6 Reacties

5 dagen geleden

30/40 min slapen is heel normaal op deze leeftijd, ze hebben een slaapcyclus van 30-45 minuten en kunnen nog moeilijk meerdere cycli aan elkaar knopen. Je kan eens op slaaptipsvoorbabys.nl kijken voor tips hoe je kan helpen je kind weer te laten slapen maar het is dus wel heel normaal (en herkenbaar)

5 dagen geleden

Helemaal normaal dat babys van die korte slaap cyclussen hebben als ze ‘alleen’ slapen. Wij doen overdag eigenlijk volledig contactslaapjes, hij slaapt dan eigenlijk van voeding tot voeding (2-3 uur). Heerlijk genieten van de knuffels! Ooit ga je het missen 🥰

5 dagen geleden

Helaas hoort dit er echt bij zoals jipjvw al zegt en moet je er even doorheen. Niet leuk, wel normaal. Een draagdoek kan je hierin helpen dat je je handen dan tenminste vrij hebt en nog wel wat dingen kunt doen. Zo is het straks ook dat je met 6 weken denkt er gaat nooit een ritme in komen, en dan vanaf 7 weken is dat ritme er ineens. Even doorzetten en vraag gewoon hulp. Als jij even een keer tussendoor wat uurtjes bij kunt slapen ziet de wereld er ook alweer heel anders uit.

5 dagen geleden

Helaas hoort dit erbij, bij onze oudste van alles geprobeerd en slaapcoach ingeschakeld. Zij heeft tot ruim een jaar dutjes van een half uur gedaan. Super slopend inderdaad. Ik heb toen veel hulp ingeschakeld dat zij even een rondje gingen wandelen zodat ik kon slapen. Huishouden heb ik al vrij snel opgegeven. Draagzak scheelde dan nog een beetje dat ik toch nog iets kon doen

5 dagen geleden

Mijn zoontje heeft dit ook. Slaapt overdag goed in de wandelwagen of draagzak en s avonds tot 1u slaapt hij op mijn vriend zijn borst. Daarna voed ik hem en kan ik hem een paar uur naast mij in de co-sleeper leggen tot zijn volgende voeding. Na de tweede voeding in de nacht (meestal rond 4u/5u) blijft hij wakker met krampjes/gejammer. Gek want na zijn eerste voeding in de nacht heeft hij nergens last van

5 dagen geleden

Reactie op Nover

Helaas hoort dit erbij, bij onze oudste van alles geprobeerd en slaapcoach ...
Ik sliep ook wel vaak gewoon op de bank met de baby bovenop me. Ik weet dat dit wordt afgeraden en daar moet je je dus goed bij voelen.