4 Reacties
12 dagen geleden
Zowel bij m’n vorige bevalling als bij deze bevalling helaas ook een scheef stuitje. Bij de eerste bevalling heb ik te lang doorgelopen met vage klachten waardoor het een half jaar later er flink in is geschoten en ik amper kon zitten. Nu dus sneller actie ondernomen.
Bij mij hoefde er niet inwendig onderzocht te worden. Ze kon aan de buitenkant al voelen dat het scheef stond. Het voelen vond ik wel erg gevoelig omdat ze er dan opdrukt. Het rechtzetten voel je totaal niet; heel bijzonder. Je moet in een bepaalde houding gaan zitten zodat onderlichaam niet kan bewegen en dan beweegt de fysio het bovenlichaam (ofzoiets). Lastig uitleggen haha, maar dus echt niet pijnlijk! Na de behandeling zou je het wel iets meer kunnen voelen voor twee dagen, maar dat hoeft niet persee.
Bij de eerste heb ik meerdere behandelingen nodig gehad, maar nu eigenlijk maar 1tje en dan aankomende week even een controle.
12 dagen geleden
Ik ben 21 oktober bevallen en heb na 2 weken de fysio aan huis gehad omdat ik niet kon zitten van de pijn. Op geen enkele manier. Ook hier scheefstand stuitje bleek. Heb geen inwendig onderzoek gehad, ze voelde het al vanaf de buitenkant. Het rechtzetten was niet pijnlijk en deed me denken aan chiropractie qua handeling. Zo gepiept en ben in de week die volgde al mega vooruit gegaan qua pijnklachten. 👌🏻
12 dagen geleden
Reactie op Ambermarijke
Zowel bij m’n vorige bevalling als bij deze bevalling helaas ook een scheef ...
Duim zo dat dat bij mij ook niet nodig is.. Maar het rechtzetten stelt dus niks voor gelukkig
Had je ook last van verstopping toen je stuitje scheef stond?
12 dagen geleden
Reactie op Janneke_
Ik ben 21 oktober bevallen en heb na 2 weken de fysio aan huis gehad omdat ...
Zo fijn dat het geen pijn doet het rechtzetten, dat is al een opluchting
Had je ook last van verstopping toen je stuitje scheef stond?