6 Reacties

één maand geleden

Wat hebben ze gezegd over de afspraak? Wij hadden ook een meisje op 12-10 geboren met 37+4, 2346 gram. En borstvoeding. Zij moest vanwege een waarde van 263 (mocht 260 zijn) een nachtje onder de biliblanket. Dat was toen ze 3 dagen oud was. toen ze 4 dagen oud was mochten we naar huis, maar dag erna moesten we nog terugkomen. Wij zijn dus toen ze 5 dagen oud was nog terug moeten komen om te prikken. De waarde zat toen onder de grens, maar omdat de waardes van dag 4 en 5 samen een lineaire stijging lieten zien, moesten we op dag 6 weer terugkomen om te prikken zodat ze konden zien of het zou afbuigen. Dat was gelukkig zo en daarmee was het bij ons afgerond. De piek van de bili zit rond dag 4/5. Wanneer heb je die 3 keren geprikt? Ik duim voor je morgen!

één maand geleden

Reactie op starry94

Wat hebben ze gezegd over de afspraak? Wij hadden ook een meisje op 12-10 ...
Gefeliciteerd met het verjaardags genootje! Mochten dezelfde dag naar huis (16:35 geboren 23:40 naar huis) toen geen bilirubine waardes geprikt. Op dag 3, dag 5 en vanochtend geprikt tussen dag 3 en 5 zat een stijging nog wel onder de waardes (165 bij een grens van 175 en dag 5 275 van 300 vandaag 251) Ze hebben alleen gezegd het zekere voor het onzekere te nemen, vanwege moeite met vast houden van de temp de eerste week, het niet tot weinig aankomen (gisteren 20 gram aan gekomen en vandaag weer 20 gram afgevallen)

één maand geleden

Reactie op starry94

Wat hebben ze gezegd over de afspraak? Wij hadden ook een meisje op 12-10 ...
Tevens moet ik ook gekolfde melk mee nemen om te checken qua voedingsstoffen e.d. en ze hadden het ook over een logopedist en een lactatiekundige om die mee te laten kijken. Moet zeggen vindt het toch wel spannend worden ineens zeker omdat ze nu na 10 dagen "ingrijpen/controleren"

één maand geleden

Reactie op LauraLove

Tevens moet ik ook gekolfde melk mee nemen om te checken qua voedingsstoffe ...
Checken qua voedingsstoffen? Melk bevat altijd genoeg voedingsstoffen. Wat apart dit

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Checken qua voedingsstoffen? Melk bevat altijd genoeg voedingsstoffen. Wat ...
Geen idee wat ze er mee bedoelen maar dat is wat ik denk 😅 ze hadden het over checken van de borstvoeding...

één maand geleden

We zijn weer terug uit het ziekenhuis, ze denken en wat ik zelf ookal dacht dat ik toch te weinig productie heb dus nu gaan kolven en bij voeden tot 60cc en vrijdag weer terug voor een extra weeg moment, als ze dan aangekomen is is het goed en als ze dan gelijk of minder weegt toch nog een gesprek met de arts vrijdag