31 Reacties
2 weken geleden
Geen oplossing, maar ik lees graag mee. Hier exact hetzelfde verhaal. Viel altijd zelf in slaap tussen 19 en 20 en werd om 6:30 wakker. 2 dutjes.
Nu moeten we ernaast zitten om hem in slaap te laten vallen. Wordt ‘s nachts meermaals wakker, gaat dan (met hulp) weer slapen. Van 3 tot 5 wakker, schreeuwen kletsen spelen. Om 5 geven we een fles warm water en dan valt hij weer in slaap. Het breekt op.
Geprobeerd om hem te laten huilen. Eerder een fles. 1 dit ipv 2 dutten. Paracetamol. Niks helpt
2 weken geleden
Zelfde hier, en word helemaal gek😅
Hij is van 14 okt
Over het algemeen een goede slaper maar de laatste nachten zijn mega heftig.
Gaat om 19.00 naar bed en word rond 23.30 wakker dan even een klein flesje en vanaf 4.00/4.30 klaarwakker! Gillen krijsen.
Niks is goed, wilt ook geen fles.
Weet het echt even niet meer. Zit nu al 3 dagen beneden vanaf 4.30 💤
2 weken geleden
Hier nooit een goede slaper gehad, maar dat nachtelijke gespook van 2 tot 3 uurtjes lang is hier al sinds half november. Begon met een paar keer per week. Sinds december elke fucking nacht op iets van 6 nachten na... wordt helemaal leip. Ik heb al 15 maanden niet meer langer dan 4uur achter elkaar kunnen slapen
2 weken geleden
Reactie op Anoniem_97
Hier nooit een goede slaper gehad, maar dat nachtelijke gespook van 2 tot 3 ...
Ja hier precies hetzelfde. Echt dodelijk vermoeiend. Ik heb het inmiddels los gelaten maar op sommige dagen duurt het in ochtend wel even tot ik me metaal weer opgepakt heb 🤣
2 weken geleden
Reactie op Natureandwalks
Ja hier precies hetzelfde. Echt dodelijk vermoeiend. Ik heb het inmiddels l ...
Omg een mede lotgenoot! 😭😭 Wat zijn we sterk pfff..
2 weken geleden
Heel herkenbaar 😭! Als hij wakker wordt dan weten we gewoon alweer hoe laat het is ebnzijn we 2uur (!) de sjaak… Klaar wakker is hij dan en ho maar als je weg loopt. In bed nemen is ook geen optie want dat is alleen maar gezellig dus slapen mooi niet. Het enige wat helpt is in slaap wiegen… we wisselen af in de schommelstoel.
Vannacht was hij 04:30 wakker, zo een rottijd.. toen om 05:30 toch maar opgestaan en de dag gestart.
We doen nog wel 2 dutjes dus ik denk dat dat snel moet gaan veranderen. Maar hij is sochtends zo snel moe
2 weken geleden
Hier net hetzelfde… we zijn al een tijdje over op 1 dutje en dachten eerst aan oververmoeidheid maar dat is het duidelijk niet want meer slapen overdag geeft nog meer wakkertijd‘s nachts 😳
Hier is ze tegenwoordig meestal wakker vanaf 1 a 2u en dan enkele uren wakker (tot 3 a 4u)… vreselijk want sommige dagen moet ik op om 5u30 dus dan heb ik heel weinig slaap gehad. Toevallig deze nacht wel verschillende keren wakker geweest maar geen lange blok meer dus ik hoop dat het aan het passeren is… intussen al bijna 4weken bezig hier …
Het is ook echt nabijheid dat ze wil, ‘s avonds bij het slapen gaan lukt het ook enkel met nabijheid en wiegen terwijl ze ervoor alleen in bedje in slaap viel dus hopelijk komt dat weer terug 🤞
2 weken geleden
het is een zware en pittige slaapfase! maar door geborgenheid te bieden wordt het uiteindelijk beter!
als hij/zij altijd tot 07:30 heeft geslapen zou ik niet persoonlijk om 04:30 naar beneden gaan. Probeer het oude ritme aan te houden en zodra ze snachts wakker worden dat je niet gaat spelen of iets maar in het donker gaat zitten en in slaap probeert te wiegen of iets.. Hier helpt ook even bij je nemen en dan valt ze met 10/20 min in slaap en kan ik haar wegleggen
geen nachtvoeding meer geven want dan wennen ze daar aan, hooguit een paar slokjes water
vorige week
Pohh.. ben blij dat ik lees dat meerdere dit hebben… ik ben zn ritme aanpassen en dscht het ligt aan mij. Hij word heel vroeg wakker en gaat dan niet meer verder slapen. Maar dat naar bed brengen en zodra je maar wegloopt of uit het zicht is het echt krijssseeeennn!! Dus moet perse erbij blijven en mn hand op hem houden (hou geen rug meer over) ben toen ruim een uur bezig geweest. Dacht misschien gewenning omdat hij daarvoor ziek was geweest elke keer achter elkaar en toen begreep ik de geborgenheid heel erg, maar begrijp dat rond de 15 maanden dit een bekend probleem is?!😵😩
vorige week
Reactie op naomley
Pohh.. ben blij dat ik lees dat meerdere dit hebben… ik ben zn ritme aanpas ...
je kan hem ook even in slaap wiegen en zo de geborgenheid bieden. ze leren uiteindelijk wel echt zelfstandig te slapen. en als die dan wat sneller in jou armen in slaap valt is het voor jou en de kleine man ook goed 😊
vorige week
Reactie op Liset1998
je kan hem ook even in slaap wiegen en zo de geborgenheid bieden. ze leren ...
Je spreekt uit ervaring begrijp ik hieruit?😊 want ik ben inderdaad echt bang aan gewenning pff. En houd echt al 3 maanden aan.. is dat puur toeval door het ziek zijn er ook tussen door?
vorige week
Reactie op naomley
Je spreekt uit ervaring begrijp ik hieruit?😊 want ik ben inderdaad echt ba ...
wij spreken zeker uit ervaring en mijn dochtertje van 15 maanden vind dit zo fijn ☺️ en valt daardoor sneller in slaap! en ik vind het alleen maar fijn en goed voor de geborgenheid. beter een vrolijk kindje dan een verdrietig kindje tijdens het naar bed brengen
vorige week
Zijn er ook mensen die dit hebben meegemaakt en waarbij het inmiddels wel weer goed gaat?
Bij ons slaapt hij inmiddels zelf in rond 19:00, maar tussen 00:00 en 3:00 is het een dram. Vannacht uiteindelijk maar tussen ons in gelegd en toen sliep hij wel.
We zijn nu al sinds Sinterklaas bezig en ik kan niet meer.
vorige week
Reactie op MarijnWim
Zijn er ook mensen die dit hebben meegemaakt en waarbij het inmiddels wel w ...
Pffff hier hetzelfde! Valt ook 19:00 echt top inslaap uit zichzelf, maar rond 01:00 tot 03:30 wakker en na een uur helpen toch maar tussen ons gelegd maar nee hoor hij ging niet slapen. Pffff
vorige week
Reactie op MarijnWim
Zijn er ook mensen die dit hebben meegemaakt en waarbij het inmiddels wel w ...
hoelaat gaat hij 's middags of iets naar bed? probeer rustig te blijven 🙏🏻 het is even heel zwaar wij hebben dit ook gehad! uiteindelijk had ze hier een oorontsteking en gaan de nachten nu (beter)
maar probeer 's nachts eventueel paar slokjes water helpt soms ook nog wel eens.
en als die bv na 3 keer niet in z'n bedje wil slapen dan tussen in, heeft die laten zien dat hij/zij even bij jou wil zijn