16 Reacties

vorig jaar

Dit klinkt als zwangerschap ichias. Heb ik ook echt geen pretje… ik heb oefeningen van de fysio gehad maar vind ze niet echt helpen, alleen rusten helpt bij mij. Al merk ik ook dat ik ook steeds meer last ervan heb terwijl ik rust..

vorig jaar

Ik heb dat gehad na mijn zwangerschap bleek gewoon de spieren wat verkneld te zitten. Wat bij mij hielp was dry needling in mijn bil spieren. Klinkt heel ongemakkelijk misschien maar daar door geen pijn meer in mijn onder rug ze gooiden het constant op mijn bekken nou die fysiotherapie vind ik echt de aanfluiting van de eeuw🤣🙈

vorig jaar

Ik heb t ook en bij intake kraamzorg werd ik geattendeerd op zwangerschapsischias. Heb morgen afspraak bij fysio.. het is echt pijnlijk, heel naar!

vorig jaar

Ik zou hulp zoeken van een fysio, chiropractor of osteopaat. Heb zelf bekkenklachten (niet specifiek in de bil) maar heb heeel veel baat van de chiropractor.

vorig jaar

Heb ik ook gehad! Inderdaad Ichias. Goed om bij de huisarts even te laten checken en oefeningen te doen. Bij mij hielp het enorm om met een tennisbal tegen de muur door de pijn heen te rollen zeg maar. En de "catcow" oefening te doen. Heb twee Linkjes met info toegevoegd. Bij mij ging het tegen alle verwachtingen in weer over!! Dus oefeningen zeker paar keer per dag doen! https://www.google.com/amp/s/fitzwanger-online.nl/blog/zwanger-en-pijn-in-je-bil-deze-oefeningen-helpen/amp/ https://www.fysioefeningen.nl/piriformis-syndroom

vorig jaar

Bedankt voor jullie reacties! Fijn te weten dat ik niet de enige ben. Ga eens kijken wat helpt met jullie tips !

vorig jaar

Ik had t in trimester 1 en 2 vrij vlot, werk in de zorg en toch veel aan t sjorren aan bed. Heb echt meer rust genomen en bewuster gelet op houding etc en daarmee is t nu nagenoeg over!

vorig jaar

Zelf masseren met zo’n massagegun heeft mij enorm geholpen deze keer bij Ischias. De vorige keer had ik Chiropractie (iemand die certificaten voor zwangerschap had) nodig, toen was ik direct pijnvrij en als ik weer pijn kreeg maakte ik gewoon dan pas een nieuwe afspraak

vorig jaar

En ja, de bekkenfysio vond ik ook een aanfluiting. Dat moet je dan volhouden, maar intussen had ik al die weken gewoon pijn, ook al deed ik de oefeningen

vorig jaar

Reactie op RPeter

Zelf masseren met zo’n massagegun heeft mij enorm geholpen deze keer bij Is ...
En daar kon je gewoon zonder doorverwijzing een afspraak maken?

vorig jaar

Reactie op Naomi2398

En daar kon je gewoon zonder doorverwijzing een afspraak maken?
Ja kan zonder verwijzing!:)

vorig jaar

Reactie op wondertje_1989

Ja kan zonder verwijzing!:)
Heb een afspraak gemaakt, hoop dat t mij ook zo goed helpt! Bedankt voor de tip :)

vorig jaar

Reactie op Naomi2398

Heb een afspraak gemaakt, hoop dat t mij ook zo goed helpt! Bedankt voor de ...
Kijk ook even wat je vanuit je verzekering vergoed krijgt ;-)

vorig jaar

Indien het kramp is dat er steeds inschiet, is de oplossing; magnesium 3x per dag! Ik had het continue in m’n kuiten maar nu eindelijk verlost 😊

vorig jaar

Reactie op RPeter

Kijk ook even wat je vanuit je verzekering vergoed krijgt ;-)
Ja had gekeken inderdaad, als het goed is wordt t vergoed gelukkig

vorig jaar

Reactie op pizzazip

Indien het kramp is dat er steeds inschiet, is de oplossing; magnesium 3x p ...
Nee tis niet zoals een kramp. Maar echt intense steek bij bewegingen of aanspanning