15 Reacties

24 dagen geleden

Wij laten de kleine lekker overdag in de box slapen en savonds na de voeding van hier vaak half 9 ga ik naar boven en gaat ze in de wieg. Meestal meld ze zich om half 8 en dan ga ik naar beneden samen met de kleine en de peuter

24 dagen geleden

Hier slaapt onze kleine meid overdag in de bak van de kinderwagen lekker in een dekentje slaapt ze heerlijk! En snachts in d'r wiegje

24 dagen geleden

Vanaf het moment dat ze een dag nacht ritme ontwikkelen en overdag actiever zijn raden ze aan om de box te gebruiken voor spelen en de wieg in een donkere kamer voor slapen. De eerste paar weken hebben ze dat besef nog niet en kunnen ze nog lekker overal slapen waar ze willen.

24 dagen geleden

Hier probeer ik alvast 1 dutje die van de ochtend te wennen in eigen ledikant. Ene dag lukt dat omdat ze snel slaapt en de andere dag is ze onrustig en heb ik de tijd niet om steeds naar boven te lopen met me peuter beneden en slaapt ze beneden.

24 dagen geleden

Hier proberen we haar weg te leggen in ledikantje overdag en snachts co sleeper. In de box alleen wnnr ze wakker is en om te spelen. Ook idd omdat we dat hadden gehoord en willen ledikantje alvast oefenen dus zo op de dag is dan alvast een goed begin. Het ritme was bij ons ook zoekende en ontstaat nu wel een beetje richting week 6

24 dagen geleden

Hier overdag in de box en het babynestje en savonds boven bij ons in ledikantje. Ledikantje gaat deze week wel naar eigen kamer.. ik zou haar liever overdag ook boven brengen door aan rust en stilte te laten wennen. Maar dit gaat nog niet ivm keizersnede

24 dagen geleden

Wij proberen haar te laten slapen in het bedje en wakker in de box, maar soms valt ze in slaap in de box en dan laten we haar gewoon lekker liggen, dat geldt ook voor de kinderwagenbak als we hebben gewandeld. Als ze slaapt, gaan we er niet heel veel mee slepen, dan wordt ze ook snel weer wakker en onrustig.

24 dagen geleden

Onze zoon is nu 3 weken oud en slaapt overdag voorlopig nog in de box (of in de kinderwagen of op ons) en ‘s avonds en ‘s nachts in de co-sleeper. We doen dit zo totdat hij meer wakker is en een ritme krijgt. Nu slaapt hij nog zoveel, dan houd ik hem liever in de buurt. Als ik hem in z’n bedje zou leggen wanneer hij slaapt, zou hij de hele dag wel boven kunnen liggen haha Dat hij in z’n eigen bedje gaat slapen komt nog wel :)

24 dagen geleden

Hier slaapt ze overdag 1x een dutje in haar ledikant boven, meestal wanneer haar broer ook zijn middagdutje doet. De andere momenten nog in de box. De avonden en nachten slaapt ze veelal in haar ledikant.

24 dagen geleden

Reactie op mdkdv

Onze zoon is nu 3 weken oud en slaapt overdag voorlopig nog in de box (of i ...
Hier ook 💛

24 dagen geleden

Overdag slaapt ze heerlijk in de box. (Of in onze armen) We zijn dan zelf beneden en hebben constant een oogje op haar. Ik had van te voren gedacht dat ook haar ledikantje wel gebruikt zou worden maar daar ben ik zelf totaal nog niet aan toe. Ik wil haar gewoon heel graag in dezelfde ruimte hebben. 's Nachts slaapt ze in de co sleeper naast ons bed. Baby's slapen nog zoveel dat ze dan wel heel veel uren alleen zijn als je ze alleen in hun bedje laat slapen. En de associatie van box=slapen of box=spelen kan een newborn volgens mij niet maken. Zou me daar niet druk over maken nu ze nog zo klein zijn.

24 dagen geleden

Reactie op mdkdv

Onze zoon is nu 3 weken oud en slaapt overdag voorlopig nog in de box (of i ...
Precies dit!

23 dagen geleden

Hier ook overdag in de box, s nachts in de co-sleeper. Had beetje dezelfde vraag nadat ik braaf het CB foldertje had gelezen 😅 maar idd wel logisch, zolang er nog geen ritme is… En onze kleine van 12 dagen doet idd nog niet veel anders dan eat-poop-sleep-repeat. Zag nog niet echt in hoe dat hij “kan spelen in de box” 😅

23 dagen geleden

Slaapt jullie kleine ook plots moeilijker? hier bijna 5 weken oud

23 dagen geleden

Reactie op aylinalken

Slaapt jullie kleine ook plots moeilijker? hier bijna 5 weken oud
Ik heb het op bepaalde momenten van de dag. Dan vooral eind middag en de avond dat ze moeilijker in slaap komt en onrustig is. Is dan echt zoeken naar wat ze wil en soms helpt het ook meer eventjes.