8 Reacties

6 dagen geleden

Oh hier precies hetzelfde Fulltime kolven, nu 4 weken verder en sinds gister beetje dit gevoel. Heb iets consequenter gekolfde (om de 3 uur) omdat productie terugliep na een buikvirus. Wellicht wat te gek geweest..

6 dagen geleden

Blauwe plek gevoel wordt wel eens geassocieerd met een borstontsteking, ik zou voor de zekerheid paracetamol en ibrupofen nemen en je borsten af en toe koelen

6 dagen geleden

Dit herken ik! Behalve dat ik niet kolf… maar ook in 1 borst dit beurse gevoel na voeden. Ik koel daarna ook maar af. Verder geen koorts of ziekerig; en is nu al een paar dagen zo..

6 dagen geleden

Ik had dat ook twee dagen geleden; echt in de borst dat beurse gevoel en bij voelen geen overduidelijke harde plekken/schijven en ook geen rode huid. Ik heb het behandeld alsof het evt een borstontsteking kon zijn/worden, want ik wist niet zeker wat het anders kon zijn. Dus blijven voeden/kolven zoals altijd, niet onnodig aanraken/masseren en koelen na het voeden/kolven. De volgende dag was het al een enorme verbetering en nu heb ik er geen last meer van.

5 dagen geleden

Klopt, dit kan idd beginnende borstontsteking zijn. Dus gelijk handelen. Paracetamol icm Iboprufen (=ontstekingsremmend), na het voeden koelen , liefst een soort koelpackje in een washandje er op in je bh. Niet met warmte en niet masseren. Niet extra kolven oid. Gewoon de voed momenten aanhouden.

5 dagen geleden

Reactie op Sosaev

Klopt, dit kan idd beginnende borstontsteking zijn. Dus gelijk handelen. P ...
Dankjewel!

5 dagen geleden

Hebben jullie ook dat de pijn in de avond erger lijkt te worden? Ik doe nu maar 1 borst per voeding, dan heeft de pijnlijke borst wat langer rust om bij te komen en te herstellen. En nu toch ook maar die paracetamol en ibu gaan slikken… (maar ik merk niet echt dat dat helpt nog 😅)

5 dagen geleden

Reactie op Jessy193

Dankjewel!
Hopelijk gaat snel beter. Heb t ook sinds woensdag; lactatiekundige even gebeld en die gaf de tips. Tis na 2 dagen minder geworden !