38 Reacties

vorig jaar

ik volg even mee onze dochter van 4 weken heeft sinds dit weekend ook enorme krampjes🥲

vorig jaar

Ik gebruik hem al sinds de 8e dag. Ze is nu 7 weken. Ze heeft eigenlijk nooit last van krampjes, alleen van reflux. Ze laat goed windjes en poept goed. Ze maakt dus soms wel krampjes achtige bewegingen maar dan moet ze vooral spugen. Ik ben dus positief maar je weet natuurlijk niet zeker of het daaraan ligt

vorig jaar

Wij gebruiken het sinds week 4 en inmiddels is hij 9 weken en merk echt dat hij bijna geen last meer heeft van krampen. Bij ons had de lactatiedeskundige het aangeraden en erg tevreden!
Ik volg ook mee

vorig jaar

Wij geven dit al sinds de kraamweek op aanraden van de kraamverzorgster. In eerste instantie dacht ik geen verschil te merken en had onze kleine meid nog steeds veel last van krampjes. Toen het op een gegeven moment op was en ik geen nieuw flesje had besteld had ik wel echt meteen spijt; de krampjes waren zó veel erger. Toen heb ik ook snel Cinababy gehaald om toch maar iéts in huis te hebben, maar dat deed voor haar helaas niets. Toen op maandag de bezorger met de nieuwe Bactiol voor de deur stond was ik heel blij, haha. Naast de Bactiol zijn wij wel sinds een week of twee ook Sab Simplex gaan geven. De Bactiol geven we nu om de dag, en Sab Simplex 3/4 keer per dag.

vorig jaar

Ja werkt super!

vorig jaar

Wij gebruikte eerst infacol, moest je heel veel van geven voor elke voeding hij vond het vies moest kokhalzen, poepte enorm veel en de krampjes leken minder maar niet weg. Na 2 weken ongeveer overgestapt naar bactinol en dat is zoveel beter. Maar 1x per dag geven en hij poept weer normaal. Hij heeft niet echt meer last van krampjes afentoe is maar dan lijkt zijn pijn ook veel minder. Dus top spul!

vorig jaar

Ik geef dit sinds de kraamweek. Vooral het idee dat de krampjespiek al met 3 weken was. Nu (6 weken) gaat het veel beter en heeft hij nog weinig last.

vorig jaar

Is het deze? Ons zoontje heeft regelmatig last van krampjes maar poept en boert wel gewoon goed. Vind t ook wel lastig of ik met probiotica moet beginnen of niet

vorig jaar

Reactie op INhockey

Is het deze? Ons zoontje heeft regelmatig last van krampjes maar poept en b ...
Jaa die bedoel ik inderdaad! Ik ga er vandaag mee beginnen.

vorig jaar

Ik gebruik het al bij 3 kinderen en vind het top.nu bij mn jongste merk ik echt verschil. Probiotica heeft wel een paar weken nodig om goed te gaan werken

vorig jaar

Ik heb het ook besteld. Bij Holland en Barrett nu 2e 50% korting

vorig jaar

Wij gebruiken het nu 3 dagen - nog niet echt verschil maar kan ook even duren! Op welk moment van de dag geven jullie het? En dan in 1 x de 6 druppels? Ik geef borstvoeding dus in een flesje druppelen is wat lastiger.

vorig jaar

Ik druppel het direct in het mondje

vorig jaar

Reactie op Jo500

Wij gebruiken het nu 3 dagen - nog niet echt verschil maar kan ook even dur ...
Je kan de druppels op je tepel doen. Misschien is 6 druppels dan wat veel en kun je 2x 3 doen of 3 x2

vorig jaar

Het is net binnen. We geven ‘s avonds altijd een fles gekolfde melk rond 22. Kan ik het ook daarbij geven? Of werkt het dan niet omdat het zo laat is?

vorig jaar

Reactie op INhockey

Het is net binnen. We geven ‘s avonds altijd een fles gekolfde melk rond 22 ...
Jahoor het kan de gehele dag, je kan het ook verspreiden over de dag. Bouw het wel op qua dosering begin met eerst 1 druppel

vorig jaar

Reactie op FWx

Jahoor het kan de gehele dag, je kan het ook verspreiden over de dag. Bouw ...
Oh echt? En dan elke dag 1 erbij? Goed dat je het zegt. Wist ik niet

vorig jaar

Mijn vk zei juist savonds geven dan werkt het langer door! En wij gaven gewoon meteen alle 6 de druppels hoor. Weet niet waarom je dat zou moeten opbouwen🤭

vorig jaar

Reactie op INhockey

Oh echt? En dan elke dag 1 erbij? Goed dat je het zegt. Wist ik niet
Ja want ze kunnen er in het begin wat winderig van worden. Ik hoop dat het wat voor jullie gaat doen en anders is het toch een waardevolle aanvullig ookal merk je er niets van. Het advies is wel om het echt langere tijd te geven zodatde bacterien ook echt in de darm kunnen gaan 'wonen'