21 Reacties
8 maanden geleden
Als je de aflevering van keuringsdienst van waarde bekijkt, ga je je een stuk beter voelen over het geven van potjes 😁 hier zitten zeer strenge eisen aan, waardoor veel groenten/fruit nauwelijks bespoten zijn ivm normale groenten/fruit. Ik maak wel zelf de hapjes, maar alleen met biologische groenten/fruit. Maar ik geef ook vaak genoeg potjes als dit makkelijker uit komt 😄
8 maanden geleden
Ik maak bij onze dochter nu alles nog zelf omdat ze dat wel wil eten.
Onze eerste kreeg al veel sneller potjes. Helemaal prima toch! Voel je daar niet slecht om. Liever een mama die goed in dr vel zit dan een mama die te druk is en geen tijd heeft.
En er zijn ook onderzoeken dat bio babyvoeding beter is als zelf maken. Aan babyvoeding zitten hele strenge eisen.
Doe was goed voelt!
8 maanden geleden
Ik maakte eerst alles maar de motivatie verdween omdat het eten bij mijn zoontje heel slecht ging en dan voelt al die moeite voor niks 😅
Dus toen kocht ik potjes en vond ik het minder erg om weg te gooien ofzo en nu gaat het gelukkig weer helemaal goed met de kleine man en geef ik nog steeds potjes, hij wik het nog steeds niet altijd hebben maar vind het nog steeds niet erg om dat weg te gooien 🙈
8 maanden geleden
Onze kleine vraagt wanneer hij wakker is, constant aandacht van mij, ik geef hem daarom voornamelijk potjes, omdat ik simpelweg niet altijd de tijd kan vinden om te koken etc. Ben al blij als ik zelf ons eten klaar heb. Hij kan bij ons niet echt mee eten van de pot. Ik ben van plan gezonder te gaan koken, zodat ik ook voor hem dan wat kan bewaren, maar in de praktijk vind ik dit moeilijker dan ik dacht. Ik geef hem wel heel afwisselend eten. Elk potje die hij mag, heeft hij gehad, alleen die spinazie witvis komt hier niet meer in huis, mijn god wat een lucht.. 🤢
8 maanden geleden
Reactie op S24G
Mijn kleine ging daar ook extreem van kokhalzen, die geur 🥲
Haha! Dat is hier ook de enige die er bij meneertje écht niet in ging!
Vond m zelf ook niet lekker overigens…
Ik geef ook steeds wat makkelijker potjes, het mee-eten van onze pot lukt niet echt doordat we toch vaak iets van soja, zout, etc erdoor heen hebben… en met potjes is het idd wat gevarieerder dan alleen de groente die ik zelf dan kook en pureer.
8 maanden geleden
Reactie op S24G
Mijn kleine ging daar ook extreem van kokhalzen, die geur 🥲
Hij vond het dan wel weer prima, maar mijn man zat hier te kokhalzen door het huis 😂
8 maanden geleden
Ik geef alleen maar potjes. Hoef jeje niet slecht over te voelen. Eten met de pot kunnen ze dalijk nog lang genoeg
8 maanden geleden
Algemeen zijn potjes echt heel goed hoor. Ik heb er persoonlijk wel 2 kanttekeningen bij.
- het is soep en het blijft soep. Ja, er zit steeds meer structuur in, maar het is verwaarloosbaar t.o.v. als je zelf kookt. 18+ potjes zijn nog steeds heel fijn.
- zeer weinig variatie. Ik geef alle smaken eerst puur en potjes zijn daarin enorm beperkt. Ik geef daarom zelf enkel potjes met smaken die ik zelf niet klaarmaak (die bonen met appel of die witvis).
Wat ik zelf doe is 400 gram van een groente in 1x klaarmaken. Invriezen in ijsblokjes en dat met alle groenten doen die ik aanbiedt. Zo heb ik voor een 2 a 3 maand aan voorraad en kan ik elke combinatie maken die ik kan bedenken nadat de smaken puur goed gaan. Denk dat het mij totaal nog geen uur heeft gekost.
8 maanden geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Onze kleine vraagt wanneer hij wakker is, constant aandacht van mij, ik gee ...
Die is vies hè! Deze heeft hij net nog gegeten en hij smult er van maar mijn god wat een vislucht 😂😂😂
Ik geef trouwens alleen maar potjes en het geeft mij echt ruimte om de andere ballen hoog te houden. Hij vindt het heerlijk!
8 maanden geleden
Potjes zijn absoluut niet slecht. Kijk de aflevering van Keuringsdienst van waarden over babyvoeding. Echt schokkend!
8 maanden geleden
Reactie op Marjo2024.
Die is vies hè! Deze heeft hij net nog gegeten en hij smult er van maar mij ...
Jaa niet te doen 😂
8 maanden geleden
Ik geef ook af en toe een potje of knijpfruitje. In onze vakantie heeft m'n dochter er op geleefd. Ze vind het net zo lekker. Voor de textuur en het proeven van de pure smaken vind ik het fijn om ook vers te geven maar met potjes is echt niets mis. Het zijn juist biologische groenten. Schijnt zelfs "beter" te zijn als vers klaargemaakt niet biologisch eten.
Die spinazie witvis gaat er hier ook goed in maar wat een vislucht inderdaad. 😣
8 maanden geleden
Hoeveel geven jullie dan van de potjes? Mijn dochter heeft 4 flessen en biedt 2 hele potjes fruit en groente. Groente probeer ik eigenlijk helemaal op te krijgen
8 maanden geleden
Hoeveel geven jullie dan van de potjes? Mijn dochter heeft 4 flessen en bie ...
De potjes fruit zijn bedoeld om 2 dagen mee te doen 😉 100 gram (1 stuk) tot 1 jaar en dan tot 9 jaar 150 gram (1,5 stuk) fruit. Groente heb ik altijd naar behoefte gegeven, maar in eerste instantie bouw ik dat op naar 100 gram.