10 Reacties
één maand geleden
Je zegt het zelf al, ze is net twee weekjes uit haar veilige omgeving, jou buik. Geborgenheid is dan wat ze zoeken, veilig en dicht bij mama. Niet zo gek dat slapen (nog) niet zelfstandig wil ♡
één maand geleden
Mijn dochter is bijna 3 weken en hier precies hetzelfde. Volgens de vk is dit heel normaal. Tijdens de zwangerschap werden de baby’s vaak actief zodra wij zelf in bed lagen. Dit patroon zet na de bevalling dus nog eventjes door.
één maand geleden
Herkenbaar! Overdag slaapt onze dochter (van bijna 3 weken) prima en lekker rustig, in de nacht heel onrustig, kreunen, woelen, piepen, huilen. Tenzij ik haar op m’n borst leg maarja dan kan ik ook niet slapen.
Twijfel steeds om haar te pakken of te laten woelen…iemand daar ideeën over? Ze huilt dan eerst nog niet maar is heel onrustig en kreunt etc. Had gelezen dat dit ook actieve slaap kan zijn maar in elk geval valt ze ongeveer nooit ‘s nachts in diepe slaap. Als ze huilt pak ik haar wel bij me.
Hoop toch dat er tips zijn want ik kan zelf niet slapen in de nacht wat vrij jammer is (wissel nu af met m’n man in een ander bed om toch 2-3 uur slaap te krijgen) en niet zo goed vol te houden. BedanktB
één maand geleden
Herkenbaar! Overdag slaapt onze dochter (van bijna 3 weken) prima en lekker rustig, in de nacht heel onrustig, kreunen, woelen, piepen, huilen. Tenzij ik haar op m’n borst leg maarja dan kan ik ook niet slapen.
Twijfel steeds om haar te pakken of te laten woelen…iemand daar ideeën over? Ze huilt dan eerst nog niet maar is heel onrustig en kreunt etc. Had gelezen dat dit ook actieve slaap kan zijn maar in elk geval valt ze ongeveer nooit ‘s nachts in diepe slaap. Als ze huilt pak ik haar wel bij me.
Hoop toch dat er tips zijn want ik kan zelf niet slapen in de nacht wat vrij jammer is (wissel nu af met m’n man in een ander bed om toch 2-3 uur slaap te krijgen) en niet zo goed vol te houden. . Bedankt!
één maand geleden
Reactie op mandymm
Herkenbaar! Overdag slaapt onze dochter (van bijna 3 weken) prima en lekker ...
Herkenbaar hoor, de nachten gaan duidelijk minder goed dan overdag. Ze slapen heerlijk in de kinderwagen beneden. Dat doen we ook snachts als ze in de cosleeper heel onrustig zijn om de ander 2 uur slaap te gunnen tot de volgende voeding. Als je kan afwisselen met een partner is dat een optie?
Hier piepen ze ook viel ivm prematuur. Als ze kreunen haal ik ze niet direct uit bed, maar leg ik mijn handen op hoofd en lichaam om te kalmeren. Als ik ze op til worden ze meteen helemaal wakker. Soms helpt een speen ook (die elke 5 minuten uitvalt maar goed).
Ook slaapt een van de twee in een puckababy piep, ze is nu veel rustiger snachts.
Zoiets nog te proberen?