7 Reacties
één maand geleden
Ons kindje dronk niet dus ik moest ook de productie op gang brengen Door om de drie uur 15 min per borst te kolven. Na verloop werd mijn productie meer. Op een gegeven moment ga je wel met overproductie te maken krijgen als je begint met borstvoeding, hier moet je even doorheen en dan niet opnieuw kolven, wel kan je een opvang schaal erop zetten voor je begint met voeden om de druk eraf te krijgen, ze gaan ook hard worden enz en wellicht stuwing maar hier moet je allemaal doorheen, je zal merken dat je kindje soms ook vaker wil drinken, wordt daar niet onzeker van dit is nodig om de productie op diens behoefte af te stellen. Qua kloven komt het door het niet goed aanhappen, ik zou even de hamburger methode Google als ik jou was.
Wat je ook doet als het eenmaal opgang is niet kolven, worden je borsten echt heeel pijnlijk dan kan je in uiterste nood per ronde één borst voeden en de andere even lang afkolven als dat de baby drinkt, volgende ronde wissel je.
Ik zou ook een lactatiekundige aanraden, kijk vooral je verzekering even na, vaak wordt een hoop vergoed
één maand geleden
Inderdaad een lactatiekundige mee laten kijken. Relacteren is vaak niet zo makkelijk maar het kan wel lukken! Voor nu tot de lactatiekundige komt zou ik iedere 2 uur kolven/aanleggen als dat lukt en een uur powerkolven per dag (20 min kolven, 10 min rust, 10 min kolven, 10 min rust, 10 min kolven)
Verder kan je ook nog kijken naar domperidon maar wel als laatste middel.
21 dagen geleden
Reactie op Y D
Ook hier geen goede start met borstvoeding en gestopt na verkeerd advies en ...
Ik was begonnen met elke 2 uur kolven. Maar nu bijna week verder het helaas toch moeten loslaten. Door zwaarder herstel na keizersnede helaas te weinig kracht bij te zetten en begon door oververmoeidheid opnieuw continu duizelig te zijn. Gezien ik een gezin draaiende moet houden ondertussen heb ik het helaas toch moeten loslaten voor ik er zelf aan onderdoor ga.
Het is wel echt een toewijding en vraagt veel van je.
Mijn verloskundige zei ook dat kolven in zichzelf volledig al veel energie vraagt en vaak met meer kinderen dit echt wel pittig is.
Weet niet of het je eerste kindje is of je er ook meer hebt rondlopen? En je evt hulp helpt je wat te ontzien?
Voor mij is het helaas niet te doen. Heel jammer..
21 dagen geleden
Reactie op ITSME-24
Ik was begonnen met elke 2 uur kolven. Maar nu bijna week verder het helaas ...
Dat begrijp ik inderdaad dat het dan zwaar is. Herstellen van een keizersnede en alles draaiende houden is op zich al heel vermoeiend.
Hier geen keizersnede, maar wel twee kindjes. We hebben nog een dochtertje van 3 jaar rondlopen die ook wel wat energie vraagt. Daarom heb ik ook wel wat bang dat het te veel energie gaat kosten om te relacteren.
Ik ga er nog wat over nadenken en advies vragen van de vroedvrouw. Maar wil vooral het beste voor het hele gezin dus als het te moeilijk is, laat ik het zo. Misschien wel al vrijblijvend hem volgende week wat aanleggen en zien wat het doet.