20 Reacties
18 dagen geleden
Misschien voor het sussen een white noise apparaat aanschaffen? Of probeer het eerst een met YouTube voordat je misschien wel iets koopt wat helaas niet werkt. Wat betreft de reflux zou ik hem echt wel wat langer rechtop houden, 20 tot 30 minuten. Ook wil het helpen om zijn bovenkant van t matras, waar hij met zijn hoofd ligt, iets te verhogen. Zo ligt hij wat “rechter” waardoor het minder omhoog komt. Vraag ook vooral het CB om advies. Ik hoop dat het snel beter wordt, jullie kunnen dit!🫶🏼
18 dagen geleden
Reactie op Aruna22
Misschien voor het sussen een white noise apparaat aanschaffen? Of probeer ...
White noise kan, maar hoe kan ik hem dan ooit overdag in slaap krijgen wanneer ik van huis ben? Zijn cosleeper heeft een refluxstand en staat al op de hoogste stand maar toch komt er eten omhoog. Wanneer ik hem langer overeind houdt om te boeren begint hij al te spartelen en zoeken naar de tepel. Niet om te drinken, maar als troost. Vandaar dat de lactatiedeskundige mij inbakeren had geadviseerd. Daarna pas sussen.
Maar goed, stel ik houdt hem inderdaad rechtop en dat lukt zonder te spartelen. Dan is het toch zielig om hem daarna weer wakker te maken om zijn luier te doen?
18 dagen geleden
Reactie op Aruna22
Misschien voor het sussen een white noise apparaat aanschaffen? Of probeer ...
Ook ga ik dan over de wakkertijden heen wat mij weer een negatieve spiraal lijkt
18 dagen geleden
Aanvulling: 5 min na deze post werd hij wakker van weer een volle plasluier. Deze heeft mijn man verschoont. Ik ben gaan douchen en heb hem gevoed. Tijdens het voeden weer gepoept en nu in slaap aan het vallen. Probleem is dat ik hem nog moet boeren en verschonen. Dan wordt ie weer wakker en moeten we m weer stil zien te krijgen... En daarna waarschijnlijk wéér binnen een uur een volle plasluier.
Iets doen we niet goed
18 dagen geleden
Hoi,
Klinkt als een pittige tijd voor jullie :(
Kun je maat 2 van Pampers proberen? Die gebruik ik, want 1 zat idd zo vol. Verder heb ik helaas geen tips, klinkt alsof je alle logische dingen al probeert. Enige is nog dat je de osteopaat kunt proberen. Bij mijn eerste zoontje die ook onrustig was bleek er een ruggenwerveltje scheef te zitten. Waarschijnlijk door de bevalling. Was zo opgelost en daardoor werd hij kalmer. Ik hoor ook van andere mama’s goede verhalen over de osteopaat, al is het ter bevestiging dat alles lichamelijk goed is.
Veel sterkte voor jullie!
18 dagen geleden
Reactie op Petit rêve
Hoi,
Klinkt als een pittige tijd voor jullie :(
Kun je maat 2 van Pampers p ...
Zeker pittig! Maat 2 lijkt me zo groot omdat hij nog geen 4 kilo is. Of denk je dat dat past?
Osteopaat sta ik voor open, maar de eerste 10 dagen tot de kraamzorg gedroeg hij zich zo voorbeeldig! Lijkt me dat de osteopaat wat zou kunnen betekenen als hij inderdaad gelijk na de geboorte "last" zou hebben, maar omdat het nu oas opspeelt twijfel ik daarover
18 dagen geleden
Voor overdag, die van ons is gek op de draagzak. Valt die altijd in slaap van. Eerst even krijsen als je hem erin doet maar paar meter wandelen en hij is knock out. En dan heb jij zelf ook je handen vrij.
Verder drinkt onze kleine (nu 4 weken) vaker dan 3 a 4 uur overdag, voed op verzoek aan de borst en meestal om de 2 a 3 uur maar hij clustert ook vaak. Dus verschonen hem ook wat vaker, eigenlijk altijd volle plasluier en meestal ook poep.
‘s nachts in totaal tussen de 45 min en 1,5 uur bezig (voeden, verschonen, omhoog, en in bed). Bakeren hem ook in. En kruikje in bed zodat het voorverwarmd is kan ook helpen. Is het verschil tussen jouw lichaam en bed minder groot.
Hier ook veel krampjes en reflux. Dus omhoog houden (meestal 15 min zeker) En heb een cosleeper die ik bij de kant van z’n hoofdje wat hoger heb gezet wat ook kan helpen.
Vind het ook echt wennen en pittig hoor, zeker wanneer die een krijsbui heeft en niet stil te krijgen is.
Bouncen op een yogabal is dan voor hem een van de favorieten.
Succes! En je kan altijd het consultatiebureau bellen, daar zijn ze voor!
18 dagen geleden
Reactie op Anoniem_97
White noise kan, maar hoe kan ik hem dan ooit overdag in slaap krijgen wann ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/distinq-white-noise-machine-witte-ruis-slaaptrainer-voor-baby-slaaphulp-met-8-verschillende-kleuren-led-verlichting-en-29-rustgevende-geluiden/9300000149799643/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9300000149799643&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAoae5BhCNARIsADVLzZd3ZyIocYgLwcXFw8R_qBpwFSjD26DSiQP_LgBdsLDopE61uSS8YYYaAiVAEALw_wcB
Deze white noise machine kun je opladen en gaat lang mee! Kan je jn de kinderwagen leggen bijvoorbeeld, of in de auto gebruiken.
En een speen?
Als hij eindelijk slaapt zou ik hem niet verschonen nee. Pampers vallen smal dus ik zou zoeken naar een bredere luier en maatje groter. Zolang de gaten bij de benen goed dicht zijn zou die niet moeten lekken.
Ik gebruik zelf woezel en pup van etos, bijna nooit dat die doorwerken.
18 dagen geleden
Gebruik je een speen? Je geeft namelijk ook aan dat hij je tepel blijft zoeken voor comfor dus misschien is een speentje wel uitkomst voor de zuigbehoefte.
Ook over gaan naar maat 2 luiers.
Kilo's op de verpakkingen loslaten! Dat is namelijk maar een indicatie en geen graadmeter.
Misschien een groteremaat romper zodat de luier wat meer ruimte heeft om uit te zetten.
Succes 😘
18 dagen geleden
Ik zou voor een grotere maat luier gaan, white noise gebruiken ipv zelf shh-en, speentje na de voeding en minimaal 20 min rechtop na voeding. Je kan ook gaan bouncen met hem op een yogabal.
Wij beginnen met een luier, dan 20 min voeden, daarna speentje en rechtop knuffelen en daarna terug in de co sleeper. Hij draagt een slaapzakje.
Ik zou je niet zo druk maken om wakkertijden en hoe dingen zouden moeten en vooral kijken maar wat het beste werkt voor jullie.
17 dagen geleden
Reactie op Anoniem_97
Aanvulling: 5 min na deze post werd hij wakker van weer een volle plasluier ...
Jullie doen het zeker goed, het klinkt alsof jullie kindje snel overprikkeld is, dus probeer ergens rust in te vinden en hij is nog zó klein!! Laat los wat ie moet leren, daar waren wij bij onze 1e ook druk mee; ze moet geen 'verkeerde' gewoontes aanleren, dat was echt onzin, achteraf... Een kindje ontwikkelt zich zo snel dat ie nu echt nog geen gewoontes ontwikkelt.. Hij heeft jullie eerst zo hard nodig, zeker de eerste 3 maanden is er vaak maar beperkt een ritme; go with the flow.. Zodra ie groter wordt, komt t echt goed. Mijn advies zou zijn; kijk naar wat voor jullie werkt en waar hij (en jullie!) rustig van worden. Het is pittig die eerste tijd... En ook ik heb goede ervaring met osteopaat, ook al leek er eerst niks aan de hand.. Sterkte!!!
17 dagen geleden
Wat een zoektocht is het, hè!
Ik lees dat je enorm je best doet om het goed te doen voor jullie kindje. Alleen dit al zegt me dat jullie het goed doen voor hem!
Bij mijn eerste was ik ook zo op zoek naar een methodiek om het goed te doen. En ik was ook zo bang voor verkeerde slaapgewoontes.
Wat mij enorm heeft geholpen is het boek: slaap! Van Susanne Willekes. Ik dit boek staat o.a. dat je in de eerste 6 maanden niks 'fout' kunt doen voor je kleine wat betreft slaap.. Dat je in deze periode alles mag doen om hem te laten slapen. En er staan tips hoe je wel al een beetje kunt toe werken naar een ritme.
Ik vond het persoonlijk heel fijn om dit te weten. Dat het in de eerste 6 maanden belangrijker is dát een kindje slaapt in plaats van 'hoe'. Dus wieg, sus, wandel, baker in. Doe wat nodig is voor je kindje om hem lekker te laten slapen en werk rustig toe naar een ritme waarbij je kindje in bed zijn slaapjes zal gaan doen. Tips daarvoor staan in dit boek.
Het komt goed! Jullie zoontje is nog maar drie weken oud. Geef het de tijd. Leer hem kennen. En probeer los te laten. Het komt goed. Ook jullie kindje zal een ritme gaan krijgen en lekker in zijn bed zijn slaapjes gaan doen.
17 dagen geleden
Ik merk in je posts dat je erg bang lijkt voor negatieve gevolgen als je iets anders doet dan hoe het ‘hoort’. Mijn tip: laat alle ideeen los over tijden, schema’s, wat moet, negatieve associaties, etc, en ga het op instinct doen. Ik heb letterlijk geen flauw idee hoelang onze zoon wakker is, wanneer hij het laatst heeft gevoed, etc, we kijken alleen naar zijn signalen.
Ik denk wel dat het verschonen na voeden een probleem kan zijn, daardoor wordt hij waarschijnlijk weer te wakker? Lekken zijn luiers door? Dat haal ik niet uit je post. Wij verschonen voor voeden en alleen erna bij poepluier. In de nacht geen plasluiers verschonen, maar: voeden, boeren, lang genoeg rechtop en weer slapen. Ik voed dan ook regelmatig in slaap. Als zijn luiers niet doorlekken, zou ik proberen na het voeden niet te verschonen.
17 dagen geleden
Reactie op Eliza93
Ik merk in je posts dat je erg bang lijkt voor negatieve gevolgen als je ie ...
Ook nog een andere gedachte, hoe doe je het shushen? Onze zoon zachtjes shushen en rustig wiegen werkt niet voor ons. Wij zetten een muziekje op en gaan dan echt hard met hem dansen terwijl hij in de aapjeshouding op de arm ligt, HARD shushen in zn oor, en hij slaapt binnen 3 nummers. Dit werkt bijna altijd bij ons.
16 dagen geleden
Reactie op Josjes
Voor overdag, die van ons is gek op de draagzak. Valt die altijd in slaap v ...
Haha dit is zooo herkenbaar! Bij papa wil die vaak wel weggelegd worden of stil liggen. Bij mij wil die bij huilen gelijk aan de borst. Draagzak denkt hij in begin vreselijk te vinden, maar als hij geen honger heeft is die binnen 10 minuten helemaal vertrokken tot de volgende voeding. Als hij blijft krijsen dan is het meestal toch honger, ondanks dat hij 1,5-2 uur geleden nog aan de borst heeft gezeten.
15 dagen geleden
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik wilde graag op de berichten reageren maar bet gaat helaas alleen maar slechter. Ook het aanhappen van de tepel lukt niet meer... ik zal hier even een aparte post voor maken. Iedereen bedankt