Nog meer mama's hier die moeite hebben met het kolven met een Medela kolf?
Ik heb een handsfree kolf van Evite en de Swing maxi van Medela. Ik vind de borstschilden van de Medela veel fijner en met de Evite krijg ik al snel pijn met kolven. Echter als ik kolf met de kolf Medela, krijg ik er amper wat uit en heb ik moeite met het opwekken van de tsf. Met de handsfree kolf, kolf ik meer melk af en heb ik geen moeite met de tsf maar met pijnlijke tepels als gevolg. Met zo'n handsfree kolf vind ik het lastiger bepalen hoe de tepel goed in het schild zit en blijkbaar zitten ze al snel niet goed. Ik heb ook de handsfree schilden van Medela maar vind het zonde om de verpakking open te breken als ik zo slecht afkolf met de Medela. Het heeft mij de laatste weken al best wat geld gekost (2 kolven, andere schilden) Hebben meer moeders dit met de kolf van Medela en wat doen/deden jullie om het tsf beter te laten opwekken? Zat er een verschil bij jullie met het gewoon afkolven en het handsfree afkolven van Medela? Bij de symphony gaat het afkolven beter maar de kosten om te huren zijn weer zo hoog. (Lactatiekundige heeft meegekeken en heb juiste maat borstschild)