10 Reacties
17 dagen geleden
Onze dochter had dit ook. Dit komt omdat het traanbuisje nog niet goed is aangelegd. Inderdaad met gekoeld gekookt water schoonmaken zeker 5-6 keer per dag en van de buitenste ooghoek naar binnen vegen. Het helpt om de traanbuis lichtjes te masseren (in de binnenste ooghoek). Verder kan je evt een drupje moedermelk in het oog druppen of met gekookt afgekoelde kamillethee een beetje schoonmaken. Als het oogwit rood wordt even contact opnemen met de huisarts. Bij onze dochter duurde het bijna 3 weken, het oogwit werd toen rood en we hebben een zalfje gekregen toen was het na 4-5 dagen weg
17 dagen geleden
Wij hadden hier ook last van. Na een week of drie is het bij mijn zoontje vanzelf overgegaan. Wij maakten zijn ogen ook schoon, met afgekoeld gekookt water en een wattenschijfje. Wij maakten zijn ogen ongeveer vier keer per dag schoon. Wellicht dat je alsnog uit voorzorg even je huisarts kunt contacten als je niet gerust bent?
17 dagen geleden
Ik heb dit toevallig vanmorgen besproken op het consultatiebureau , mijn zoontje heeft het ook. Ze gaf aan ( wat iemand hierboven ook al zei zag ik net) dat de oogjes inderdaad van buiten naar binnen schoongeveegd moeten worden met gekookt water op een watje, ik was al dagenlang zijn oogjes van binnen naar buiten aan het schoonmaken omdat ik niet wist dat dat verkeerd is. En ze zei dat ik met mijn pinken de zijkant van zijn neus moet masseren, over de gehele lengte tot zijn ooghoeken. Hopelijk helpt het want het ziet er zo zielig uit 😪
17 dagen geleden
Een drupje moedermelk doet wonderen. Ik gaf geef BV maar lekte erg veel zodra de BH uit ging, dus dit opgevangen en op het oogje gedaan. Binnen een dag veel verschil en binnen paar dagjes helemaal over!
(Als je geen BV geeft mogen ze dit niet adviseren omdat je je lichaam niet moet stimuleren het aan te maken)
16 dagen geleden
Reactie op Enzimi
Onze dochter had dit ook. Dit komt omdat het traanbuisje nog niet goed is a ...
Wij hebben dit bij mijn eerste zoon ook gehad. Na een half jaar ging het ongeveer pas weg. Nu had ons tweede zoontje het weer. Ik kreeg inderdaad de tip om aan de kant van het pus oogje 3 x per dag even van boven naar beneden over de neus 3 keer zacht te strelen. Dit bleek goed te zijn om het traanbuisje door te laten lopen. Of dit het was of niet na een week had hij er geen last meer van. Het proberen zeker waard dus.
16 dagen geleden
Ik had begrepen van mijn kraamzorg dat dit eigenlijk alleen bij kindjes voorkomt die in het zhuis geboren worden. Dit door de bacteriën die daar rond zweven. Dus je kunt er niet veel meer aan doen dan wat je doet.. blijven schoonmaken met afgekoeld gekookt water🙈 bij onze oudste heeft dit ongv 6 maand geduurd.
15 dagen geleden
Reactie op Nynnn
Ik had begrepen van mijn kraamzorg dat dit eigenlijk alleen bij kindjes voo ...
Jemig wat lang! Zielig om te zien bij zo’n klein hummeltje.