Momenteel slaapt onze vijf weken oude baby in zijn cosleeper met een pyjama aan en onder een laken met dekens. Ik probeer de TOG waarde in de gaten te houden maar heb regelmatig het idee dat hij meer nodig heeft dan "mag". Zijn temp houdt niet over, is rond de 36,6 en soms iets eronder. Overdag is zijn temp rond de 37. Wanneer ik hem warmer toestop houd ik nauwlettend in de gaten of hij het niet te warm krijgt.
Onze kraamzorg raadde af om een slaapzak te gebruiken vanaf de geboorte, maar ik weet niet meer goed wanneer dit nou wel mocht. Ik heb vorige week een Puckababy piep gekocht, maar deze vind ik erg strak zitten rond zijn nekje. Ook heb ik het idee dat hij het echt heel vervelend vindt liggen.
Ik heb een dikke Takkie slaapzak liggen van de Hema. Dit is de wintervariant, nou heb ik laatst ergens gelezen dat deze blijkbaar nog aan de koude kant is...
Wie oh wie kan mij helpen? Mijn voornaamste vraag is, wanneer is de beste tijd om met een slaapzak te beginnen. En welke raden jullie dan aan?
Dank!