Wie herkent dit? Het begon bij mij gelijk al met tepelkloven, echt recht bovenop de tepels, wat telkens open ging . Na consult met lactatiekundige is dit nu minder, het gaat in ieder geval niet meer open.
Maar nu heb ik echt hele pijnlijke borsten de hele dag door. 1 borst erger dan de andere. Soort pijn die er contant is, maar ook echt steken. Het ebt een soort van. Dus de pijn is niet even constant. Maar op z’n ergst 1-2 uur na de voeding kan ik amper stof van mijn kleding op de borsten verdragen. Dit zijn mijn hele borsten, dus niet alleen de tepel. Het is geen ontsteking of iets. Ik heb geen koorts.
Ik wil zo graag bv blijven geven maar ik had niet verwacht dat het zo pijnlijk zou zijn 🥹. Zijn er vrouwen die dit herkennen? Hoe ging jij ermee om?
Ik heb ook een groot kereltje op de wereld gebracht (ruim 4 kilo) die veel en lang drinkt. Mijn borsten zijn ook echt heel groot geworden terwijl ik normaal een kleine b-cup heb. Misschien heeft dat er nog iets mee te maken?
Ik kolf niet en wil ik liever niet voor de 6 weken gaan doen. Koelen of juist een warme douche helpt eventjes.