83 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Hier gister geprikt nu afwachten. Hoelang duurde het bij jullie ?? Ik heb a ...
Vorige week vrijdag geprikt. Ik heb nog geen uitslag, maar vreemd genoeg de verloskundige wel. In elk geval is alles goed.

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Vorige week vrijdag geprikt. Ik heb nog geen uitslag, maar vreemd genoeg de ...
Huh ik snap het niet. Je uitslagen lopen toch ook via de verloskundige dus als zij ze binnen heeft moet ze dit toch ook met jou delen ?

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Huh ik snap het niet. Je uitslagen lopen toch ook via de verloskundige dus ...
Nee, je kunt bij Saltro zelf online inloggen voor de uitslagen. Hier staat alle uitslagen waar op getest is, behalve nu dus de rhesus c. Maar in de app van de verloskundige staat wel een uitslag (geen antistoffen)

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Nee, je kunt bij Saltro zelf online inloggen voor de uitslagen. Hier staat ...
Ah okee ja dat is volgensmij in elke regio weer anders. Ik kan hier ook wel in het ziekenhuis portaal dingen zien maar je krijgt altijd bericht van de gene die het bloed onderzoek heeft aangevraagd.

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Dan ben je D negatief. Voor c bestaat er geen prik
Weet iemand wat het dan inhoud bij C? Er is geen prik of iets anders maar wat gebeurd er dan wel met mij/ de baby?

2 maanden geleden

Reactie op f0723

Weet iemand wat het dan inhoud bij C? Er is geen prik of iets anders maar w ...
Ik dacht dat de baby extra in de gaten wordt gehouden en eventueel een bloedtransfusie krijgt. Maar helemaal zeker ben ik er niet van.

2 maanden geleden

Reactie op f0723

Weet iemand wat het dan inhoud bij C? Er is geen prik of iets anders maar w ...
Had laatst een verhaal gelezen van een vrouw die dit had bij dr kindje. Zij kreeg om de zoveel dagen groeiecho’s en moest heel vaak bloedprikken, en de baby moest bloedtransfusies. En uiteindelijk was het kindje eerder gehaald en kreeg hij nog soort van lichttherapie als ik het nog goed heb 🫣

2 maanden geleden

Reactie op f0723

Weet iemand wat het dan inhoud bij C? Er is geen prik of iets anders maar w ...
Ja je maakt dan antistoffen aan tegen het bloed van de baby dus be baby breekt alsware het bloed af omdat het lichaam denkt dat het iets fout is. Je krijgt heel veel echo's om te zien of je kindje nog goed groeit. Als ze merken dat het toch niet goed gaat kunnen ze zelfs in de buik al een bloed transfusie doen. Ook moet je heel veel bloed prikken om te blijven monitoren hoeveel antistoffen je maakt. Ook als t kindje geboren is moet het kindje langer in het ziekenhuis blijven voor ebt bloed transfusie en licht therapie omdat ze eigenlijk altijd geelzucht hebben.

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ja je maakt dan antistoffen aan tegen het bloed van de baby dus be baby bre ...
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Er is in eerste instantie nog geen reden om je zorgen te maken. Ik was ook Resus C negatief, wat betekent dat er inderdaad een mogelijkheid is dat je antistoffen aanmaakt tegen het bloed van je baby. Om te controleren of dit zo is, moet je met 27 weken bloedprikken. Het komt bijna niet voor dat dit het geval is. Als na het bloedonderzoek blijkt dat je wel antistoffen aanmaakt tegen het bloed van je kindje, dán pas wordt de situatie wat zorgelijker en wordt er verder onderzoek gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op ninaschoemaker

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Er is in eerste instantie nog geen red ...
De vraag hierin was ook als er wel antistoffen gevonden worden. Want bij rhesus d neg is er dan een prik als je antistoffen maakt maar voor c niet.

2 maanden geleden

Reactie op ninaschoemaker

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Er is in eerste instantie nog geen red ...
Zo als je het hier beschrijft heb ik het ook begrepen. En volgens mij zijn er ook verschillende gradaties van. Sommige kinderen moeten gelijk een bloedtransfusie. Maar sommige hebben we ook genoeg aan onder een blauwe lamp liggen of hoeven geen behandeling. Bij de bevalling moet dit wel gelijk gecheckt worden. Dus moet je wel in het ziekenhuis bevallen en mag je niet thuis bevallen en wordt je dus medisch. Maar de kans is wel klein gelukkig dat je anti stoffen aanmaakt. Als je antistoffen aanmaakt gaan ze volgens mij ook bij de vader bloedprikken om te kijken welke bloedgroep die heeft.

2 maanden geleden

Hoelang duurde het bij jullie voordat de uitslag er was? Ik heb heb de uitslagen van de andere bloedwaardes binnen gehad maar nog niet van de Rhesus C 😅

2 maanden geleden

Reactie op Lsn1

Hoelang duurde het bij jullie voordat de uitslag er was? Ik heb heb de uits ...
Oh scroll net nog iets verder naar onder en zie 1,5 week staan 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Lsn1

Hoelang duurde het bij jullie voordat de uitslag er was? Ik heb heb de uits ...
Hier vorigeweek donderdag geprikt. Vrijdags andere bloeduitslagen en dinsdag de rhesus al binnen

2 maanden geleden

Reactie op Lsn1

Hoelang duurde het bij jullie voordat de uitslag er was? Ik heb heb de uits ...
Ik heb hetzelfde. Ben benieuwd hoe lang het bij ons duurt. Maar las ergens tussen de 2 dagen en 1.5 week. Hoop dat het snel binnenkomt

2 maanden geleden

Hier de uitslag binnen. Woensdag geprikt vrijdag ochtend de uitslag al. Gelukkig geen antistoffen gevonden .

2 maanden geleden

Weet dat dit topic gaat over c negatief, maar kon niks vinden over d. Moet sowieso die prik halen. Baby is o positief en ik negatief. Maar betekent die bovenste dat ik (nog) geen antistoffen aanmaak?

2 maanden geleden

Reactie op Suuuzle

Weet dat dit topic gaat over c negatief, maar kon niks vinden over d. Moet ...
Ja nog geen antistoffen maar baby is rhesus d positief dus preventief prikken!

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ja nog geen antistoffen maar baby is rhesus d positief dus preventief prikk ...
Ok dankjewel voor je reactie! Ga inderdaad de prik halen na 30 weken 👍🏼

2 maanden geleden

Hier gisteren bloed laten prikken om te kijken welke bloedgroep de kleine heeft. ik zelf ben 0-negatief, uitslag laat helaas wel enkele werkdagen op zich wachten.. dus even spannend 🙊