44 Reacties

2 jaar geleden

Ik had dit m’n vorige zwangerschap ook en kreeg ergens op t eind een prik en na de bevalling ook dat was eigenlijk t enige. Voor de rest is alles goed verlopen

2 jaar geleden

Heb ik de vorige zwangerschap gehad en ik denk dus deze keer weer. Ik moest met 27 weken even opnieuw bloedprikken om te zien of er antistoffen waren aangemaakt. Ze drukten me wel op het hart om me niet te druk te maken want de verloskundige had het in haar hele loopbaan nog nooit gezien dat het zo was. Bij mij was er dus ook niks aan de hand 😁

2 jaar geleden

Reactie op blondemermaid

Ik had dit m’n vorige zwangerschap ook en kreeg ergens op t eind een prik e ...
Dat is rhesus d toch? Voor c is er geen prik

2 jaar geleden

Geen zorgen maken. De check is praktisch een formaliteit. De kans dat het een gevolg heeft is iets van 1 op de miljoen als de kans niet nog kleiner is.

2 jaar geleden

Ik zag dit net bij mezelf ook staan: rhesus c en E negatief en nog een andere factor. Rhesus D is gewoon positief. Mijn irregulaire antistoffen waren negatief. Wat ik van Google begreep is het allemaal niet zo erg en is de kans dat je antistoffen tegen de kleine gaat maken super klein. Het is dus puur voor de zekerheid op 27 weken om te checken of je echt geen antistoffen aanmaakt. Maar vraag het ook nog even aan de verloskundige! Doe ik ook. Dit was even een vlugge zoektocht om mijzelf gerust te stellen 🤗

2 jaar geleden

Ik ben bij mij even gaan checken, want heb er zelf niks over gehoord 🙈 maar er staat er 2, de een negatief en ander positief. Iemand die weet wat dit inhoudt?

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

Ik ben bij mij even gaan checken, want heb er zelf niks over gehoord 🙈 maa ...
Zelfde als wat er bij mij stond! Zie hieronder mijn interpretatie van Google (maar check even met vk voor de zekerheid 😅)

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Kwam ongeveer hetzelfde uit met googelen. Maar altijd goed om verhalen van anderen ook te horen. Met 27 weken moet ik inderdaad weer bloedprikken. We gaan het zien wat er dan uit komt. Behalve het goed in de gaten houden en bloed controle kan je nu toch niet zoveel doen.

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

Ik ben bij mij even gaan checken, want heb er zelf niks over gehoord 🙈 maa ...
Jij hebt wel echt een uitgebreide test. Bij mij is e antigeen of k antigeen helemaal niet onderzocht. Kan dat ook nog effect hebben? Bij d stond er bij mij A positief. Die zie ik bij jou er weer niet tussen staan. Gek dat niet overal standaard hetzelfde wordt gecheckt

2 jaar geleden

Ik lees mee want ik heb hetzelfde. Verloskundige zei tegen mij dat het voor deze zwangerschap eigenlijk nooit uitmaakt, eventueel bij de bevalling zou je antistoffen kunnen maken en dan heeft dat invloed op de volgende zwangerschap. Vind het dus best spannend maar voor nu eigenlijk nog niks om me echt druk over te maken.

2 jaar geleden

Reactie op unknown2024

Ik lees mee want ik heb hetzelfde. Verloskundige zei tegen mij dat het voor ...
Dat gaat denk ik om rhesus D, niet C volgens mij 😊

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

Nee, absoluut om rhesus c 😊

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

Want mocht mijn kindje rhesus c positief zijn (als bijv. mijn partner dat is) en het bloed van de baby komt tijdens de bevalling bij mij, dan gaat mijn lichaam (mogelijk) antistoffen maken tegen rhesus c. Mocht ik dan in het vervolg weer zwanger zijn van een kindje met rhesus c positief bloed, maak ik dus antistoffen aan en heeft het kindje meer kans op bloedarmoede en dergelijke. Ik heb er in ieder geval een heel gesprek over gevoerd met de verloskundige naar aanleiding van de uitslag. Ik ben rhesus D positief dus dat is het in ieder geval niet

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

En voor rhesus D heb je een prik, voor rhesus c niet ☹️

2 jaar geleden

Reactie op unknown2024

Want mocht mijn kindje rhesus c positief zijn (als bijv. mijn partner dat i ...
Ahhh oke 👍🏻👍🏻 duidelijk, bedankt voor de uitleg ☺️ ik heb er echt helemaal niet van gehoord van mijn vk, ook niet mijn vorige zwangerschap 🙈 terwijl er staat dat ik voor C-antigeen positief ben en c-antigeen negatief. Maar ik zal eens wat meer info aan dr vragen!

2 jaar geleden

Ik heb mijn resultaten ook ingelezen maar snap er helemaal niks van..

2 jaar geleden

Reactie op Jezzica93

Ahhh oke 👍🏻👍🏻 duidelijk, bedankt voor de uitleg ☺️ ik heb er echt helem ...
Ja je hebt grote en kleine c negatief. Bij Kleine c negatief moet je bij 27 weken gaan prikken op antistoffen en heb je dus 1 a 2 procent kans op dat je antistoffen aanmaakt en extra gecontroleerd moet worden

2 jaar geleden

Reactie op Char321

Ja je hebt grote en kleine c negatief. Bij Kleine c negatief moet je bij 2 ...
Dank je! Heel duidelijk dit! Ik ben idd kleine c negatief.. dus dan zal ik dit ook nog te horen krijgen van de verloskundige. Wel een iets grotere kans 🤨, gelukkig nog steeds wel klein 😊

2 jaar geleden

Ik heb mijn resultaten ook ingelezen maar snap er helemaal niks van..
Je hebt bloedgroep Bpos en geen irregulaire antistoffen. HIV, Lues negatief en geen antistoffen tegen HIV.. allemaal prima dus

2 jaar geleden

Ken b en c negatief niet maar ik heb bloedgroep o negatief en dan moeten ze inderdaad gaan checken welke bloedgroep de baby heeft. Als dat anders is , krijg je 2x een prik om te voorkomen dat jouw lichaam antistoffen tegen bloed van de baby aanmaakt inderdaad. Volgens mij idd rond de 27 weken en vlak voor/na de bevalling.