12 Reacties
één dag geleden
De slaapcyclus van een baby is 45 minuten. Er komt een moment dat ze twee of meer cycli aan elkaar kunnen plakken. Dus 1,5u of meer slapen.
Bij mijn oudste was dat wel het moment om zelf ook even te slapen. Voor die tijd lukte het mij ook niet.
Nu bij de tweede probeer ik mijn rust te pakken door sochtends langer in bed te liggen (mits mijn vriend de oudste op pakt)
één dag geleden
Ik heb daar ook moeite mee. Vandaag had ik nog een half uur om te slapen voordat ik mijn andere zoontjes van school moest halen, dus ik was zo erg aan het proberen om te slapen dat het gewoon niet lukt. Meestal val ik de laatste minuten dan ineens bijna in slaap.
Wat bij mij wel vaak helpt is om doelloos tv te kijken of op mijn telefoon iets te doen, waardoor ik niet zo gefocust ben op het willen slapen. Meestal val ik dan sneller in slaap.
Daarnaast is het voor je lichaam ook al goed om even rustig te liggen en niks te doen. Daar rust je ook van uit.
één dag geleden
Ik had echt een hekel aan die uitspraken, alsof dat gaat lukken... Vooral ook dan het gevoel hebben in slaap te 'moeten' vallen wetende dat ze ieder moment weer wakker kan worden. Nee dat werkte bij mij niet. Mijn meisje is nu 7 weken en hebben gister het advies gekregen van het cb om haar langzaam te laten wennen om middagdutjes te doen op haar eigen slaapkamer. Gister gelijk geprobeerd en ze sliep gewoon ineens 3 uur lang terwijl ze normaal overdag alleen in mijn armen kan slapen. Na een uur haar in de gaten houden via de babyfoon ben ik dus ook voor het eerst een uurtje in slaap gevallen! Wat een wonder. Dit was nu één keer en weet niet of dit zo blijft maar we gaan het vandaag gewoon weet proberen
één dag geleden
Oh wat zou ik graag willen dat ik dit nog kon. Helaas met twee kids en een werkende man niet te doen🥲
15 uur geleden
Reactie op karrr
Hoi, is het vandaag weer gelukt? 🥹
Bijna net zo goed als gister, alleen ze was nu wat onrustiger en wou nu graag met speen slapen. Prima alleen moest ik wel een keer of 4 terug om de speen er weer terug in te doen. Ze kan ineens sinds gister ook enorm zwaaien met haar benen, snachts wanneer ze naast ons in de cosleeper ligt lijkt het alsof ze dat hele ding afbreekt 😂
6 uur geleden
Reactie op karrr
Ah wat goed! Misschien kan ik dit ook doen. Ik word namelijk vaak wakker do ...
Je kan het proberen als het goed voor je voelt. Als wij naar bed gaan gaat ze met ons mee naar onze slaapkamer, daarvoor op eigen kamer. Ze komt helaas nog wel 1x in de nacht en zelf vind ik het nog fijn dat als wij slapen zij bij ons is. Maar volg je eigen gevoel en luister naar je kindje ❤️