7 Reacties

9 dagen geleden

Pfff hier precies hetzelfde! Alles wat zij doet vind ik niet goed genoeg volgens haar maar als mijn moeder het zou doen zou ik het geweldig vinden zegt ze. Word er doodmoe van💀 ze voelde zich zelfs gepasseerd dat mn moeder bij de bevalling was en zij niet🤡

9 dagen geleden

Reactie op Zoemachiels_

Pfff hier precies hetzelfde! Alles wat zij doet vind ik niet goed genoeg vo ...
verschrikkelijk!!! ze snappen het gwn niet! mijn moeder is helemaal niet zo. Ze zegt al zie ik jullie een maand niet en wel je schoonmoeder, dan denkt ze nou leuk voor haar.

9 dagen geleden

Reactie op aylinalken

verschrikkelijk!!! ze snappen het gwn niet! mijn moeder is helemaal niet zo ...
Juist! Heb ook al uitgelegd aan mn schoonmoeder dat ik gewoon heel erg close ben met mn moeder en dat altijd zou blijven. Maar de opmerkingen zijn echt verschrikkelijk! Ze eist ook echt aandacht. Kwam ze een bakje koffie drinken komt ze binnen zegt ze “zo wanneer kan ik haar in bad doen?” De kleine was 1 week oud en mijn man had haar nog niet eens in bad gedaan🤡

9 dagen geleden

Heeel herkenbaar ... Hier hebben ze compleet lak aan onze 'regels' 1. Even appen, en vragen of het uitkomt, voordat je langskomt. 2. Geen kusjes geven. Leek mij niet heel moielijk, maar ze bewijzen het tegendeel.. daarnaast komt de erfenis erbij kijken dat alles wat ik zeg genegeerd word of overheen gepraat word. Laatst stonden mijn schoonouders en ik bij de kleine te kijken. Goh, zijn oogjes lijken wel donker grijs te worden, zegt mn schoonmoeder. Waarop ik antwoord: nou, ze waren eerst nog donkerder, vind ze juist wat meer blauw. Nee, echt grijs, echt mooi, donker grijs, zegt mn schoonmoeder... Dit is met alles! Letterlijk alles wat ik zeg word tegen gesproken, en dan die vergelijkingen die nergens op slaan. Of het vervelend vinden dat hij veel slaapt. Want mijn man deed alleen hazenslaapjes. Uh ja, maar het is ook een kind van ons beide, het is zijn eigen kleine ik. Dus ja, zeeeeker irritaties. Ergens maakt het me nog onzeker ook, ik ben ook ooit "de schoonmoeder" als mama van een zoontje 😂

9 dagen geleden

Ze komen hier bijna dagelijks tot mijn ergenis. Ze moet en zou dingen doen zo als zij het wilt, gaat altijd over mijn grens heen en als ik daar wat van zeg moet ik me niet zo aanstellen het zijn maar gebroken nachten heeft zij ook gehad. Waardoor er weer verschrikkelijke ruzie ontstaat! Komt met ongevraagd advies over hoe ik het moet doen want dat ging namelijk zo in haar tijd 🤨 waarop ik dan weer reageer ja dat was ook 40 jaar geleden het is nu een andere tijd en andere manieren, ik doe het zo als het voor mij werkt en wat IK denk wat goed is voor MIJN kind!

9 dagen geleden

Hier mijn eigen ouders die jaloers zijn op mijn schoonouders. Mn ouders wonen ruim een uur op afstand en ik heb al jaren een moeilijke band met ze. Mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp en mijn man heeft een hele goede band met zn ouders. Na onze bevalling waar ik met de ambu ben opgehaald hebben ze ons huis helemaal opgeruimd en schoongemaakt, alle was gedaan en slingers opgehangen. Omdat het nogal heftig was hebben ze ons daarnaast best wel met rust gelaten maar stonden ze klaar zodra we iets nodig hadden. Mijn ouders daarentegen... ik moet bij hun duidelijke grenzen aangeven en dan nog proberen ze die te overschrijden. Ze hebben geen oog voor ons maar alleen voor dat ze zelf opa en oma geworden zijn en dit willen ze graag uitdragen naar iedereen in hun dorp. Dus ze waren boos dat ze niet langs mochten komen in het ziekenhuis, boos dat ze de kleine niet mochten vast houden ondanks dat hij de fles kreeg van mijn man. En boos toen ze langs wilden komen maar ik aangaf dat die dag niet uitkwam omdat mn schoonzus op bezoek kwam. Ik kreeg toen letterlijk te horen "ja wij komen wel op de laatste plaats he" pfff ik was 1,5 week geleden bevallen en hierbij bijna op het randje van de dood geweest.. het gaat niet om jullie en ook mijn man heeft familie, maar dat is blijkbaar nogal moeilijk in te zien. Daarnaast waren ze gewoon al langs geweest een paar dagen ervoor.. Sorry een lang verhaal maar ik begrijp dus wat je schrijft. Uberhaupt allemaal al erg vervelend zulke verstandighoudingen. Maar nu met je kersverse gezinnetje en allemaal emoties die je doorvoelt is het extra kut

8 dagen geleden

Hier net zo hoor... Ze komt vaak zo even langs om bij de baby te kijken, vind ik allemaal prima. Maar zij heeft liever dat mijn baby altijd wakker is anders vind ze het niks aan.. Als ze dan langs komt en ze slaapt probeert ze haar dan ook altijd wakker te maken.. Ik zit zelf wel eens met een huilende baby omdat ze krampjes heeft. Ik ben dan blij dat ze even slaapt. Zij wil zondag ook langs komen met haar zus, maar alleen als ze dan wakker is want dan heeft ze er meer aan. Ik moet haar dan ook appen als ze wakker is 🤦‍♀️ Ik erger mij daar best wel aan, want zij heeft geen vaste tijden dat ze wakker is.. Ik doe daarintegen ook heel veel met mijn eigen moeder. Ik ben zelf enig kind en woon ook dicht bij m'n ouders.