9 Reacties

9 dagen geleden

.

9 dagen geleden

Onze zoon is 2 weken en heeft ook last van een droge/schilferige huid. Wij smeerden ook met olie, maar CB heeft ons geadviseerd om met crème te smeren. Donkere huidjes reageren beter op olie en witte huidjes op crème is ons verteld.

9 dagen geleden

Onze zoon Milo heeft dit ook. Hij is nu ruim 5 weken, maar sinds afgelopen week is het wel heel extreem. Wij werden door de mevrouw van de babyspa gewezen op een koemelkallergie… ik geef borstvoeding en volg nu een melkvrij dieet, ik merk al dat zijn huid rustiger wordt.

9 dagen geleden

Hi, ik smeer crème op zijn voorhoofd en tussen zijn wenkbrauwen en bovenop zijn hoofd tussen zijn haren Zwitsal olie en dan kam ik met een baby borstel de schilfers weg. Dit werkt voor mijn zoon heel goed. De baby acne is bij mijn zoon nu bijna helemaal weg, maar die is nu ook 7 weken oud. Met de acne heb ik al die tijd niks gedaan, dat zou vanzelf over moeten gaan.

9 dagen geleden

Ik smeer met neutral body creme en op ergere plekjes met shea butter, werkt hier heel goed!

9 dagen geleden

Hier ook, Cjg gaf aan dat dit niet allergie of dergelijks is maar dat dit normaal is. Gaat vaak gepaard met babyacne en gaat vanzelf over. Ik mocht Absoluut niks smeren.

9 dagen geleden

Reactie op MartijnenLisanne

Onze zoon Milo heeft dit ook. Hij is nu ruim 5 weken, maar sinds afgelopen ...
Dit lijkt meer op berg dan op eczeem (van KMA kunnen babies eczeem krijgen, maar als dat het KMA is dan is er vaak/altijd ook eczeem op het lichaam).

9 dagen geleden

Hier ook babyacne wat begint in te drogen tot velletjes. Acne bij onze dame was wel echt heel heftig vergeleken met deze foto’s 🙈

9 dagen geleden

Dit hebben wij ook gehad. Vooral op zijn voorhoofd. Ons is verteld er gewoon vanaf te blijven. Het droogt vanzelf in. Losse velletjes haal ik wel weg