30 Reacties

15 dagen geleden

Hoi wat heftig zeg...het is jouw kind en jou regels en jouw grenzen...lastig om te zeggen....maar je moet en waarom, omdat dit over jouw kind en jullie als gezin gaat! Beter nu je grenzen aangeven ...dan dat je op een dag volledig ontploft...maar wat ik zou doen is de bal terug kaatsen ...zoals ow zit je nu nog in je badjas? Dan zou ik zeggen ja ik heb al aangeven dat ik/wij er prettig vinden als je een berichtje stuurd of van te voren ff belt als je op bezoek komt, want als je onverwacht op bezoek komt ja dan kan je dit aantreffen, dat is hetzelf als ik in de hele vroege ochtend bij jullie langs kom en jullie zitten in je badjas, lijkt me niet erg prettig...dat vinden wij dus ook! Kusjes geven...ik zou zeggen mijn of hij zegt zelf van vorige x heb ik dit aangeven en zou erg fijn vinden als je de kleine geen kusjes geeft...de reden hebben wij de vorige x aangeven...dan zeggen ow ja....sorry vergeten....dan kan je zeggen als wij als gezin een grens aangeven dan vind ik het prettig als hier rekening mee word gehouden en er naar geluisterd word ivm onze nieuwe situatie met de baby. Wij zouden ook niet fijn vinden als jullie grenzen aangeven & dat wij hier niet naar luisteren...en soms met opmerkingen...1 oor in en andere uit...of doe met je man een "code" of iets gezichtuitdrukking...dat het voor jullie bv te veel word bv voor jou...dat zegt voordat verder escaleerd bv ...we gaan nu naar huis...we zijn moe of moeten onze rust pakken ivm baby... Ik heb geleerd om bal terug te kaatsen....dus bijna dezelfde vraag terug te geven...dan weten vaak niet wat te zeggen...sterkte iedergeval en bent een Topper!!

15 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Bedankt! Toch maar even net als in de films oefenen in de spiegel, denk oo ...
Jaaa hahaa herkenbaar, mijn gezicht laat ook iets te vaak merken hoe ik ergens over denk🫣🙃

15 dagen geleden

Omg meiden dit maakt me zo angstig. Overmorgen is mijn zoontje 3 weken en dan komt mijn schoonmoeder uit het buitenland voor een paar weken bij ons. Lieve vrouw, maar heeft zo haar dingetjes. En ben heel bang dat die "dingetjes" enorm vergroot worden als ze hier is. Alles is voor mij op dit moment al snel te veel en lichamelijk ben ik natuurlijk ook nog niet de oude. Daarbij is er een groot cultuurverschil en komen mijn partners nicht, zus en stiefvader ook (deels) van de tijd mee. En dan de taalbarrière 😭... Ik hoop zo dat ik over een week positieve berichten kan schrijven op dit topic, maar zie er eerlijk gezegd toch behoorlijk tegenop.

14 dagen geleden

Reactie op Bilivilo

Schat dit zou mijn verhaal kunnen zijn. De enige oplossing is niet meer zo ...
Dankjewel ❤️

14 dagen geleden

Reactie op Jas95

Wat naar toch altijd die schoonfamilie. Mijn schoonouders hebben ook veel o ...
Ik heb er ook oprecht overna gedacht om hem boven te leggen, dan maar kinderachtig inderdaad

14 dagen geleden

Reactie op Daniek12

Hoi wat heftig zeg...het is jouw kind en jou regels en jouw grenzen...lasti ...
Die code is ook een goeie! Moet zeggen dat als ik het ergens echt niet mee eens ben, mijn gezicht wel genoeg zegt😂😜 en gelukkig herkent mn man dat gezicht hahaha een soort ongeschreven code haha

14 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Omg meiden dit maakt me zo angstig. Overmorgen is mijn zoontje 3 weken en d ...
Ooh ik snap dat je er tegen op ziet! Ik hoop dat ze jullie grenzen accepteren en dat je een fijne tijd hebt ❤️

14 dagen geleden

Ik herken dit enorm.. me schoonmoeder is een schat hoor echt.. maar soms ook het nare gevoel dat alles om haar moet gaan.. en dat alles heel overdreven moet zijn.. dit gaat dan over cadeaus etc die ze geeft.. met de gender reveal heeft ze een auto stoel gegeven, heel lief maar die kleine past daar pas later in dus staat hij nu te verstoffen in de kelder.. terwijl ik duidelijk gezegd had geen grote cadeaus te willen krijgen.. (dus absoluut niet ondankbaar bedoelt, maar vind het zonde dat hij nu een jaar in de doos staat.) Wij hebben de standaard regel, slaapt de kleine dan slaapt hij en pakt niemand hem op. Wordt hij wakker of is het tijd voor de fles dan bieden wij aan of iemand hem vast wilt houden en dan ook zeker handen te wassen.. nu is het zo dat me schoonmoeder hem nog niet vast gehouden heeft omdat ze steeds op tijden komt na de fles en dat hij dus lekker slaapt. Maar ook dan gaat ze met der hand langs zijn gezichtje.. dan moet ik me ook echt inhouden.. Nu is onze kleine man gehaald doordat ik ingeleid ben, en is er een schattingsfout gemaakt met de grote.. ik had dus aangegeven wil je iets geven het liefst kleine maatjes rompers. (Omdat ik dus ben mee gegaan met het geschatte gewicht.. en dus weinig 50 had) waar komt ze mee aan.. allemaal zomer kleding die hij pas echt volgend jaar zomer misschien aan kan.. super lief wel, maar ik kan er nu niks mee.. en ik vind het soms zo moeilijk om er iets van te zeggen.. mij appt ze privé ook niet meer alleen mijn vriend nog.

14 dagen geleden

Reactie op ddaannn

Ik herken dit enorm.. me schoonmoeder is een schat hoor echt.. maar soms oo ...
Vind vooral dat gefriemel als hij slaapt ook zo vreselijk, en dat samen met de verwachting hem dan te mogen vasthouden. Bah..

14 dagen geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Die code is ook een goeie! Moet zeggen dat als ik het ergens echt niet mee ...
Ik herken het...🤭😂