19 Reacties
12 dagen geleden
Ah jeetje. Dit is precies bij ons ook de situatie. Ons meisje is ook prematuur geboren en spuuugt ook zo onwijs veel. Dit weekend is het weer 5x raak met enorme golven. Mijn moedergevoel zegt ook dat er meer aan de hand is dan onrijpheid van der maagje en reflux. Zou ik je misschien wat meer vragen mogen stellen over hoe jullie kindje deed na de voedingen bijvoorbeeld?
Wat fijn dat het nu de goede kant op gaat met jullie kindje. ❤️ Heel veel sterkte!
11 dagen geleden
Reactie op Kristina0501
Ah jeetje. Dit is precies bij ons ook de situatie. Ons meisje is ook premat ...
Wat vervelend! Hoe oud is je kindje nu? Natuurlijk mag je dat vragen.
Gisteren is ons zoontje geopereerd. Nu herstellen, dat gaat vandaag helaas niet helemaal zoals verwacht. Maar hopelijk komt daar snel verandering in.
11 dagen geleden
Reactie op Annie2211
Wat vervelend! Hoe oud is je kindje nu? Natuurlijk mag je dat vragen.
Gist ...
Ach jeetje, heeft hij er veel last van? Merk je wel iets van verbetering? Hopelijk komt dat snel voor jullie!🩵
Ons dochtertje is 7 weken maar ook 6 weken te vroeg geboren. Kunnen haar vanaf het begin al moeilijk wegleggen, telkens verslikken, ophoesten en spugen.
Sinds dit weekend braakt ze echt en sinds vanochtend houdt ze amper een voeding binnen.
Ik werd gelukkig meteen serieus genomen vanochtend toen ik de kinderpoli belde.
We hebben vandaag een echo laten maken en ze zien dat de spier van maag naar darm dikker is, maar nog wel binnen de marge zit. Dit zou ook het begin van de aandoening kunnen betekenen.
Morgen komt de logopediste langs om te kijken hoe een flesje drinken gaat en of ze tips heeft. We hopen dat ze gewoon teveel lucht binnenkrijgt tijdens de flessen en dat dat het is. Als we over twee dagen geen verbetering zien met de flesjes, krijgen we weer een nieuwe echo.
Spannend allemaal!
Was jullie kleintje er echt ziek bij? Of gewoon alert?
11 dagen geleden
Reactie op Kristina0501
Ach jeetje, heeft hij er veel last van? Merk je wel iets van verbetering? H ...
Oh wat goed dat jullie meteen serieus zijn genomen. Ik hoop voor jullie dat ze geholpen is met de hulp van het fles drinken.
Maar niet om negatief te zijn, maar schrik niet als dat niet de oplossing is. Chirurgen hier hebben me verteld dat als de verdikking er eenmaal zit die alleen maar erger wordt en niet vanzelf weggaat.
De klachten zullen dan dus erger worden totdat ze ook steeds maar flinke golven spuugt. Ze kan dan ook door het vele spugen last krijgen van zuur en zuur in de slokdarm waardoor die geïrriteerd en ontstoken raakt. Dan spuugt ze bruine golfjes van het oud bloed van de irritatie. Dat heeft ons zoontje ook. Zelfs nu na de operatie nog omdat de zwelling nog minder moet worden van de operatie. Hopelijk gaat dat morgen beter en mogen we snel naar huis.
Ons zoontje was af en toe gewoon heel alert en fit. En dan ineens sloeg dat om en dan heel veel en constant spugen en golfjes spugen.
Dit werd ook steeds erger. Dan was hij ook heel suffig en keek hij vaak heel zorgelijk.
Hopelijk kunnen ze jullie helpen. Zijn jullie nu wel in het ziekenhuis opgenomen?
11 dagen geleden
Reactie op Annie2211
Oh wat goed dat jullie meteen serieus zijn genomen. Ik hoop voor jullie dat ...
Ah, nog steeds last dus.. hopelijk wordt de zwelling snel minder. Ik duim met jullie mee. Je bent in ieder geval in goede handen. Het lijkt me vreselijk om zo’n kleintje zo te zien voor/na de operatie. Je hebt al een zorg vanwege de vroeggeboorte, en dan nu dit erbij!
Bedankt voor je eerlijke reactie. We wachten de logopediste af en we gaan het zien. We konden weer naar huis omdat ze geen teken had van uitdroging en nog niet was afgevallen.
We hebben nu het advies om elk 1,5 uur 20 cc te geven. Super vermoeiend.. dit hou je geen nachten vol. Binnen nu en een week weten we waar we staan, aldus de arts.
Heel veel sterkte. Hopelijk kunnen jullie snel gaan genieten! ❤️
11 dagen geleden
Wat fijn dat het goed gaat, en dat je moedergevoel klopte! Hier precies hetzelfde meegemaakt. De huisarts lachte mij nog net niet uit. Maar wist dat er iets aan de hand was. Bleek uiteindelijk ook pylorushypertrofie te zijn. Zoals de huisarts hierna zei een leerzaam foutje. Hij is 1 november geopereerd, helaas wel met complicaties, is een gaatje in de maag gekomen. Na een heftige week in het ziekenhuis gaat nu gelukkig alles goed!
10 dagen geleden
Reactie op Kristina0501
Ah, nog steeds last dus.. hopelijk wordt de zwelling snel minder. Ik duim m ...
Ik ben benieuwd welke kant het opgaat bij jullie. Hoor het graag.
20cc ieder 1,5 uur is ook geen doen.
Veel sterkte en hopelijk snel voor jullie duidelijkheid en weer genieten 💙🩷
10 dagen geleden
Reactie op E.T.
Wat fijn dat het goed gaat, en dat je moedergevoel klopte! Hier precies het ...
Oh wat erg als je niet serieus genomen wordt. En vooral omdat het om zo een kleintje gaat.
En wat voor klachten had hij dan na dat gaatje in de maag?
In welk ziekenhuis is hij geopereerd?
Fijn dat alles weer goed gaat. Zijn jullie ook weer thuis?
In ieder geval heel veel sterkte en lekker genieten
10 dagen geleden
Gelukkig hebben ze de oorzaak gevonden en is hij er aan geholpen! Mijn zoontje is nu een maand, en ben al een maand met hem in het zkh Maastricht. Hij heeft ernstige verborgen reflux en slik problemen met een flinke longontsteking tot gevolg. Gelukkig gaat het steeds beter en mag hij weer oefenen met drinken, maar we zijn nog geen 1 dag thuis geweest :(
10 dagen geleden
Reactie op Annie2211
Oh wat erg als je niet serieus genomen wordt. En vooral omdat het om zo een ...
De voeding vloog er met bogen uit, en hij viel af. Hij heeft toen een aantal dagen gehad dat hij niets binnen hield. We zijn toen eerst naar drachten geweest en vanuit daar naar Groningen voor operatie. We zijn een week in Groningen gebleven. Na elke 4 voedingen mocht er 10 cc bij. Hij is met 10cc begonnen. Maar zijn nu lekker thuis gelukkig, en hij haalt nu alles in
10 dagen geleden
Reactie op evmimii
Gelukkig hebben ze de oorzaak gevonden en is hij er aan geholpen! Mijn zoon ...
Och jeetje. Lig je daar ook op de kinderafdeling? Ik ben daar momenteel ook nog met mijn zoontje.
Wat fijn dat hij nu weer mag oefenen met drinken. Hopelijk dan snel naar huis.
10 dagen geleden
Reactie op E.T.
De voeding vloog er met bogen uit, en hij viel af. Hij heeft toen een aanta ...
Wat fijn dat jullie nu thuis zijn en dat alles nu goed is.
Herkenbaar verhaal. Hier vloog het ook met bogen door de lucht. Ook echt heel zielig om te zien. De hele dag was hij voeding aan het wegslikken of uitspugen.