14 Reacties
één maand geleden
Ieder kindje is anders. Mijn dochtertje was snel koud. Zij sliep in romper lange mouwen, pyjama, slaapzak en deken!
Mijn zoontje nu in romper korte mouwen, pyjama en deken. Zelfde bed, zelfde kamer
Vooral goed in het nekje voelen. Als ze het koud hebben slapen ze ook slechter
één maand geleden
Mijn dochtertje is nu 3,5 week oud en slaapt al ruim week nu in slaapzakje. Met romper en daaroverheen heb ik wel lakentje en fleecedekentje nog kort opgemaakt. Ze slaapt heerlijk.
één maand geleden
Reactie op steffy2811
Mijn dochtertje is nu 3,5 week oud en slaapt al ruim week nu in slaapzakje. ...
En om hoeveel tog gaat jou slaapzak ??
één maand geleden
Ik vond dit altijd heel handig bij m’n eerste 🙂 komt uit dit artikel: https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/tog-waarde/
één maand geleden
Reactie op DidiVriens
Ik vond dit altijd heel handig bij m’n eerste 🙂 komt uit dit artikel: http ...
Dankjewell! Ik zie wat wel op internet van zulke dingen, maar allemaal anders.. dan haal ik de mouwen er vanaf! En dan gewoon romper eronder of nog een t-shirt
één maand geleden
Reactie op Denisek2001
En om hoeveel tog gaat jou slaapzak ??
Ik heb een 4 seizoenen slaapzak en gebruik nu alleen de binnenkant met lange mouwen nog. Totaal samen is het 3,5 tog. En die andere slaapzak is gewoon van de c&a heb ik gekregen geen idee wat de tog waarde is maar is wel lekker dik en ziet er warm uit. Ze heeft het ook niet koud naar mijn idee en ook niet te warm.
Op de foto de slaapzak van de c&a.
één maand geleden
Mijn verloskundige en kraamverzorgster keken me met grote ogen aan toen ik het had over TOG waardes. Ik vraag me ook een beetje af hoe belangrijk ze zijn. Want m’n dochter (10 dagen) koelt ‘s nachts ontzettend veel af terwijl ze met een TOG aan wat ze aanheeft wel al uit zou komen op 6/7 wat dan voor ‘warmtestuwing’ zou zorgen terwijl ze net aan stabiel rond de 36,5 blijft 🤨. Voor mij is het allemaal nog een beetje een raadsel…
één maand geleden
Reactie op willietibbie
Mijn verloskundige en kraamverzorgster keken me met grote ogen aan toen ik ...
Ik kreeg van de kraamhulp bij de intake ook te horen dat ze weinig met TOG waardes doen maar eigenlijk vooral naar het kind zelf kijken.
één maand geleden
Reactie op Veenhuisje
Ik kreeg van de kraamhulp bij de intake ook te horen dat ze weinig met TOG ...
Denk ook dat TOG waardes meer relevant zijn voor iets oudere kindjes (6+ maanden) ipv newborns. Ons zoontje van nu bijna 3 had/heeft het altijd snel koud en ik doe dus altijd een ‘level up’ tov het advies.
één maand geleden
Reactie op Lyske
Iemand een tip voor kleine slaapzak? Heb nu een slaapzak van hema en prenat ...
Wij hebben een wolfleece slaapzak van het merk Unaduna (TOG 2,5) en voor ons kleine meisje past die perfect.
één maand geleden
Voor alleen de tog waarde zou dit te warm zijn. Maar dit is echt bij ieder kindje anders.
Onze zoon slaapt met een love to sleep slaapzak van 1 tog, in een romper en boxpakje. Daar overheen een lakentje, hydrofiele doek & dekentje. En onze kamer is standaard 19 graden.
één maand geleden
Misschien gewoon uitproberen en bij de nacht verschoningen gaan temperaturen.. is het beste middel om te kijken of hij het te warm of koud heeft denk ik.. ieder kindje is weer anders