4 Reacties
23 dagen geleden
Nee, je moet binnen 72 uur bevallen. Maar het klinkt een beetje als wat ik had. Mijn vliezen waren ook gebroken, maar er gebeurde gewoon weinig of het dimde weer in.
Uiteindelijk waren mijn centrale vliezen niet gebroken en betrof het de vliezen aan de bovenkant. Daardoor had ik dus wel weeën, maar bleef de grote reactie in mijn lijf uit.
Ben je in NL of BE? Want in NL moet de verloskundige sowieso met 24 uur ingrijpen.
Bij mij heeft de vk uiteindelijk de centrale vliezen gebroken.
23 dagen geleden
Woon je in NL of BE? Ik mocht na het breken van mijn vliezen thuis bevallen mits dit binnen de 24 uur zou zijn. Tussen de 25-48 uur zou ik alleen nog in het ziekenhuis mogen bevallen. Na 48 uur zou ik ingeleid gaan worden in het ziekenhuis.
Ik heb hier al vaker gelezen dat er flinke discrepanties kunnen zijn. Wellicht verschillend per land? Ik woon in NL namelijk.
23 dagen geleden
Bij mijn eerste zwangerschap braken mijn vliezen met 36 weken. Zolang er genoeg vruchtwater bleef, dat wordt steeds opnieuw aangemaakt, je geen koorts krijgt, dus geen infectie en de ctg's zijn goed, mag je doorlopen. Met 37 weken toen ingeleid, omdat er toen te weinig vruchtwater was. Maar met 40 weken zullen ze je niet al te lang laten lopen, maar het hoeft dus niet perse binnen zoveel uur. Ook in Nederland niet.