83 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb dit gehad en bij de volgende zwangerschap (nu) wordt er extra bloed geprikt en verder niks bijzonders. Ook niets tijdens de eerste zwangerschap. Ik heb na de bevalling ook nog een injectie gehad en ook bij 27 weken

4 maanden geleden

Hoi! Dat heb ik ook! Ook bij mijn vorige zwangerschap uiteraard. Toen heb ik me suf gegoogeld. Advies; proberen los te laten. Vorige zwangerschap helemaal goed gegaan

4 maanden geleden

Reactie op marjoleinnijp

Ik heb dit gehad en bij de volgende zwangerschap (nu) wordt er extra bloed ...
Gelukkig is het goed gegaan! Klopt bij rhesus D krijg je een prik maar dat is bij C helaas niet mogelijk

4 maanden geleden

Reactie op Renée123

Hoi! Dat heb ik ook! Ook bij mijn vorige zwangerschap uiteraard. Toen heb i ...
Gelukkig is het goed gegaan! Ja dat googelen herken ik helaas :(

4 maanden geleden

Hi! Ik heb dit ook en moet ook over een aantal weken weer bloedprikken. Maakte er in het begin ook zorgen om maar heb het nu maar geprobeerd los te laten tot de uitslag van de volgende bloedtest. Mijn verloskundige heeft gezegd dat de kans heel erg klein is dat je daadwerkelijk anti-stoffen aanmaakt. Dit had zij nog nooit meegemaakt in ieder geval

4 maanden geleden

Vorige zwangerschap een keer extra bloed geprikt, maar er verder niets over gehoord. Over 5 weken weer, maar voor die tijd heb ik nog wel wat vragen aan de verloskundige.

4 maanden geleden

Reactie op LaraYB

Hi! Ik heb dit ook en moet ook over een aantal weken weer bloedprikken. Maa ...
Ja ik ga het ook proberen los te laten, er is helaas weinig aan te doen en kan het toch niet tegen houden. Maar er is zo weinig over bekend heb ik het gevoel..

4 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Vorige zwangerschap een keer extra bloed geprikt, maar er verder niets over ...
Heb je tot nu toe geen antistoffen aangemaakt in je huidige zwangerschap?

4 maanden geleden

Hi Ik heb dit ook, moet ook weer bloedprikken in week 27. Ik heb in het begin ook gepiekerd en gegoogled. Maar dit heb ik kunnen loslaten. Ik hoop dat jou dat ook lukt! Ik hoorde ook idd dat de kans erg klein is dat je antistoffen maakt en het is niet voor niets dat ze pas bij 27 weken opnieuw testen. Ik voel onze kleine meid dagelijks trappelen en ze groeit volgens het boekje, dus ik vertrouw erop dat het allemaal goedkomt. Veel meer invloed heb je er ook niet op :)

4 maanden geleden

Reactie op Emm93

Hi Ik heb dit ook, moet ook weer bloedprikken in week 27. Ik heb in het be ...
Ik ga het inderdaad proberen los te laten.. stressen heeft ook geen zin. Ik voel hem gelukkig ook goed maar het geeft toch weer extra zorgen helaas

4 maanden geleden

Jup hier ook, bij mn vorige zwangerschap gelukkig alles goed gegaan dus nu even afwachten en kijken of het weer goed zit. Laten we het hopen. Ik maakte me ook heel veel zorgen de eerste keer, maar je kan nu even niks anders doen dan afwachten. Het is ook gewoon balen dat er voor C geen prik is🥲

4 maanden geleden

Hi, ik heb dit ook inderdaad en moet ook met 27 weken bloedprikken. Ik ben nu 22 weken. Ik probeer me er ook niet teveel zorgen over te maken omdat het inderdaad maar een kleine kans is dat je antistoffen aanmaakt.

4 maanden geleden

Hier ook. Ik heb begrepen dat echt maar 1% antistoffen aanmaakt.. en dan is er zelfs nog verschil in welke en welk effect dit zou kunnen hebben. Loslaten, niet teveel piekeren en vertrouwen hebben in je lichaam en je kindje. Na het prikken weet je pas meer! Succes

4 maanden geleden

Hier ook c negatief. Al een eerdere zwangerschap gehad waarin ik ook erg ongerust was en google uitgespeeld had. Maar toen alles goed gegaan en maak me nu ook 0 zorgen om eigenlijk. Loslaten en afwachten tot je weer bloed geprikt hebt meer kan je niet doen. Komt goed de kansen zijn met c negatief zo klein

4 maanden geleden

Reactie op Dolyko

Hier ook. Ik heb begrepen dat echt maar 1% antistoffen aanmaakt.. en dan is ...
Je hebt gelijk :) waarschijnlijk hebben we allemaal een goede uitslag binnenkort.

4 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Hier ook c negatief. Al een eerdere zwangerschap gehad waarin ik ook erg on ...
Dat googelen is verschrikkelijk. Was er eindelijk vanaf sinds het 2e trimester 🥲 hebben ze er tijdens de bevalling rekening mee moeten houden?

4 maanden geleden

Hier ook het geval, maak me er niet druk om. Je kan er toch niet zoveel aan doen. Na het bloedprikken horen we het vanzelf en als het nodig is dan handelen ze er wel naar. De kans is heel klein, dus we gaan uit van t beste ☺️

4 maanden geleden

Reactie op evmimii

Dat googelen is verschrikkelijk. Was er eindelijk vanaf sinds het 2e trimes ...
Nee 0 moet ook zeggen dat ik er zelf ook niet meer San gedacht heb nadat ik wist dat ik geen antistoffen heb aangemaakt. Maar ik zou niet weten waar ze met de bevalling dan rekening mee moeten houden. Iets met dat het bloed van mij niet vermengd met bloed van de baby. Maar de baby bloed verder toch niet ?

4 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Nee 0 moet ook zeggen dat ik er zelf ook niet meer San gedacht heb nadat ik ...
Als je wel antistoffen had aangemaakt dan moeten ze er wel rekening mee houden. Het kan zijn dat je kind dat met hele erge bloedarmoede ter wereld komt en helemaal geel is. Dan moet je kind of onder een blauwe lamp of in het ergste geval gelijk een bloedtransfusie. Daarom moet je met antistoffen ook in het ziekenhuis bevallen zodat ze snel kunnen reageren als de baby bloedarmoede heeft. Met snel handelen komt het vaak gewoon helemaal goed. Ik heb zelf ook reshus c negatief. Maak me nu nog niet zon zorgen. Bij 27 weken bloedprikken en dan zien we wat de verdere stappen zijn. Maar gelukkig is de kans allemaal heel klein.

4 maanden geleden

Ik heb dit ook. Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de eerste maakte ik me ook wel een beetje zorgen, maar bij de tweede eigenlijk al niet meer en nu helemaal niet. Voelt voor mij alsof het gewoon erbij hoort. Fijn dat ze met 27 weken even checken of er geen antistoffen worden aangemaakt, maar maak me er zeker geen zorgen om.