik ben 9 oktober bevallen en heb ook nog steeds last van mijn vagina. Eigenlijk vrij weinig geleden van de bevalling, alleen een klein scheurtje in de schaamlip maar dit is vanzelf genezen. Echter blijf ik ook pijn houden bij vagina/clitoris. Lijkt soms of de kramp erin schiet ofzo kan t niet goed uitleggen.. Het neemt wel wat af, maar blijft wel aanwezig. Twijfelde of dat ik hier wat mee moet ☺️ Hopelijk word het nog wat minder..

9 dagen geleden

Reactie op Milou1210

Ik ben 9 oktober bevallen en heb ook nog steeds last van mijn vagina. Eigen ...
Oh vervelend! Ik heb soms ook zo'n pijn als ik heb geplast en alles weer aanspan om op te staan. Herken je dat ook? Of is het echt andere kramp. Duimen dat het snel minder wordt@

8 dagen geleden

Hoe is het nu?

8 dagen geleden

Ik ben bij de bekkenfysio geweest! Ze heeft gecheckt of ik bekkeninstabiliteit heb, dat had ik niet - dus altijd goed om even te laten checken dames! Verder zijn de klachten rondom de clitoris en het gevoel alsof er wat ‘uit de vagina komt’ zijn ook normaal en passend bij het termijn van 2 weken geleden bevallen. Ze noemde dat ik het rustig aan moest doen en wandelen wekelijks moest opbouwen. Herstel van deze klachten gaat hoogstwaarschijnlijk vanzelf over met 6 weken. Stuitpijn kan zelfs langer duren, 8-10 weken. Ik heb nog wat oefeningen meegekregen: opgetrokken benen liggend spreiden, billen aanspannen, liggend knieën naar borst brengen en je bekkenbodem aanspannen (alsof je je plas ophoudt). Flitsen noemde ze het. Al met al dus herkenbaar en passend! Succes met het herstel en dus zeker een aanrader om naar de bekkenfysio te gaan!