30 Reacties
4 dagen geleden
Wij gebruiken wel vanaf het begin een slaapzak. Ik woon in Duitsland en daar is dat het advies. Ik voel me zelf daar ook het prettigst bij maar het is lastig dat het advies dus niet overal gelijk is.
4 dagen geleden
Ons dochtertje is bijna 5 weken en ze ligt nu 2 weken in de slaapzak van puckababy de 3tog.
4 dagen geleden
Met 3/4 weken ben ik over gegaan naar de slaapzak. Dekens werden weg geschopt en ik heb sowieso een hekel aan dat strak instoppen, voelt voor mij veel onveiliger.
Hier was het advies dat ik over mocht wanneer ik wilde, dus hebben we dat redelijk snel gedaan. Totaal geen spijt van want ze slaapt er heerlijk in!
4 dagen geleden
Ze mogen een slaapzak aan, zodra ze niet meer met hun hoofdje door het gat terug kunnen. Dat het wat strakker lijkt te zitten bij het nekje,dat hoort, want anders kan je baby zich terugtrekken in de slaapzak.
36,6 is een prima temperatuur, snachts daalt ook jouw eigen lichaamstemperatuur.
Onze dochter slaapt momenteel in een 'love to dream' inbaker-slaapzak en onder een dekentje.
4 dagen geleden
Ik heb m’n kids altijd vanaf dag 1 (oké bijna een week ivm ziekenhuis nachten) in slaapzak gedaan. Zeker als je kind in Co sleeper ligt lijkt mij dit geen probleem. Ik gebruik enkel de slaapzakken vd Hema, nu nog met tog 2 en volgende maand als het kouder is heb ik tog 3 ook liggen. Daaronder heeft ze gewoon haar overdag kleding aan. En heb nog een lakentje erover zodat ik haar goed kan toestoppen 😊
4 dagen geleden
Wij zijn met drie weken over gegaan op slaapzakken aangezien ze zich los wurmde uit de dekens. Met zes weken zijn we over gegaan naar een Swaddle up aangezien ze erg begon te maaien met haar armpjes.
4 dagen geleden
Onze kleine slaapt vanaf week 4 in een slaapzak. Wij gebruiken een slaapzak van het merk Lodger, de Hopper Sleeves Rib en dan de newborn, kleinste maat, deze is perfect en heeft een tog van 3.5 volgens mij. De armen kunnen er eventueel ook af. Hier enkel met een romper en dan slaapzak. En gaat heel goed 😄
4 dagen geleden
Wij gebruiken al vanaf dag 1 de Puckababy piep en dat gaat harstikke goed. De kraamzorg zegt ook dat dit prima is, als hij het fijn vindt vooral doen is haar motto! Zolang een slaapzak goed past en de baby dus niet met het hoofd in de slaapzak kan zakken is het prima veilig!
4 dagen geleden
Reactie op Mdj98
Is dat een fijne slaapzak?
Ja ze vind hem fijn ze slaapt er ook beter in.
4 dagen geleden
Hier vanaf zo'n 2 weken over op een slaapzak ivm veel bewegen en daarom dekens aftrappen. Wij hebben ook oa de Hema takkie variant (tog 3). Daaronder een romper met lange mouwen + pakje/truitje/broekje en sokken. Ik heb het idee dat ze het warm genoeg heeft. Ze slaapt er goed in.
4 dagen geleden
Reactie op MKL1992
Hier vanaf zo'n 2 weken over op een slaapzak ivm veel bewegen en daarom dek ...
Oh! Ik dacht altijd dat het tog 3 in totaal was (bij kamertemp 18)? Dus dat er dan geen kleertjes meer onder mogen? Blijf het ondanks alle figuurtjes en schemas toch ingewikkeld vinden.
Manlief is nú in de hema de vosjes/takkie slaapzakken aan het kopen omdat onze kleine van 4 weken nu het dekentje begint weg te trappen. En vanochtend overdwars in bed wakker werd…
4 dagen geleden
Reactie op mimi315
Oh! Ik dacht altijd dat het tog 3 in totaal was (bij kamertemp 18)? Dus dat ...
Die hele tog berekeningen vind ik ook helemaal waardeloos 😅 Wij doen dit nu op advies van consultatiebureau en op gezond verstand 😇(ze voelt qua temp aangenaam aan). Hier ook slaapkamertemp van 17/18.
4 dagen geleden
Ik vind het ook lastig die tog waardes!
Voor nu slaapt ze nog onder laken en dekentje, maar als ik overga op een slaapzak wil ik er het liefst een waar ze met haar kleertjes in kan en het niet te warm is. Want nu slaapt ze nog zo veel, dan wil ik niet de halve dag aan-uitkleden.
De tog 3 van de Hema, of de tog 2 van de puckababy newborn zou dan wel of niet kunnen bij een kamertemperatuur van zo'n 18 graden?
4 dagen geleden
Reactie op JSvE
Ik vind het ook lastig die tog waardes!
Voor nu slaapt ze nog onder laken ...
Ik denk dat onze kamer vaak ook iets koeler is.. heb het raam op een heel klein kiertje omdat ik anders met hoofdpijn wakker word. Vanmorgen de slaapzak aangehad met een rompettje met lange mouwen en een dun boxpakje. Was prima! En het is de takkie slaapzak, tog3
2 dagen geleden
Wij gebruiken de hema slaapzakken. Past prima hier! Gebruiken ze vanaf week 3 al, hij beweegt veel minder nu en ligt niet meer dwars in bedje.
Ik let overigens totaal niet op TOG waarden. Ik voel gewoon of hij in nekje warm/koud is.
Hij slaapt in een boxpakje en sokjes. Doe wel vaak een dekentje erover nog.