25 Reacties
vorig jaar
Ik twijfelde zelf hier ook over. Ligt er een beetje aan of je veel weg bent, want een baby mag volgens mij max 3 uur in een ‘maxi cosi’ dit ivm het ruggetje. Dus als je vaak weg bent en lang weg bent is een reiswieg wel handig. Alleen ff boodschapjes doen of een wandeling zou het niet nodig moeten zijn. Ik schaf m wel aan voor t geval dat… 😊
vorig jaar
Ik heb de reiswieg bij mijn dochter bijna volle 7 maanden gebruikt. Naast dat weg wad ook als slaapplek overdag de eerste weken door de Keizersnede, was echt een uitkomst
vorig jaar
Denk wel aan het ruggetje in de maxi cosi mogen ze niet langer dan 2 uur! Ga je langer onderweg ergens heen dan is de reiswieg wel een must!
vorig jaar
Reiswieg zeer veel gebruikt. Lekker wandelen en kleine boodschappen doen. De maxicosi is geen goede houding voor een baby ook niet met de cybex ligstand. Het verschil is dat je dan een maximale tijd hebt van 4 uur i.p.v. 2 uur (enkel ligstand voor in huis of op de wagen en niet voor de auto). Dat het langer kan maakt het geen gelijkwaardig alternatief voor de reiswieg (daar mogen ze de hele dag in liggen). De ligstand is vooral fijn voor als je kindje in de auto in slaap valt na bijvoorbeeld bijna 1,5 uur reizen en je zo je kindje in de ligstand dan thuis of met wandelen verder kan laten slapen zonder over te moeten leggen. Waarschijnlijk gebruiken sommigen de reiswieg niet door gebruik van een draagdoek de eerste maanden.
vorig jaar
Reactie op Littleduck
Ik heb de reiswieg bij mijn dochter bijna volle 7 maanden gebruikt. Naast d ...
Wij hebben 'm ook 7 maanden gebruikt. We hadden wel een grote reiswieg dus dat paste lang. Maxi cosi kan prima voor kleine stukjes maar lekker liggen is beter 😁
Het is even afwegen of je dat de moeite waard vindt. Vaak gaan ze wel echt pas na ruim een half jaar naar iets rechterop in de kinderwagen.
vorig jaar
Heel veel gebruikt,maxicosi is veilig voor ik de auto Amar geen ergonomische houding voor je kindje. En het kinderwagen stoeltje (ook in ligstand) is pas voor als je kind zelfstandig kan zitten. De bak wordt vaak veel te kort gebruikt, bekeken vanuit oogpunt van lichamelijke ontwikkeling van je kleintje
vorig jaar
ik zou em wel aanschaffen. maxi cosi mogen ze inderdaad niet lang in. Ja soms komt inderdaad voor dat kleine niet in wilt
liggen zoals hier maar dat weet je niet van te voren. En ja soms komt ook voor dat je iets aanschaft wat niet tot nauwlijks nwordt gebruikt. Snap dat zonde is maar hoort er een beetje bij denk ik
vorig jaar
Hier ook heel veel gebruikt! In de draagzak schreeuwde ze moord en brand maar in de reiswieg heerlijke dutjes gedaan, uren mee gewandeld, lekker naast papa en mama liggen tijdens het eten als ze niet in de box wilde.. Het hangt echt van je kindje af of je m veel gaat gebruiken denk ik!
vorig jaar
Reactie op Kaastosti
Wij hebben 'm ook 7 maanden gebruikt. We hadden wel een grote reiswieg dus ...
De maxi cosi hebben wij alleen gebruikt voor uit ziekenhuis en tijdens ambulancerit.
vorig jaar
Reactie op Inayaaa20
Dank voor jullie antwoorden!! Nog een vraagje, gebruikt iedereen een flesse ...
De Brown flessen hoef je niet te steriliseren dus kijk even na of dat bij jouw flessen wel nodig is. Pannetje water werkt net zo goed (ik gaf bv en dus best wat te steriliseren dus had standaard een grote pan klaarstaan waar alles in 1x in gesteriliseerd kon worden)
vorig jaar
Difrax haal altijd uitelkaar en kook ze gewoon uit in een pannetje. De flessensterilisator past niet goed
vorig jaar
Reactie op Littleduck
De maxi cosi hebben wij alleen gebruikt voor uit ziekenhuis en tijdens ambu ...
Ja wij nog wel redelijk maar dat kwam door de opvang. Dan bracht man haar met de maxi cosi weg en kwam ik haar lopend ophalen dus dan klikte ik de maxi cosi op de kinderwagen.
Ik hoor ook vaak dat het babybadje maar een paar keer gebruikt wordt.
vorig jaar
Reactie op Kaastosti
Ja wij nog wel redelijk maar dat kwam door de opvang. Dan bracht man haar m ...
Wij gebruik die helemaal niet, gewoon mee onder de douche