83 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Char321

Als je wel antistoffen had aangemaakt dan moeten ze er wel rekening mee hou ...
Ja dat snap ik maar ik had geen antistoffen dus ze hoeven dan toch nergens rekening mee te houden?

4 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ja dat snap ik maar ik had geen antistoffen dus ze hoeven dan toch nergens ...
Nee dan niet inderdaad. Alleen als ze bij 27 weken antistoffen vinden. En dat is bij 1% maar. Maar wel goed dat ze het extra controleren want als je wel antistoffen hebt kan je de baby goed begeleiden bij de geboorte.

3 maanden geleden

Iemand al bloed geprikt op antistoffen en de uitslag? Ik kan straks bloedprikken, hoelang duurt het voor je de uitslag hebt?

3 maanden geleden

Reactie op Dolyko

Iemand al bloed geprikt op antistoffen en de uitslag? Ik kan straks bloedpr ...
Hier nog 3 weken wachten maar weet van de vorige keer dat ik toen de volgende dag al de uitslag had

3 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Hier nog 3 weken wachten maar weet van de vorige keer dat ik toen de volge ...
Oh dat is gelukkig snel! Dankjewel voor je reactie.. succes met het wachten 🍀❤️

3 maanden geleden

Heee hallo! Dit is mijn derde zwangerschap en derde keer dat ik resus c negatief bent. Je moet met 27 weken bloedprikken en krijg je een prik met anti stoffen en na de bevalling ook weer. 2 gezonde kindjes en ook dit kindje is tot nu harstikke gezond:)

3 maanden geleden

Reactie op Mell-09

Heee hallo! Dit is mijn derde zwangerschap en derde keer dat ik resus c neg ...
Anti prik is alleen met rhesus D. Met C bestaat er niet zo'n prik.

3 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Anti prik is alleen met rhesus D. Met C bestaat er niet zo'n prik.
Excuus typfoutje, ik wou er alleen mee zeggen dat ik ondanks dat ik zelf negatief ben toch gezonde kindjes heb:)

3 maanden geleden

Yes hier ook! Ik laat het op mij afkomen. Ik moet 16 juli bloedprikken

3 maanden geleden

Ik ben ook rhesus c negatief, maar de kans dat je antistoffen maakt tegen je kleintje is echt maar heel klein. No worries 💋. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je je pas zorgen hoeft te maken als je bv een auto ongeluk of iets hebt gehad, dan zou bloed van het kleintje vrij kunnen komen.

3 maanden geleden

Hier vanochtend geprikt. Ben benieuwd wanneer de uitslag volgt. Vorige zwangerschap volgde het na 3 werkdagen dacht ik.

3 maanden geleden

Ik ook, volgende week 27 weken en bloedprikken voor antistoffen.

3 maanden geleden

Ik ook! Idd met 27 weken bloedprikken. Verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoef te maken over complicaties. Ze heeft het in haar carriere nog nooit meegemaakt en mochten ze antistoffen vinden, dan worden jij en uk extra goed in de gaten gehouden

3 maanden geleden

Heb vandaag weer geprikt, ben benieuwd!

3 maanden geleden

Reactie op Rosso

Ik ook! Idd met 27 weken bloedprikken. Verloskundige zei dat ik me geen zor ...
Bijzonder antwoord vind ik altijd... heb het nog nooit meegemaakt. Bij mijn vorige zwangerschap vertelde de verloskundige mij nog nooit iemand met zwangerschapscholestase te hebben gehad, dat had k dus. Nu heeft ze het wel meegemaakt. En deze zwangerschap had ze nog nooit een rechtsdraaiende aorta meegemaakt, mijn dochtertje heeft dat nu dus. Dus 2x iets met bizar kleine kans waar ik me echt geen zorgen om moest maken🥲🤣 Niet om iemand bang te maken hoor, maar er is altijd een kans 🤷🏻‍♀️

3 maanden geleden

Ik heb gisterenochtend bloed laten prikken. Beetje vreemd want ze wist niet hoe ze het moest aanvragen etc. Ben een beetje bang dat het mis is gegaan.. hoop het niet natuurlijk. We gaan het zien!

3 maanden geleden

Reactie op Dolyko

Ik heb gisterenochtend bloed laten prikken. Beetje vreemd want ze wist niet ...
Weet je al meer? Spannend

3 maanden geleden

Reactie op evmimii

Weet je al meer? Spannend
Nee nog niets gehoord.. pff maar las dat het tot 5 werkdagen kan duren. Al moest de uitslag van mijn Hb wel al binnen zijn.. ik ben bang dat het buisje bloed ook naar de bloedbank is gestuurd ipv naar het lab in het ziekenhuis

3 maanden geleden

Yes hier ook! Ik ben m’n hele zwangerschap heel bezorgd. Maar hier maakte ik me dan niet zo druk over 😅 Ze zei dat de kans echt heeeeel klein is. Ik ga er ook maar niets over opzoeken. Nu 25 weken en bij 28 weken en de extra groei echo ga ik prikken!

3 maanden geleden

Reactie op Dolyko

Nee nog niets gehoord.. pff maar las dat het tot 5 werkdagen kan duren. Al ...
Volgens mij klopt dat ook. Bij mij was dat de vorige zwangerschap ook. Alles ging via het lab, behalve de buisjes t.b.v. rhesus